Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Ik kijk er al naar uit wanneer mijn kaart vervangen moet worden. Als ze 5 euro durven vragen om die nfc shit niet te moeten hebben zal ik fijntjes vertellen dat ik dan wel een bank ga zoeken waar ze geen 5 euro vragen. Eens zien hoe de reactie zal zijn.
Je kan dan wel gelijk hebben, en op je principe blijven staan,maar of het dan verstandig is die 5 euro per 5jaar niet uit te geven ( kaart is 5 jaar geldig ) als de bank erop staat die te betalen als je de NFC niet wil, en daardoor ongerust te blijven rondlopen, is een andere vraag en je persoonlijke keuze en vrijheid.
Wat niet wegneemt dat ik het evengoed schandalig zou vinden moesten ze kosten daarvoor aanrekenen.
Maar ik vermoed dat het zover bij de meeste banken niet zal komen, en dat je het zelf via pc banking of via kantoor kan laten uitschakelen zonder kosten.Het NFC logo op je kaart zal je niet kunnen laten verwijderen.
Wat niet wegneemt dat ik het evengoed schandalig zou vinden moesten ze kosten daarvoor aanrekenen.
Maar ik vermoed dat het zover bij de meeste banken niet zal komen, en dat je het zelf via pc banking of via kantoor kan laten uitschakelen zonder kosten.Het NFC logo op je kaart zal je niet kunnen laten verwijderen.
Het gaat mij uiteraard niet om die 5 euro maar om het principe. En ik ben nogal een principiële mens , het bezorgt me af en toe eens wat ruzie
De banken slaat al genoeg geld uit ons zakken, dus als ze daarmee afkomen zullen ze een klant kwijt zijn.
De banken slaat al genoeg geld uit ons zakken, dus als ze daarmee afkomen zullen ze een klant kwijt zijn.
Tussen principes en rede is een groot verschil. Je kan wel je principes nastreven, maar als de rede ( redelijkheid, billijkheid ) zoek is, ,,,, tja, ni moeilijk dat je dan geregeld wel eens ruzie of conflicten daarover hebt.
Als Beobank een beetje commercieel is ingesteld, dan laten ze die 5 EUR vallen. Als je echt principieel wil doen, dan zou ik gewoon doorduwen.
Kan je die functie niet uitschakelen via je kantoor of online? Dat lijkt me nog het meest klantvriendelijk te zijn.
BEOBANK is een puur commerciele geldrovers bank, en volgt haar principes,en de klant zal dan 5 euro betalen als hij een kaart zonder de NFC chip wil, en klant anonymous zal een andere bank moeten zoeken omdat hij ook zijn principes nastreeft,en zal alles moeten laten overzetten,hij zal dan wel een bankkaart hebben bij zijn nieuwe bank waarop hij de NFC chip kan uitschakelen. BEOBANK heeft niet de optie de NFC chip uit te schakelen op hun kaarten vermoed ik.
Laatst gewijzigd door ludo op 30 november 2017, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat betekent toch niet dat ze uit klantvriendelijkheid hun tarieflijst eventjes achterwege kunnen laten? Die "principes" zijn geen goddelijke wet...
Haha, ik ben nu toevallig klant bij Beobank maar alleen voor een step-up en een tak 21. Ik heb er geen bankkaart.
Maar ik zou inderdaad naar een andere bank gaan, ik lig daar niet van wakker hoor. De andere bank zal mij dan graag zien komen als nieuwe klant en mij helpen om alles over te zetten. Ik denk dat ik ondertussen al bij zo'n 6-7 banken klant ben maar ik heb er maar bij 2 een zichtrekening en bankkaart. En ik denk dat die wel eventjes die 5 euro gaan laten vallen hoor als ik zeg dat ik met alles weg ben.
Bij de rest zijn het allemaal (gratis) spaarrekeningen, je weet wel, zo van die max 500 euro dingen.
Ik verander ook elk jaar van energieleverancier. Spaart mij telkens heel wat geld uit.
Maar ik zou inderdaad naar een andere bank gaan, ik lig daar niet van wakker hoor. De andere bank zal mij dan graag zien komen als nieuwe klant en mij helpen om alles over te zetten. Ik denk dat ik ondertussen al bij zo'n 6-7 banken klant ben maar ik heb er maar bij 2 een zichtrekening en bankkaart. En ik denk dat die wel eventjes die 5 euro gaan laten vallen hoor als ik zeg dat ik met alles weg ben.
Bij de rest zijn het allemaal (gratis) spaarrekeningen, je weet wel, zo van die max 500 euro dingen.
Ik verander ook elk jaar van energieleverancier. Spaart mij telkens heel wat geld uit.
Inderdaad, principes" zijn geen goddelijke wet... en dat is voor iedere persoon, incl. Flat Twin Towers van toepassing.
Zolang de redelijkheid en billijkheid bij beide aanwezig is, zal er altijd wel een oplossing uit de bus komen.
Zolang de redelijkheid en billijkheid bij beide aanwezig is, zal er altijd wel een oplossing uit de bus komen.
Een bank die mij verplicht tot (of laat betalen voor) contactloos betalen, wordt bij mij "ex-bank".
Met de huidige mogelijkheden kunnen banken zonder problemen aan hun klanten de vrije keuze laten om die functie te laten deactiveren.
Met de huidige mogelijkheden kunnen banken zonder problemen aan hun klanten de vrije keuze laten om die functie te laten deactiveren.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind het terecht dat sommigen hier op hun principes staan. Het gaat niet op dat banken ons verplichten te betalen voor zaken waar wij niet om vragen. Ik vind het algemeen al erg hoe men mensen wijs maakt dat men hen het leven gemakkelijker gemaakt via computer, eigen printer, gsm met betaalapp enz. Het tegendeel is meer en meer waar. Je moet eens nagaan wat ons allemaal meer en meer langs die weg opgedrongen wordt en hoe minder en minder je nog vrij bent zelf te beslissen. Als je niet steeds sneller en sneller je aankopen en je updates verricht voor je windows, je office, je virusprogramma's enz., dreig je om de haverklap extra werk te hebben. We moeten ook eerst steeds meer ongewenste info en reclame wegklikken voor we naar de essentie van ons opzoeken gaan, onnodige mails verwijderen die ons 'Postvak In' vervuilen en wat kauwt men ons al niet voor wanneer je nog maar een halve zin intypt (ook dingen die google ons opdringt zonder dat wij dit zelf willen). Ik heb stilaan de indruk dat, als we zo verder gaan, al die toestellen ons meer en mee gaan beginnen te ergeren dan ons meer confort te bezorgen, zonder dan nog te spreken van de technische problemen die deze toestellen ons kunnen bezorgen.
Men stopt je computer vol met dingen waarvan je geen weet meer hebt of dit wel echt nodig hebt en een harde schijf van een wat oudere computer raakt al rap vol. Men verplicht je zo om de haverklap te vernieuwen zonder dat die dingen versleten zijn. Men verplicht je te investeren in gsm, scanner, printer, enz. Nu is het banken en overheid alleen maar te doen om alle investeringen en werk af te stoten en bij de particulier te leggen. Tweeverdieners krijgen na hun dagtaak via die media steeds meer extra taken toegestuurd met deadlines en wie deze niet gezien heeft, krijgt steeds sneller een extra administratiekost. Dit allemaal rondkrijgen als eens een scanner of een ander toestel het begeeft wordt meermaals een stressavond. Ik begrijp hoor dat meer en meer mensen soms door het lint gaan. Dat men eerst zorgt voor duurzame dingen die men langer kan gebruiken en dat men eerst de mensen ook verzekert dat men steeds nog via contactpunten adminstratieve zaken zal kunnen afhandelen en dat ook banken de mensen eerst beloven de vrijheid van betalen via andere kanalen te zullen behouden. Pas dan kan men geloven dat de technologische vooruitgang ook een meerwaarde en meer confort kan betekenen en pas dan kunnen we in hun verhaal meestappen.
Men stopt je computer vol met dingen waarvan je geen weet meer hebt of dit wel echt nodig hebt en een harde schijf van een wat oudere computer raakt al rap vol. Men verplicht je zo om de haverklap te vernieuwen zonder dat die dingen versleten zijn. Men verplicht je te investeren in gsm, scanner, printer, enz. Nu is het banken en overheid alleen maar te doen om alle investeringen en werk af te stoten en bij de particulier te leggen. Tweeverdieners krijgen na hun dagtaak via die media steeds meer extra taken toegestuurd met deadlines en wie deze niet gezien heeft, krijgt steeds sneller een extra administratiekost. Dit allemaal rondkrijgen als eens een scanner of een ander toestel het begeeft wordt meermaals een stressavond. Ik begrijp hoor dat meer en meer mensen soms door het lint gaan. Dat men eerst zorgt voor duurzame dingen die men langer kan gebruiken en dat men eerst de mensen ook verzekert dat men steeds nog via contactpunten adminstratieve zaken zal kunnen afhandelen en dat ook banken de mensen eerst beloven de vrijheid van betalen via andere kanalen te zullen behouden. Pas dan kan men geloven dat de technologische vooruitgang ook een meerwaarde en meer confort kan betekenen en pas dan kunnen we in hun verhaal meestappen.
Sinds de overheid en de banken het verplicht structureren van lange teksten in coherente paragrafen hebben afgeschaft, is het leven er inderdaad niet makkelijker op geworden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat de vorm en manier van schrijven niet altijd ok is, daar kan ik inkomen. Maar dan had ik graag ook iets zinvols over de inhoud gehoord.
Effe aan het loket een schaar vragen, het NFC logo eruit knippen en vervolgens de boel sluiten.