GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Dank u @Afrodiziak voor de hap klare informatie!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Belgische GVV's noteren allemaal met een premie, ik zie het niet zitten om 30% of nog meer te betalen voor een vastgoedaandeel. Hoe bereken je dat trouwens die discount/premie?
Mijn buikgevoel zegt toch dat het beter is om naar het buitenland te kijken. Dan noteren GVV's in het Verenigd Koninkrijk een pak gunstiger en het is een economie die wereldwijd veel sterker staat en zich al heeft bewezen, net als Duitsland (maar Duitsland is ook best duur op dit moment).
Wat denken jullie van deze:
- British Land Company
- DIC Asset
- Eurocommercial Properties
Mijn buikgevoel zegt toch dat het beter is om naar het buitenland te kijken. Dan noteren GVV's in het Verenigd Koninkrijk een pak gunstiger en het is een economie die wereldwijd veel sterker staat en zich al heeft bewezen, net als Duitsland (maar Duitsland is ook best duur op dit moment).
- British Land Company
- DIC Asset
in mijn ptf volg ik vanguard REIT en nog een amerikaanse vastgoedtracker, ben effe naam kwijt. Koersverloop is vrij stabiel / licht stijgend.
In welke zin staat het verenigde koninkrijk verder? Gezien de brexit lijkt me daar vooral enorme onzekerheid over de toekomst te heersen.Kevva schreef: ↑19 december 2017, 23:48 Belgische GVV's noteren allemaal met een premie, ik zie het niet zitten om 30% of nog meer te betalen voor een vastgoedaandeel. Hoe bereken je dat trouwens die discount/premie?
- British Land Company
- DIC Asset
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ook de dubbele dividendbelasting niet vergeten, Kevva.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Van de heisa gisteren en vandaag gebruik gemaakt om een plukje extra Atenor in te slaan, alsook wat HOMI's.
HOMI net div yield = 3.36%
ATEB net div yield = 3.20%
Berekend op basis van de slotkoers van vandaag.
Opvallend hoge volumes in ATEB:
HOMI net div yield = 3.36%
ATEB net div yield = 3.20%
Berekend op basis van de slotkoers van vandaag.
Opvallend hoge volumes in ATEB:
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Groot gelijk
@ Poldermol
er is geen dubbele dividendbelasting als je aandelen in UK koopt.
UK belast nauwelijks de dividenden.
gr
er is geen dubbele dividendbelasting als je aandelen in UK koopt.
UK belast nauwelijks de dividenden.
gr
Criticus, uw opmerking is geldig voor gewone aandelen. Echter, GVV's zijn onderworpen aan 20% dividendbelasting (als compensatie voor de 0% vennootschapsbelasting van REITs)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wijziging beurstaks vanaf 01/01/2018
Niet alleen de beurstaks van aandelen wijzigt, ook die GVV's.
Aandelen:
* 2017: 0.27% - plafond: 1.600€
* 2018: 0.35% - plafond: 1.600€
GVV's:
* 2017: 0.09% - plafond: 1.300€
* 2018: 0.12% - plafond: 1.300€
Als je persé de Schatkist wat minder inkomsten wil gunnen, sla dan de komende 3 (beurs)dagen nog je lading GVV's in.
Of fiscaliteit echter dé beste reden is om je te laten leiden in je beleggingsbeslissingen...
Aandelen:
GVV's:
Als je persé de Schatkist wat minder inkomsten wil gunnen, sla dan de komende 3 (beurs)dagen nog je lading GVV's in.
Of fiscaliteit echter dé beste reden is om je te laten leiden in je beleggingsbeslissingen...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
B-REIT rewards FY2017
Hier is hoe de GVV's het deden in 2017.
Alles wat commercieel vastgoed in portefeuille had is gezakt, enkel Retail Estates bleef boven water dankzij het dividend.
En ja, ik weet het: Immo Moury staat er niet in. Te klein, te illiquide, te weinig ambitie, te weinig groei. Ik volg het niet meer op.
As usual, nog iets meer plaatjes via: https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Hier is hoe de GVV's het deden in 2017.
Alles wat commercieel vastgoed in portefeuille had is gezakt, enkel Retail Estates bleef boven water dankzij het dividend.
En ja, ik weet het: Immo Moury staat er niet in. Te klein, te illiquide, te weinig ambitie, te weinig groei. Ik volg het niet meer op.
As usual, nog iets meer plaatjes via: https://twitter.com/orakelvanoilsjt
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die gewijzigde beurstaks is trouwens pas ingegaan vanaf 08/01/2018.Afrodiziak schreef: ↑27 december 2017, 01:47 Wijziging beurstaks vanaf 01/01/2018
Aandelen:
GVV's:
Dank zij Test-Invest van TA en jullie grafieken over GVV's had ik toch redelijk wat Vastned Retail Belgium gekocht, voor zowel mezelf, als de kinderen. Dit vanwege de boekwaarde die wat hoger was dan de beurswaarde en ook de mooie dividenden.
De Nederlandse aandeelhouder Vastned Retail zou ze nu willen overnemen aan 57,5€.
De beurskoers ervan is vandaag al gestegen met 22% tot 56,4€, wat nu al een aardige winst is.
Hoe gaat die overname verlopen?
Moet ik wachten met verkopen tot de bank me de vraag stelt?
Hoe lang sleept zoiets aan...?
Is er een groot risico dat ik die 57,5€ niet zou krijgen?
De Nederlandse aandeelhouder Vastned Retail zou ze nu willen overnemen aan 57,5€.
De beurskoers ervan is vandaag al gestegen met 22% tot 56,4€, wat nu al een aardige winst is.
Hoe gaat die overname verlopen?
Moet ik wachten met verkopen tot de bank me de vraag stelt?
Hoe lang sleept zoiets aan...?
Is er een groot risico dat ik die 57,5€ niet zou krijgen?
Zie het topic Vastned retail Belgium, daar worden quasi al uw vragen al behandeld