Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
TIP
Re: Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
Niet nagekeken, maar zal waarschijnlijk over factoring gaan. Ze verkopen hun receivables van de klanten aan de bank. Als de klant na 90 dagen zou betalen, dan krijgen ze hun geld 90 dagen vroeger. Is een beperkte kost aan verbonden en is goed voor het werkkapitaal.
De reden dat het effect afneemt zou ik moeten opzoeken. Maar het effect op het werkkapitaal neemt natuurlijk af als je verkopen ongeveer gelijk blijven. Het werkkapitaal zal dan lager zijn dan gewoonlijk, maar niet nog lager dan het vorige jaar/kwartaal.
De reden dat het effect afneemt zou ik moeten opzoeken. Maar het effect op het werkkapitaal neemt natuurlijk af als je verkopen ongeveer gelijk blijven. Het werkkapitaal zal dan lager zijn dan gewoonlijk, maar niet nog lager dan het vorige jaar/kwartaal.
Ok, dat is duidelijk. Dus als je de FCF berekent exclusief werkkapitaal, zoals een aantal hier doen, is dit er sowieso al uit gefilterd als ik het goed begrijp. Bedankt voor de info.
Het is blijkbaar goedkoper om dat werkkapitaal zo "uit te besteden", dan om extra schulden aan te gaan op dit moment.
Aecom verkoopt deze receivables dus aan de bank. Bvb; 100M receivables, ze krijgen van de bank daar bvb. 98M voor, die 2M is dan een vergoeding voor geleverde diensten. De klanten storten dan het geld dan enkele maanden later rechtstreeks aan de bank.
Zou dus ook willen zeggen dat indien ze hiermee stoppen, dat er zo'n $ 400M aan schulden bijkomen op de balans?
dus..
Volgens mij heeft dit dan geen effect op de cashflow statement (vermits die sales er nergens aangegeven zijn). de receivables staan er gewoon op zoals het hoort & de kosten aan de bank komen gewoon bij 'interest paid' gok ik?
pagina 61 is trouwens ook niet oninteressant! 66% van hun schuld loopt pas af na 2022/2023.
Ik probeer het me voor te stellen (Geen idee of het effectief zo verloopt...)We expect to continue to sell trade receivables in the future as long as the terms continue to remain favorable to the Company
Aecom verkoopt deze receivables dus aan de bank. Bvb; 100M receivables, ze krijgen van de bank daar bvb. 98M voor, die 2M is dan een vergoeding voor geleverde diensten. De klanten storten dan het geld dan enkele maanden later rechtstreeks aan de bank.
Zou dus ook willen zeggen dat indien ze hiermee stoppen, dat er zo'n $ 400M aan schulden bijkomen op de balans?
dus..
Volgens mij heeft dit dan geen effect op de cashflow statement (vermits die sales er nergens aangegeven zijn). de receivables staan er gewoon op zoals het hoort & de kosten aan de bank komen gewoon bij 'interest paid' gok ik?
pagina 61 is trouwens ook niet oninteressant! 66% van hun schuld loopt pas af na 2022/2023.
De accounting treatment van de factoring zal sterk afhangen van het type contract en de precieze modaliteiten.
Er zou inderdaad extra receivables (en minder cash) zijn als de factoring zou stoppen. Het is natuurlijk moeilijk in te schatten met de timing hoe dit de schulden precies zou impacteren. Is die 400mln het openstaande bedrag op het laatste kwartaal?
Er zou inderdaad extra receivables (en minder cash) zijn als de factoring zou stoppen. Het is natuurlijk moeilijk in te schatten met de timing hoe dit de schulden precies zou impacteren. Is die 400mln het openstaande bedrag op het laatste kwartaal?
geen idee, denk dat het wat laat was & ik het verschil in receivables voor had
accounts receivable op de balans bedraagt $ 5B. Maar het gefinancierde bedrag zal wss veel lager zijn.
hieronder is het begrijpbaar uitgelegd.
https://www.comcapfactoring.com/blog/wh ... eceivable/
https://www.comcapfactoring.com/blog/se ... -business/
https://seekingalpha.com/pr/17009337-ae ... obal-group
"AECOM will provide its industry-leading, large capital project program management services to EGGL as it seeks to advance development of its US$1.85 billion, 250-acre Nickelodeon-themed project."
"AECOM will provide its industry-leading, large capital project program management services to EGGL as it seeks to advance development of its US$1.85 billion, 250-acre Nickelodeon-themed project."
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Dat gaat hier tegen mijn verwachtingen in alsmaar hoger.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Waarom tegen je verwachting in, want dit was toch je investment case ( waarvoor dank )
Zie mijn bericht van 13 November 2017, 21:42
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Re: conference call
& vandaag de desbetreffende investor day, met goed nieuws!! Zoals we al tussen de lijnen konden lezen/horen bij de conference call, worden de vooruitzichten opwaarts bijgesteld.Umi schreef: ↑13 november 2017, 23:58 Toch enkele interessante passages bij de conference call
investor day op 12 december in New York
momentum
4 big city-markets alone (LA, SF, Seattle, Atlanta )-> $ 20B bids in volgende 12 maanden.
growth in the right segments (high margin)
MS -> increase in defense budgets in USA & internationally
MS -> over $ 30 B pipeline (vorig jaar $ 20B waar ze 40% van wonnen)
$ 20M restructering -> vooral in Q1, in DCS & CS business -> positieve effecten pas in 2019 en later zichtbaar
5year EPS CAGR van 10% (die ze vorig jaar aangekondigd hadden), was zonder Share repurchases gerekend, dus trek zelf uw conclusies hier maar uit, zegt het MGMT
very confident over hun 5year projections (theres upside to that!!), recent growth & win-rates gives confidence.
no legal settlements expected in 2018, cash taxes +- zoals 2017
burn rate? backlog 11% up; maar ondanks hogere backlog in DCS zal revenue in 2018 niet groeien. (dus high margin growth is zoals verwacht voor 2019a 2020)
ze verwachten veel van Saudi Arabië in de toekomst (MGMT was er 2 weken geleden nog).
nuclear decomissioning; zien veel kansen in Japan, Canada, Taiwan ... $200B market.
“We are increasing our adjusted EPS growth forecast through fiscal 2022, reflecting the benefits of our recently-announced capital allocation policy, the substantial momentum across our markets and our numerous accomplishments in fiscal 2017, including accelerating revenue growth, record wins and backlog, and continued strong free cash flow,” said Michael S. Burke, AECOM’s chairman and chief executive officer. “Importantly, we anticipate creating over $4 billion of capacity from our robust five-year free cash flow forecast and forecasted adjusted EBITDA growth to enhance stockholder value, including our commitment to achieving 2.5x net leverage4, which is expected by the end of fiscal 2018, and thereafter executing our $1 billion stock repurchase authorization.
http://investors.aecom.com/phoenix.zhtm ... ID=2322307
Goed nieuws.
Had ik mijn aandelen bijgehouden dan was mijn rendement wat hoger geweest dan nu het geval is met mijn 5 eurozone-aandelen. Maar heb toch geen spijt.
Had ik mijn aandelen bijgehouden dan was mijn rendement wat hoger geweest dan nu het geval is met mijn 5 eurozone-aandelen. Maar heb toch geen spijt.
Koers reageert maar matig, maar was al wat vooruitgelopen op het nieuws, doch nog steeds ferm ondergewaardeerd volgens de CEO & vandaar ook de opportuniteit van het inkoopprogramma.
soit, men gaat binnen een klein jaar beginnen met inkopen van $ 1B aan aandelen. Dat zal ongetwijfeld de koers ondersteunen.
Stel dat men inkoopt aan een gemiddelde van $45, dan zal men 22,2M aandelen kunnen terugkopen & zal de sharecount verminderen met +- 20M aandelen (2,2M stockopties ed ingecalculeerd) van 162M naar 142M.
dus...
800M FCF,
multiple van 18,
sharecount van 142M,
-> koersdoel van $100 op lange termijn ($ 84 als men de schulden in rekening brengt)
soit, men gaat binnen een klein jaar beginnen met inkopen van $ 1B aan aandelen. Dat zal ongetwijfeld de koers ondersteunen.
Stel dat men inkoopt aan een gemiddelde van $45, dan zal men 22,2M aandelen kunnen terugkopen & zal de sharecount verminderen met +- 20M aandelen (2,2M stockopties ed ingecalculeerd) van 162M naar 142M.
dus...
800M FCF,
multiple van 18,
sharecount van 142M,
-> koersdoel van $100 op lange termijn ($ 84 als men de schulden in rekening brengt)
Barclays is gestart met het opvolgen van Aecom. Ze geven een verkoopadvies en een koersdoel van $34.
jep & Canaccord zet ze op hold, maar koersdoel gaat omhoog naar $40.
enige wat ik vindt ivm het koersdoel van Barclays (de rest zit achter een paywall)
Summary: News and research before you hear about it on CNBC and others. Claim your 2-week free trial to StreetInsider Premium here. Barclays initiates coverage on AECOM Technology (NYSE: ACM) with a Underweight rating and a price target of $34.00. Analyst Adam Seiden likes the LT story but feels ...
edit; vertikal partners behoudt z'n koersdoel
http://www.verticalresearchpartners.com ... vestor-day