Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
neen, maar zoals ik al eens tegen paul zei, hou ik daar in mijn achterhoofd wel rekening mee dat daar ooit discussie van komt, but we'll cross that bridge when we get there. Mijn 'arbeidsinkomen' is laag tot onbestaande, maar ik vind dan nog altijd niet dat ik moet geherkwalificeerd worden naar 'beroepsbelegger'. Beetje de discussie cfr bitcoin beleggers die grote winst willen verzilveren en tegen 33-50% belasting aanlopen. Bij mij is het nog meer 'flou', ik verzilver nooit winst, maar blijf continu in de markt. Alhoewel de fiscus dit ongetwijfeld anders beziet.
YTD met cash meegerekend: +9,6%
YTD enkel portefeuille: +21%
Mijn kruit droog houden kost mij echt wel zwaar rendement... Ik vind het correct te vermelden dat ik een heel grote cashpositie heb, ik had kunnen stoeffen met die 21%, maar die cash die ik aanhoud, maakt ook deel van mijn beleggingsportefeuille. Ik ben nu iets meer geïnvesteerd dan gedurende het hele jaar (+/-50% cash toen, 32,7% nu) en ik zie dat ik vooral op het einde van het jaar het goed gedaan heb.
Dat is misschien iets dat ik moet meenemen naar volgend jaar: niet enkel de grote winsten of verliezen tellen mee, ook het geld dat niet beweegt doet dat.
Mijn kruit droog houden kost mij echt wel zwaar rendement... Ik vind het correct te vermelden dat ik een heel grote cashpositie heb, ik had kunnen stoeffen met die 21%, maar die cash die ik aanhoud, maakt ook deel van mijn beleggingsportefeuille. Ik ben nu iets meer geïnvesteerd dan gedurende het hele jaar (+/-50% cash toen, 32,7% nu) en ik zie dat ik vooral op het einde van het jaar het goed gedaan heb.
Dat is misschien iets dat ik moet meenemen naar volgend jaar: niet enkel de grote winsten of verliezen tellen mee, ook het geld dat niet beweegt doet dat.
Inderdaad interessant dat je hier ook de cash in opneemt, geeft direct een heel ander beeld.Inversor schreef: ↑28 december 2017, 13:53 YTD met cash meegerekend: +9,6%
Is dit ook inclusief dividenden?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
58% op mn port op dit moment (incl. kosten, dividenden, <1% cash in port)
Grotendeels te danken aan m'n sprinters AMG & Arcadis, de laatste is reeds verkocht. Zonder deze 2 zou ik 'slechts' +- 23% halen.
Daarnaast nog een LT port met enkel Umicore's. Die hebben het ook niet slecht gedaan
Grotendeels te danken aan m'n sprinters AMG & Arcadis, de laatste is reeds verkocht. Zonder deze 2 zou ik 'slechts' +- 23% halen.
Daarnaast nog een LT port met enkel Umicore's. Die hebben het ook niet slecht gedaan
Dit is inclusief dividenden en taksen. Die tellen ook mee vind ik...
Die visverhalen over YTD's van 500% geloof ik niet: dat kan je alleen bereiken door extreme mazzel of door selection bias... Of flagrant liegen.
Die visverhalen over YTD's van 500% geloof ik niet: dat kan je alleen bereiken door extreme mazzel of door selection bias... Of flagrant liegen.
Re: Wat is uw YTD
Daar ben ik het mee eens, vind het ook completer als je kosten en dividenden in rekening brengt.
500% zou ik ook betwijfelen en zeker op langere termijn lijkt me dat ongeloofwaardig.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Veel geluk inderdaad Hier een bankuittrekseltje van mijn full-year result in 2016 van één account. Geluk, maar geen leugen En ook zeker niet mijn overall gemiddelde van 2016 (en 2017)
Edit: miljaar, jaren op dit forum, en ik kan nog altijd geen afbeelding invoegen!
Afin: dit dus: https://imgur.com/a/6RQkt
Hier is ie, Poldermol:
Merci Yaris. Ge had het me ooit eens uitgelegd, maar hoe voeg ik een afbeelding weer in? Ik had die upgeload op imgur, maar blijkbaar werkt dat niet om in te voegen in een post hier?
Klik op het icoontje met het zonnetje en het bergje in de lijst van icoontjes bovenaan wanneer je een bericht schrijft (negende icoontje) en zet daar de link van je afbeelding in.
1049% sinds januari 2016; 1049% afgelopen 12 maanden... wil dat dan zeggen dat er geen winst was in 2016 ? Raar dat die 2 bedragen exact hetzelfde zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Nee, zoals gemeld was dit het resultaat van 2016. Die van 2017 is nog niet binnen (uiteraard). Zal rond half januari zijn. Als ik zou moeten schatten denk ik rond de 45-50% uit te komen op die account dit jaar. Want een boerenjaar zoals 2016 zal nooit ofte nimmer meer voorkomen.
@Yaris, gek, zo deed ik het ongeveer... ik plakte de link, selecteerde het en klikte dan op dat icoontje, en het werkte niet...
Ik en technologie, het zal nooit wat worden vrees ik.
@Yaris, gek, zo deed ik het ongeveer... ik plakte de link, selecteerde het en klikte dan op dat icoontje, en het werkte niet...
Ik en technologie, het zal nooit wat worden vrees ik.
Zullen wel mensen zijn die enkel in crypto investeren + een kleine portfolio hebben. Zeker mensen onder de 30.
OK Poldermol.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Ik heb even verder teruggekeken in de geschiedenis; de account werd geopend in Oktober 2015, en tot begin januari stond er niets op. Daarom dat er ook geen 3yr overview is, en dat de 1 year performance exact gelijk is aan de 'since inception'. Maar dan snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom er 1 januari als 'inception' date gebruikt wordt, en niet Oktober 2015. En het is ook niet zo dat exact op 1 januari de eerste transactie plaatsvond.
Als Umi meeleest, hij weet over welk bedrijf het gaat en kan de waarachtigheid van de getallen bevestigen. Het had meer kunnen zijn, want het bedrijf waarin het grootste stuk van de portefeuille in investeerde heeft in 2017 een koers behaald die (met de gratis warrant inbegrepen) 56X hoger is dan mijn initiële investeringsprijs.
Zoals gezegd: VEEL geluk. Geen kunde. En een goede bankier (geen Belgische account)
Als Umi meeleest, hij weet over welk bedrijf het gaat en kan de waarachtigheid van de getallen bevestigen. Het had meer kunnen zijn, want het bedrijf waarin het grootste stuk van de portefeuille in investeerde heeft in 2017 een koers behaald die (met de gratis warrant inbegrepen) 56X hoger is dan mijn initiële investeringsprijs.
Zoals gezegd: VEEL geluk. Geen kunde. En een goede bankier (geen Belgische account)