Mijn TOP 5 voor 2018
TIP
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Re: Mijn TOP 5 voor 2018
Dying to know number 5 now....Davy V schreef: ↑8 december 2017, 11:051. De opmars van cryptomunten. Ooit zal men hier in ingrijpen.Coike schreef: ↑8 december 2017, 06:16
Verklaar u nader AUB ? Mijn laatste goud kocht ik al enkele jaren geleden . Had moeten bijkopen , maar geld is op ...ga nu mijn spaarcentjes liever opsouperen .Op mijn leeftijd heeft beleggen of voor lange tijd vastzetten niet veel nut meer .Heb geen verstand van beleggen .Dus alleen nog goud , nog hoogstens 7 a 10 jaar mag het blijven liggen.
2. Ondanks de toch al jarenlange lage rente blijven de overheidsschulden maar stijgen.
3. Stijgende rente
4. Trump die altijd en overal vuurtje aan het stoken is. Ooit loopt die knaap tegen de lamp.
5. Persoonlijke redenen waarover ik niet praat. Anders krijg ik weer een deel van het forum over me heen.
Ga mij ook maar eens aan een lijstje wagen.
Mogekijk zit ik er helemaal naast maar kan enkel een les zijn. Beter dan achteraf captaib hindsight te zijn
-) Ahold Delhaize (reeds mooi herstel recent)
-) Ageas (hopelijk eindelijk einde fortis erfenis)
-) Biocartis ( hoever schoppen ze het volgend jaar?)
-) Sioen
-) Rocky Mountain Chocolate factory ( ach waarom ook niet eens een puur fun aandeel )
Mogekijk zit ik er helemaal naast maar kan enkel een les zijn. Beter dan achteraf captaib hindsight te zijn
-) Ahold Delhaize (reeds mooi herstel recent)
-) Ageas (hopelijk eindelijk einde fortis erfenis)
-) Biocartis ( hoever schoppen ze het volgend jaar?)
-) Sioen
-) Rocky Mountain Chocolate factory ( ach waarom ook niet eens een puur fun aandeel )
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Willekeurige volgorde;
- Ab Inbev
- Norcros PLC
- Resilux
- Pandora A/S
- Imperial Brands
- Ab Inbev
- Norcros PLC
- Resilux
- Pandora A/S
- Imperial Brands
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
inbev gaat van Kris Peeters de prijzen van het bier moeten laten zakken, het is daarom dat inbev de prijzen gaat opslagen
Ze kunnen het volgende week op de b ureau van Kris komen uitleggen
mogelijk een gigaboete van europa
Ze kunnen het volgende week op de b ureau van Kris komen uitleggen
mogelijk een gigaboete van europa
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
1. Vestas Wind
2. Ahold Delhaize
3. AB Inbev
4. Ter Beke
5. Galapagos
2. Ahold Delhaize
3. AB Inbev
4. Ter Beke
5. Galapagos
Niet in volgorde, enkel uit de aandelen die ik in port heb:
- Ahold-Delhaize: verder herstel
- Biocartis (of MdXHealth, zeer gelijkende technologie): unieke technologie met hoge omzet uit consumables.
- SES: ondergewaardeerd, aantrekkelijk dividend.
- Ageas: afschudden van Fortis-erfenis, aantrekkelijk dividend.
- Umicore: potentieel op korte termijn (door hype rond 'groen') en op lange termijn (door ijzersterke en duurzame technologie)
Wildcards: Shell en Bekaert (resp. een gokje op sterke stijging van olieprijzen door geopolitiek risico en gokje op inkeer bij de analisten die hopelijk inzien dat ze het bedrijf nodeloos hard hebben afgestraft).
- Ahold-Delhaize: verder herstel
- Biocartis (of MdXHealth, zeer gelijkende technologie): unieke technologie met hoge omzet uit consumables.
- SES: ondergewaardeerd, aantrekkelijk dividend.
- Ageas: afschudden van Fortis-erfenis, aantrekkelijk dividend.
- Umicore: potentieel op korte termijn (door hype rond 'groen') en op lange termijn (door ijzersterke en duurzame technologie)
Wildcards: Shell en Bekaert (resp. een gokje op sterke stijging van olieprijzen door geopolitiek risico en gokje op inkeer bij de analisten die hopelijk inzien dat ze het bedrijf nodeloos hard hebben afgestraft).
Dat zal hier moeilijk worden. Bij een eerste check geen echt goedkope aandelen van hoge kwaliteit gevonden... Bij mijn keuze is er altijd wel een hoek af (er moet een basis zijn voor onderwaardering). GILD heeft niet gedaan wat ik verwacht had, is volgens mij nog steeds OK, FRAN moet ook nog komen, LTRPA verwacht ik ook wel nog wat van, HIBB is al meer dan verdubbeld sinds ik het aankocht, ik zie ruwweg nog +50% potentieel, maar ik verwacht wel winstnames, dus dat is riskant op 1 jaar. SAVE is langzaam uit het dal aan het kruipen. Het Ryanair van Amerika heeft mij al 40% opgeleverd, ik zie echter nog 80-100% opwaarts potentieel...
Ik ga mijn definitieve lijstje pas op 1 januari of zo posten...
Ik ga mijn definitieve lijstje pas op 1 januari of zo posten...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kies voor deze selectie:
- AHOLD DELHAIZE: zeer solide cashflows, aandeleninkoopprogramma werkt koersondersteunend
- SHELL: cashflows dekken nu weer voldoende dividend, evenals tegen 2020 10% van eigen aandelen ingekocht
- BESI: groeibedrijf, veel cashgeneratie, verwennen van aandeelhouders met forse dividenden en inkoopprogramma's
- KINEPOLIS: verdere expansie nu ze 125 miljoen euro hebben opgehaald, zeer hoge efficiëntie qua verdienmodel. Cashflows in verhouding tot koers wel wat laag, maar blijft kwaliteitsvol bedrijf. Stabiele aandeelhoudersstructuur.
- LOTUS BAKERIES: schulden sterk afgebouwd sinds laatste overname, waardoor een nieuwe overname wel eens sneller in de steigers kan zitten door solide kasstromen. Sterke familiale aandeelhouder die conservatief omspringt met de balans. Profiteert in UK van vraag naar gezonde snacks. Ze smeden banden met Azië en de nieuwe fabriek in de VS zal volgend jaar al wat bijdragen tot de winst.
- TER BEKE: recentste overnames gaan fors bijdragen aan de vrije kasstromen, dividend zal mooi groeien, terwijl na verloop van tijd de schulden weer gereduceerd zullen worden (genre expansie à la Kinepolis en Lotus Bakeries). Stabiele aandeelhoudersstructuur met hoofdaandeelhouder van Stichting Covan.
- AHOLD DELHAIZE: zeer solide cashflows, aandeleninkoopprogramma werkt koersondersteunend
- SHELL: cashflows dekken nu weer voldoende dividend, evenals tegen 2020 10% van eigen aandelen ingekocht
- BESI: groeibedrijf, veel cashgeneratie, verwennen van aandeelhouders met forse dividenden en inkoopprogramma's
- KINEPOLIS: verdere expansie nu ze 125 miljoen euro hebben opgehaald, zeer hoge efficiëntie qua verdienmodel. Cashflows in verhouding tot koers wel wat laag, maar blijft kwaliteitsvol bedrijf. Stabiele aandeelhoudersstructuur.
- LOTUS BAKERIES: schulden sterk afgebouwd sinds laatste overname, waardoor een nieuwe overname wel eens sneller in de steigers kan zitten door solide kasstromen. Sterke familiale aandeelhouder die conservatief omspringt met de balans. Profiteert in UK van vraag naar gezonde snacks. Ze smeden banden met Azië en de nieuwe fabriek in de VS zal volgend jaar al wat bijdragen tot de winst.
- TER BEKE: recentste overnames gaan fors bijdragen aan de vrije kasstromen, dividend zal mooi groeien, terwijl na verloop van tijd de schulden weer gereduceerd zullen worden (genre expansie à la Kinepolis en Lotus Bakeries). Stabiele aandeelhoudersstructuur met hoofdaandeelhouder van Stichting Covan.
1. Pharming
2. Ahold Delhaize
3. Ablynx
4. ArgenX
5. Tigenix
2. Ahold Delhaize
3. Ablynx
4. ArgenX
5. Tigenix
Kortom als het maar op 'X' eindigt.
Ik zie hier redelijk veel ahold delhaize en ab inbev, ik heb ze beiden ook.
Maar waarom zouden die stijgen 2018?
Wat zien jullie als reden?
Ik zie hier redelijk veel ahold delhaize en ab inbev, ik heb ze beiden ook.
Ik ga het niet over ABI hebben, dat is dit jaar geen favoriet van mij (de reputatie van dat aandeel is grotendeels gevestigd op haar dividendgroei, die door de hoge schuldgraad momenteel stilligt).
Voor AD is mijn case simpel:
1) Toen Amazon Whole Foods kocht dachten sommige beleggers dat dat invloed zou hebben op de supermarktsector in de VS en zelfs daarbuiten. AD is toen pijlsnel gezakt en staat nog steeds niet volledig terug op het niveau van voor de aankondiging. Nu blijkt dat Amazon nog steeds amper winst maakt en dat supermarkten nog steeds sloten vrij kasstroom genereren, is de tijd rijp voor een herstel.
2) Synergievoordelen na de fusie tussen Ahold en Delhaize, zowel in de VS als in de Benelux, zouden stilaan duidelijk moeten worden. Zie in de VS ook de recente aankondiging dat alle Ahold en Delhaize-marken in een gemeenschappelijke holding komen.
3) Zelfs als het opwaarts potentieel van AD niet wordt gerealiseerd, vind ik het nog altijd waardevol als risicobeperking:
- Het dividend is redelijk en ruim gedekt, wat toch al enige zekerheid biedt.
- Het inkoopprogramma voor aandelen kan de koers sterk ondersteunen in een dalende markt: als de prijs per aandeel daalt, kan AD meer aandelen inkopen met haar voorziene budget en zal het effect van het programma dus toenemen.
- Voedselverkoop is een sector die redelijk blijft presteren in crises.
Als de markt komend jaar crasht, lijkt AD mij dus een iets veiliger keus dan de meeste andere aandelen op mijn lijstje en dat van andere mensen hier. Dat is ook niet onbelangrijk in een favorietenlijstje, imo.
Voor AD is mijn case simpel:
1) Toen Amazon Whole Foods kocht dachten sommige beleggers dat dat invloed zou hebben op de supermarktsector in de VS en zelfs daarbuiten. AD is toen pijlsnel gezakt en staat nog steeds niet volledig terug op het niveau van voor de aankondiging. Nu blijkt dat Amazon nog steeds amper winst maakt en dat supermarkten nog steeds sloten vrij kasstroom genereren, is de tijd rijp voor een herstel.
2) Synergievoordelen na de fusie tussen Ahold en Delhaize, zowel in de VS als in de Benelux, zouden stilaan duidelijk moeten worden. Zie in de VS ook de recente aankondiging dat alle Ahold en Delhaize-marken in een gemeenschappelijke holding komen.
3) Zelfs als het opwaarts potentieel van AD niet wordt gerealiseerd, vind ik het nog altijd waardevol als risicobeperking:
- Het dividend is redelijk en ruim gedekt, wat toch al enige zekerheid biedt.
- Het inkoopprogramma voor aandelen kan de koers sterk ondersteunen in een dalende markt: als de prijs per aandeel daalt, kan AD meer aandelen inkopen met haar voorziene budget en zal het effect van het programma dus toenemen.
- Voedselverkoop is een sector die redelijk blijft presteren in crises.
Als de markt komend jaar crasht, lijkt AD mij dus een iets veiliger keus dan de meeste andere aandelen op mijn lijstje en dat van andere mensen hier. Dat is ook niet onbelangrijk in een favorietenlijstje, imo.
Ablynx
Lotus
Recticel
Sierra wireless
Ageas
Bitcoin groupe
Lotus
Recticel
Sierra wireless
Ageas
Bitcoin groupe