Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ja met een beetje snoep als volwassenen ben je niet veel he.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
@knorpot: duidelijk, dank je.
Ik hou het voorlopig nog bij. Mooi dividend - zelfs als het wat verlaagd zou worden - en het noteert imo nog ver onder zijn faire waarde. Verkopen om op een dipje snel weer bij te kopen is voor mij ook niet echt interessant, gezien ik met vrij kleine bedragen beleg en de transactiekosten dan al snel gaan doorwegen.
Ik hou het voorlopig nog bij. Mooi dividend - zelfs als het wat verlaagd zou worden - en het noteert imo nog ver onder zijn faire waarde. Verkopen om op een dipje snel weer bij te kopen is voor mij ook niet echt interessant, gezien ik met vrij kleine bedragen beleg en de transactiekosten dan al snel gaan doorwegen.
18 Small cap aandelen waarvoor de analisten minstens 50% groei verwachten in 2018
Gewoon ter info. Ik ken er geen enkel van en ben ook niet van plan er in te investeren.
Gewoon ter info. Ik ken er geen enkel van en ben ook niet van plan er in te investeren.
-
- Full Member
Volgt iemand GameStop (GME op nyse)?
Mngmt verwacht zo'n 300m FCF. Op een market cap van 2000m klinkt dat niet slecht.
Zit in de typische retail slump net zoals elke andere retailer in US.
Maar sinds 2 weken aan opmars bezig van 16 naar 19 al. (had ook een beter dan verwacht Q3).
Mngmt verwacht zo'n 300m FCF. Op een market cap van 2000m klinkt dat niet slecht.
Zit in de typische retail slump net zoals elke andere retailer in US.
Maar sinds 2 weken aan opmars bezig van 16 naar 19 al. (had ook een beter dan verwacht Q3).
Wat vinden jullie eigenlijk van China Mobile (CHL)? Grootste mobiele speler in China, zeer sterke balans en een aardig dividendrendement. Grootste negatieve element is het politieke risico (overheid als grootaandeelhouder). Het lijkt me desondanks een vriendelijk geprijsd defensief aandeel.
Ik heb dat aandeel hier begin dit jaar eens aangekaart (koopwaardige-aandelen-t15086-735.html#p291754) toen ik via een aandelen-screener op zoek was naar ondergewaardeerde aandelen.
Lees vooral de heel interessante reacties onder mijn bericht. Die hebben de twijfels die al had bevestigd, uiteindelijk heb ik het aandeel niet meer verder gevolgd omdat het mij te risicovol leek.
-
- Full Member
Bedankt voor de reactie.
Ik vindt het toch nog een interessant aandeel.
Zit mee in retail slump net zoals alle andere aandelen.
Maar als je dan kijkt waar het bedrijf, op financieel vlak, staat één jaar na jouw post.
Revenue lichtjes gestegen, hoop liabilities afbetaald => book value met ~9% gestegen en zo'n 2% van aandelen ingekocht.
Ik vindt het toch nog een interessant aandeel.
Zit mee in retail slump net zoals alle andere aandelen.
Maar als je dan kijkt waar het bedrijf, op financieel vlak, staat één jaar na jouw post.
Revenue lichtjes gestegen, hoop liabilities afbetaald => book value met ~9% gestegen en zo'n 2% van aandelen ingekocht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zijn er soms forumleden die GE opvolgen
https://finance.yahoo.com/quote/GE/
Een afstraffing is/was op zijn plaats maar op een gegeven moment moet dit toch koopwaardig worden
https://finance.yahoo.com/quote/GE/
Een afstraffing is/was op zijn plaats maar op een gegeven moment moet dit toch koopwaardig worden
Tja, dat blijft zeer interessant gewaardeerd. Desondanks is de koers alweer met een kwart gedaald sinds het aandeel hier begin 2017 vermeld werd. Het aandeel noteerde toen aan slechts 6x de gemiddelde vks. Vandaag aan minder dan 5x... Waar zal dat eindigen? Hoeveel geduld heb je?tomke schreef: ↑11 december 2017, 17:04Ik heb dat aandeel hier begin dit jaar eens aangekaart (koopwaardige-aandelen-t15086-735.html#p291754) toen ik via een aandelen-screener op zoek was naar ondergewaardeerde aandelen.
Lees vooral de heel interessante reacties onder mijn bericht. Die hebben de twijfels die al had bevestigd, uiteindelijk heb ik het aandeel niet meer verder gevolgd omdat het mij te risicovol leek.
Bijna 40% van de uitstaande aandelen zit short. Vrije kasstroom houdt nochtans zeer goed stand de afgelopen jaren op $410-425m. En door agressieve inkoopprogramma's stijgt de vks per aandeel zelfs sterk. Vks per aandeel in $ tussen 2010-2016:
3,33 3,62 3,93 3,92 3,96 3,94 4,15
Zelfs bij een multiple van slechts 10 (en dus ook een fair vks-rendement van 10%) is het aandeel minstens het dubbele waard. Misschien een gokje waard als je nog niet te veel retail exposure hebt.
https://www.dropbox.com/s/vbj9no02e0dnnfp/GME.png?dl=0
Dat short percentage dat zo hoog oploopt is wel interessant.
Want door het inkoopprogramma verkleint dan het aanbod aandelen dat gebruikt kan worden om shorts te coveren. Potentiële supersqueeze zoals bij Dillard's.
Dan zouden er wel enkele grote aandeelhouders moeten zijn die sowieso vasthouden aan hun aandelen (kunnen eventueel wel uitlenen aan shorters)
Want door het inkoopprogramma verkleint dan het aanbod aandelen dat gebruikt kan worden om shorts te coveren. Potentiële supersqueeze zoals bij Dillard's.
Dan zouden er wel enkele grote aandeelhouders moeten zijn die sowieso vasthouden aan hun aandelen (kunnen eventueel wel uitlenen aan shorters)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Volgens Morningstar en 4traders bezitten institutionele investeerders tussen 52 en 60% van de aandelen. Diezelfde partijen lenen hun aandelen wellicht ook uit. Kans lijkt me kleiner dan bij Dillard's want daar is de float nog een stuk kleiner.
Omzet na 9m +3%, winst en vrije kasstroom excl. werkkapitaal -3%.
Inkoopprogramma staat op laag pitje de afgelopen 2 jaar.
Omzet na 9m +3%, winst en vrije kasstroom excl. werkkapitaal -3%.
Inkoopprogramma staat op laag pitje de afgelopen 2 jaar.
@SES
Mijn timing klopte aardig; na binnen twee weken €2 per aandeel opgeschreven te hebben, is er inmiddels alweer een euro af. Technisch gezien lijkt niets anders dan een hertest van recente lows op het programma te staan.
@Vestas
Onlangs de verwachte en geslaagde test rond DKK 360 gezien. Daarna werd niet meteen een hogere top neergezet, waardoor ik helaas teveel twijfelde mijn positie dinsdag in de dip naar DKK 385 uit te breiden naar een wat substantiëlere omvang. Het is overigens een aandeel met stevige mood swings!
In principe heb ik weinig haast de positie weer te sluiten. Bij een spoedig verder herstel richting DKK 480 zal ik dat echter in heroverweging nemen. Nog een keer serieus dippen zou ik (gezien mijn huidige geringe positie) overigens ook niet erg vinden.
@Centrica
Na een eerdere kans te hebben laten lopen zojuist een eerste (kleine) positie genomen in Centrica. Het betreft een vrij lastig te doorgronden (vele divisies) Brits energiebedrijf, dat zowel in Engeland als Noord-Amerika actief is. De grafiek ziet er overigens nog steeds akelig uit, waardoor de kwalificatie "vallend mes" onverminderd van toepassing is. Er valt dan ook zeker niet uit te sluiten dat het aandeel richting het jaareinde nog wat verder zal "afslanken".
Mijn timing klopte aardig; na binnen twee weken €2 per aandeel opgeschreven te hebben, is er inmiddels alweer een euro af. Technisch gezien lijkt niets anders dan een hertest van recente lows op het programma te staan.
@Vestas
Onlangs de verwachte en geslaagde test rond DKK 360 gezien. Daarna werd niet meteen een hogere top neergezet, waardoor ik helaas teveel twijfelde mijn positie dinsdag in de dip naar DKK 385 uit te breiden naar een wat substantiëlere omvang. Het is overigens een aandeel met stevige mood swings!
In principe heb ik weinig haast de positie weer te sluiten. Bij een spoedig verder herstel richting DKK 480 zal ik dat echter in heroverweging nemen. Nog een keer serieus dippen zou ik (gezien mijn huidige geringe positie) overigens ook niet erg vinden.
@Centrica
Na een eerdere kans te hebben laten lopen zojuist een eerste (kleine) positie genomen in Centrica. Het betreft een vrij lastig te doorgronden (vele divisies) Brits energiebedrijf, dat zowel in Engeland als Noord-Amerika actief is. De grafiek ziet er overigens nog steeds akelig uit, waardoor de kwalificatie "vallend mes" onverminderd van toepassing is. Er valt dan ook zeker niet uit te sluiten dat het aandeel richting het jaareinde nog wat verder zal "afslanken".
@knorpot :
Wat bedoel je hier precies mee?Technisch gezien lijkt niets anders dan een hertest van recente lows op het programma te staan.
Dat het me niet zou verbazen als het aandeel opnieuw richting de €12-12.50 zone af zal dalen, wellicht onder invloed van tax loss selling/window dressing richting het jaareinde.