beste oplossing hypotheek
TIP
beste oplossing hypotheek
ik heb een hypotheek bij dexia sinds 1998, startwaarde was 104000 €, vaste interestvoet 6%, periodieke rentevoet 0,4875ik heb enkele jaren geleden een korting afgedwongen, een zogenaamde ristorno van 1,5% tot einddatum van 01/05/2018
er schiet nu nog 65000€ over van mijn af te lossen kapitaal,maandelijks 695€
ik zou graag een kleinere afbetaling doen maandelijks omdat mijn vrouw stopt met werken
ik stelde voor een deel (25000€ of 30000€)terug te betalen aan dexia en dan op de rest een betere rentevoet te vragen, omdat ik
1 met de gezakte rentes minder opbrengsten kan halen uit mijn spaargeld en
2 ook de belastingsaftrek wil behouden op de lening, die voor dat jaar begrenst was tot ongeveer 50000€
maar ik weet niet hoe ik dit nu het beste regel,
ik weet dat ik op het terugbetaalde bedrag een wederbeleggingsvergoeding van drie maanden moet betalen maar dan??
Kan ik kosteloos de rest laten verderlopen aan een betere rentevoet?
Zou ik nu geen variabele nemen voor die 9,5 jaar die nog rest?
Graag eens een advies van iemand die hier iets van kent,
mijn agentschaphouder raadde me aan na nieuwjaar nog eens terug te komen als de rente verder gezakt was, dat begrijp ik, maar wat dan?
iedereen met een frisse kijk is welkom om zijn mening te geven
kingsfan(mano)
javascript:replaceText('%20???',%20document.forms.postmodify.message);
er schiet nu nog 65000€ over van mijn af te lossen kapitaal,maandelijks 695€
ik zou graag een kleinere afbetaling doen maandelijks omdat mijn vrouw stopt met werken
ik stelde voor een deel (25000€ of 30000€)terug te betalen aan dexia en dan op de rest een betere rentevoet te vragen, omdat ik
1 met de gezakte rentes minder opbrengsten kan halen uit mijn spaargeld en
2 ook de belastingsaftrek wil behouden op de lening, die voor dat jaar begrenst was tot ongeveer 50000€
maar ik weet niet hoe ik dit nu het beste regel,
ik weet dat ik op het terugbetaalde bedrag een wederbeleggingsvergoeding van drie maanden moet betalen maar dan??
Kan ik kosteloos de rest laten verderlopen aan een betere rentevoet?
Zou ik nu geen variabele nemen voor die 9,5 jaar die nog rest?
Graag eens een advies van iemand die hier iets van kent,
mijn agentschaphouder raadde me aan na nieuwjaar nog eens terug te komen als de rente verder gezakt was, dat begrijp ik, maar wat dan?
iedereen met een frisse kijk is welkom om zijn mening te geven
kingsfan(mano)
javascript:replaceText('%20???',%20document.forms.postmodify.message);
Re: beste oplossing hypotheek
Best naar een andere bank gaan en zeggen dat je een voorstel wil laten uitwerken voor het overnemen van je lening. Normaal gezien zullen ze dit altijd doen.
Dan met dat voorstel naar je eigen bankier gaan en vragen voor betere voorwaarden, omdat je anders weggaat naar een andere bank.
Dan met dat voorstel naar je eigen bankier gaan en vragen voor betere voorwaarden, omdat je anders weggaat naar een andere bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
zal ik zeker eens doen, het schijnt wel dat bij verandering van bank er terug notariskosten en zo bijkomen?
Kan ik dan onder het nieuwe fiscale regime vallen?
graag hierover wat info
Kan ik dan onder het nieuwe fiscale regime vallen?
graag hierover wat info
ik heb een hypothecaire lening lopen op 25j met vaste rente: 4,78% (sinds Oktober 2007 betaalde ik 1jaar enkel intresten op het opgenomen kapitaal en sinds Oktober 2008 betaal ik nu 849e af) Vraag me af hoeveel die rente nu bedraagt en wanneer het interessant is om herfinanciering aan te vragen. Alvast bedankt voor jullie reacties.