Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Als je die functie niet wil hebben kun je ze zelf deactiveren.
Waaruit maken jullie eigenlijk op dat de consument het gelag zal betalen bij fraude? Het is de partij die in de fout gaat die doorgaans de rekening gepresenteerd krijgt. In Italië bijvoorbeeld controleren ze in winkels rigoureus de identiteit van iedereen die met een kredietkaart wil betalen omwille van de magneetstrook. Ze doen dat niet omdat winkeluitbaters zo bezorgd zijn om fraude, maar wel omdat de winkel zijn geld niet krijgt als de transactie achteraf wordt betwist.
Zoals Yaris heeft herhaald: als je de mogelijkheid volledig wil uitsluiten, desactiveer contactloos betalen gewoon volledig en klaar.
Bullshit. Vorig jaar naar Rome geweest. Heel veel met mijn visa betaald. In winkels, in restaurants, in tankstations, enz. Geen enkele keer werd mijn identiteit gecontroleerd.Didymus schreef: ↑4 november 2017, 16:38 In Italië bijvoorbeeld controleren ze in winkels rigoureus de identiteit van iedereen die met een kredietkaart wil betalen omwille van de magneetstrook. Ze doen dat niet omdat winkeluitbaters zo bezorgd zijn om fraude, maar wel omdat de winkel zijn geld niet krijgt als de transactie achteraf wordt betwist.
Als je uw contactloze bankkaart verliest en ze betalen ermee dan gaat de bank u niet terugbetalen. U bent immers zo dom geweest om uw bankkaart te verliezen.
Als ik een nieuwe kaart zal krijgen zal mijn eerste werk zijn om die nfc shit uit te schakelen.
Daarom heb ik ook altijd de Proton functie geweigerd op mijn kaarten.schreef: ↑4 november 2017, 13:46 . . . Als je vroeger de fysieke kaart van iemand kon bemachtigen, dan kon je zijn Protonsaldo opgebruiken. Proton kon opgeladen worden tot 250 EUR. . .
En dat zal hetzelfde geweest zijn bij diegenen die nu de functie 'contactloos betalen' weigeren (of deactiveren).
Ik heb nog allemaal oude kaarten (2 debet- en 2 krediet-).
Indien een bank mij voor mijn toekomstige nieuwe kaarten geen andere keuze zou laten, dan verlaat ik die bank.
Omdat u herkend werd als buitenlander en uw transacties met een PIN hebt geauthenticeerd. Voor Italiaanse kaarten was/is dat niet het geval.
Waar ik woon smeken steeds meer winkeliers smeken om toch ieder bedrag met kaart te betalen en sommigen aanvaarden zelfs geen cash meer. Baar geld veilig bewaren en naar de bank (laten) brengen kost ook handenvol geld.
Zojuist een nieuwe bankkaart van Beobank gekregen met NFC chip.
Ik wou die functie laten deactiveren, maar dan krijg je deze reactie:
"De optie voor contactloos betalen wordt nu standaard voorzien bij alle betaalkaarten. Om van onze diensten gebruik te maken, zal u hier rekening mee moeten houden. Het alternatief is een nieuwe kaart aanvragen bij het Beobank Service Center, maar dan wordt een kost van 5 euro aangerekend. Ik kan u alvast verzekeren dat het gebruik van contactloos betalen veilig is. Een contactloze betaling komt enkel tot stand door de kaart tegen een betaalapparaat te houden. De toepassing van deze optie bestaat louter voor transacties lager dan 25 euro en is beperkt tot maximaal 2 transacties per dag. In de uitzonderlijke situatie dat diefstal of fraude zou plaatsvinden, bent u door de bank beschermd. Dit om een vlot betalingsverkeer naar onze klanten toe te verzekeren."
Veilig tot je uw kaart ergens in een winkel vergeet terug te nemen ... en dan zullen ze wel niet tussenkomen.
Ik wou die functie laten deactiveren, maar dan krijg je deze reactie:
"De optie voor contactloos betalen wordt nu standaard voorzien bij alle betaalkaarten. Om van onze diensten gebruik te maken, zal u hier rekening mee moeten houden. Het alternatief is een nieuwe kaart aanvragen bij het Beobank Service Center, maar dan wordt een kost van 5 euro aangerekend. Ik kan u alvast verzekeren dat het gebruik van contactloos betalen veilig is. Een contactloze betaling komt enkel tot stand door de kaart tegen een betaalapparaat te houden. De toepassing van deze optie bestaat louter voor transacties lager dan 25 euro en is beperkt tot maximaal 2 transacties per dag. In de uitzonderlijke situatie dat diefstal of fraude zou plaatsvinden, bent u door de bank beschermd. Dit om een vlot betalingsverkeer naar onze klanten toe te verzekeren."
Veilig tot je uw kaart ergens in een winkel vergeet terug te nemen ... en dan zullen ze wel niet tussenkomen.
Vraag dan een nieuwe kaart aan zonder NFC chip en betaal 5 euro.Kaart is toch aantal jaar geldig voor ze komt te vervallen/hernieuwen. Probleem opgelost.
Bij contactloos betalen kun je niet vergeten je kaart terug te nemen want je houdt ze de hele tijd vast. Je zult ze eerder vergeten wanneer je ze in de betaalterminal steekt en je pincode intikt.
Bij KBC is er nog een bijkomende beveiliging: “Opeenvolgende transacties zonder pincode zijn gelimiteerd tot een totaalbedrag van 50 euro. Is dat maximum bereikt? Betaal dan eerst een keer door je kaart in de betaalterminal te steken en je pincode in te geven. Daarna kun je weer contactloos verder.”
Bij KBC is er nog een bijkomende beveiliging: “Opeenvolgende transacties zonder pincode zijn gelimiteerd tot een totaalbedrag van 50 euro. Is dat maximum bereikt? Betaal dan eerst een keer door je kaart in de betaalterminal te steken en je pincode in te geven. Daarna kun je weer contactloos verder.”
Is allemaal goed en wel die NFC chip, maar nen druggebruiker klopt voor 25 euro je kop in om je kaart te stelen/gebruiken.
Iedereen die een bankkaart heeft is daardoor besmet en een potentieel verhoogt risico slachtoffer geworden.
Iedereen die een bankkaart heeft is daardoor besmet en een potentieel verhoogt risico slachtoffer geworden.
Je zult toch ook wel wat cashgeld in je portemonnee hebben zitten? Daar kunnen ze je kop ook voor inkloppen. En voor je smartphone, horloge en juwelen ook. Die risico’s van contactloos betalen worden fel overdreven. Je loopt niet meer risico dan met andere bezittingen die je bijhebt.
Denk dat de risico's van contactloos betalen worden onderschat.
De toekomst zal het uitwijzen, als ze zoiets al durven publiceren, want dat is niet zo goed voor " bankenwereld "
De toekomst zal het uitwijzen, als ze zoiets al durven publiceren, want dat is niet zo goed voor " bankenwereld "
Betalen om iets ongevraagds niet te hebben ?
Het gaat om het principe, niet om die 5 euro.
En als je portemonnee kwijt is, dan ben je je gekd + 50 euro van de NFC kwijt.
Als ik nu mijn kaart zonder NFC kwijt ben, dan is er geen paniek want geen risico van 50 euro.
Het gaat om het principe, niet om die 5 euro.
En als je portemonnee kwijt is, dan ben je je gekd + 50 euro van de NFC kwijt.
Als ik nu mijn kaart zonder NFC kwijt ben, dan is er geen paniek want geen risico van 50 euro.