Apple Inc
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Apple Inc
Bedankt voor de info, ik denk dat ik het begrijp.
Maar:
Stel dat je in 05/2012 volgende turbo gekocht hebt (theoretisch voorbeeld maar er zal wel een soortgelijke turbo geweest zijn):
KBC: Onderliggende waarde 12,5 euro, fin.niveau 6 euro, koers 6,5 euro. Deze heb je anno 2017 nog steeds in portefeuille (perfect mogelijk, koers is niet meer onder de 12,5 gegaan dus geen stop loss geactiveerd).
2016: 2,8 euro dividend, Fin.niveau zakt naar 3,2 euro
2017: 3,00 euro dividend, Fin.niveau zakt naar 0,2 euro
11/2018: interimdividend van 1 euro. Wat gebeurt er dan?
Misschien beetje vreemde vraag, maar wel een realistisch scenario denk ik.
Maar:
Stel dat je in 05/2012 volgende turbo gekocht hebt (theoretisch voorbeeld maar er zal wel een soortgelijke turbo geweest zijn):
KBC: Onderliggende waarde 12,5 euro, fin.niveau 6 euro, koers 6,5 euro. Deze heb je anno 2017 nog steeds in portefeuille (perfect mogelijk, koers is niet meer onder de 12,5 gegaan dus geen stop loss geactiveerd).
2016: 2,8 euro dividend, Fin.niveau zakt naar 3,2 euro
2017: 3,00 euro dividend, Fin.niveau zakt naar 0,2 euro
11/2018: interimdividend van 1 euro. Wat gebeurt er dan?
Misschien beetje vreemde vraag, maar wel een realistisch scenario denk ik.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat men de turbo dan afwikkelt. Het is voor de uitgever een zinloos product als je geen geld meer leent.
Mogelijks krijg je een supplement via een afrekening.
Zeezout heeft eens een uiteenzetting gedaan als ik het me goed herinner. Ik meende dat hij voorkeur had voor een bepaalde hefboom ifv verwacht dividend/dividendgroei/rentekost/verwachte koersstijging.
Mogelijks krijg je een supplement via een afrekening.
Zeezout heeft eens een uiteenzetting gedaan als ik het me goed herinner. Ik meende dat hij voorkeur had voor een bepaalde hefboom ifv verwacht dividend/dividendgroei/rentekost/verwachte koersstijging.
Het aandeel van Apple verliest bijna 3% op de Nasdaq na geruchten over een tegenvallende verkoop van de iPhone X. Tja, 1.000 euro voor een smartphone is wel heel veel. Blijkbaar is gezichtsherkenning niet iets waar de consument al jaren op zat te wachten. De iPhone is niet langer de melkkoe van Apple. Ik heb onlangs gelezen dat er nog maar weinig verbeterd kan worden aan smartphones in het algemeen. Een groter scherm, een dunnere rand of geen rand zijn de voornaamste vernieuwingen de laatste jaren maar daarvoor stormen de consumenten niet naar de winkel. De smartphone is "af". De technologiesector is naarstig op zoek naar een nieuw begeesterend produkt. De smartwatch van Apple is maar flauw onthaald en de Google Glasses waren een flop, dus wat zal het worden?
Klopt inerdaad. Laatste venieuwingen aan smartphones gingen onder meer oppervlakte van het scherm, dunnere smartphone,... Eerder kleine bijschavingen dan grote vernieuwende producten.Yaris schreef: ↑26 december 2017, 16:09 Het aandeel van Apple verliest bijna 3% op de Nasdaq na geruchten over een tegenvallende verkoop van de iPhone X. Tja, 1.000 euro voor een smartphone is wel heel veel. Blijkbaar is gezichtsherkenning niet iets waar de consument al jaren op zat te wachten. De iPhone is niet langer de melkkoe van Apple. Ik heb onlangs gelezen dat er nog maar weinig verbeterd kan worden aan smartphones in het algemeen. Een groter scherm, een dunnere rand of geen rand zijn de voornaamste vernieuwingen de laatste jaren maar daarvoor stormen de consumenten niet naar de winkel. De smartphone is "af". De technologiesector is naarstig op zoek naar een nieuw begeesterend produkt. De smartwatch van Apple is maar flauw onthaald en de Google Glasses waren een flop, dus wat zal het worden?
De smartwatch is eerder een beperkt accesoire en de markt van tablets groeit ook niet enorm.
Lange tijd leek apple aan een elektrische auto te werken maar dat project is blijkbaar grotendeels stopgezet. Verder was er sprake van een streamingdienst maar die markt lijkt ook concurencieel te worden met nu al netflix maar ook amazon en disney dat zich op de markt zal werpen.
Aan de andere kant apple beschikt over enorme cashreserve waarmee ze toch een stevige oorlogskas hebben.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Batterijen zijn de toekomst, niemand vind het prettig om zijn apparaat om de 2 dagen aan de stekker te hangen.
Eenmaal de autonomie naar een week gaat kun je weer verder, want grafisch kun je dan ook meer zak inplementeren waardoor de beleving toffer wordt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eenmaal de autonomie naar een week gaat kun je weer verder, want grafisch kun je dan ook meer zak inplementeren waardoor de beleving toffer wordt.
Dat kan inderdaad beter.Kevva schreef: ↑26 december 2017, 18:20 Batterijen zijn de toekomst, niemand vind het prettig om zijn apparaat om de 2 dagen aan de stekker te hangen.
Maar het gaat hem er meer om dat er nood is aan een nieuw product, algemeen iets nieuw.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Misschien moeten ze naar zoiets gaan:
https://www.youtube.com/watch?v=SNy6fEuPWbc
Ze kunnen er ineens ook een barrista van maken
Dan maken ze dat je verplicht bent een iPhone te hebben om ze te bedienen etc..
https://www.youtube.com/watch?v=SNy6fEuPWbc
Ze kunnen er ineens ook een barrista van maken
Dan maken ze dat je verplicht bent een iPhone te hebben om ze te bedienen etc..
Robotica is inderdaad een beloftevolle sector. Maar op zeer korte termijn zie ik ons nog niet allemaal een huisrobot in dienst hebben. Daarvoor is de technologie nog niet ver genoeg ontwikkeld. Evenmin zie ik een robot eten koken zoals in het filmpje. Hoe kan een robot ooit proeven of een gerecht lekker smaakt?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik geloof al heel lang in Apple. Volgens mij ligt hun grote winst in dingen zoals apple wallet (betalen, dus concurrentie voor visa/MasterCard etc) en de verkoop van subscriptions.
Er zijn ook 3 groeps rechtzaken aangespannen tegen Apple omdat ze bewust toestellen vertraagden wanneer de batterij en te lage spanning had. Dit bij toestellen van 1 a 2j oud. Was een goedkope "oplossing" ipv de batterijen te vervangen.Yaris schreef: ↑26 december 2017, 16:09 Het aandeel van Apple verliest bijna 3% op de Nasdaq na geruchten over een tegenvallende verkoop van de iPhone X. Tja, 1.000 euro voor een smartphone is wel heel veel. Blijkbaar is gezichtsherkenning niet iets waar de consument al jaren op zat te wachten. De iPhone is niet langer de melkkoe van Apple. Ik heb onlangs gelezen dat er nog maar weinig verbeterd kan worden aan smartphones in het algemeen. Een groter scherm, een dunnere rand of geen rand zijn de voornaamste vernieuwingen de laatste jaren maar daarvoor stormen de consumenten niet naar de winkel. De smartphone is "af". De technologiesector is naarstig op zoek naar een nieuw begeesterend produkt. De smartwatch van Apple is maar flauw onthaald en de Google Glasses waren een flop, dus wat zal het worden?
Seks verkoopt...Crassus schreef:Dat kan inderdaad beter.Kevva schreef: ↑26 december 2017, 18:20 Batterijen zijn de toekomst, niemand vind het prettig om zijn apparaat om de 2 dagen aan de stekker te hangen.
Maar het gaat hem er meer om dat er nood is aan een nieuw product, algemeen iets nieuw.
Dus een robot die alles kan, gezichtkarakeristieken aanleert, dankzij jouw zoekgedrag een profiel kan aanleren en voor je het weet heb je seks met Siri.
Prijskaartje: 15.000 euro
Je bedoelt Harmony, de eerste sexrobot?
@ Yaris de Smartphone is af en het enige wat nog kan zijn is dat we op termijn niets meer nodig hebben in onze handen om te bellen, smsen of chatten.
Maar ik denk dat de ontwikkeling van de telefoon niet veel verder dan een smartphone gaat.
Maar ik denk dat de ontwikkeling van de telefoon niet veel verder dan een smartphone gaat.
Warren Buffet vergroot zijn belang in AAPL tot 165.3 miljoen aandelen, ten koste van IBM.
https://www.cnbc.com/2018/02/14/berkshi ... ter%7Cmain
https://www.cnbc.com/2018/02/14/berkshi ... ter%7Cmain
Je bedoelt "niemand vindt het prettig om zijn apparaat 2 keer per dag aan de stekker te hangen"?
Want een smartphone met 2 dagen autonomie, daar teken ik voor.