wie heeft de intresten al gestort ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
wie heeft de intresten al gestort ?
rabobank.be vandaag
( blijkbaar nog niet op alle rabobank.be rekeningen, misschien eerst bij de genen die hun boek nog niet gekregen hebben )
( blijkbaar nog niet op alle rabobank.be rekeningen, misschien eerst bij de genen die hun boek nog niet gekregen hebben )
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: wie heeft de intresten al gestort ?
Moneyou
Nibc
Nibc
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
optima-bank
volgens mij nog geen enkele, zou straf zijn, bij Rabobank zie ik wel welke intresten ik op 1 januari zal gestort krijgen, valutadatum 1 januari 2018 dus ...
het gras is altijd groener aan de overkant
UIteraard valuta 01-01, maar ze zijn al wel zichtbaar
wE kunnen er al mee op reis gaan........................... naar frituurtje comme chez coit, 1 groot pak en 1 cervela
Rabobank 29/12, terwijl rentecalc. 01/01 aangaf.
Amaai, boek en vroege rente!
Tijd om overgebleven account naar MD te verhuizen, instelling minder om bij te houden.
Jammer eigenlijk, want ooit:
- hoogrentende spaarboek
- geen instapkost pensioensparen
- mooi fondsenaanbod
Schiet helaas weinig van over.
Edit: MD staat er ook al op
Amaai, boek en vroege rente!
Tijd om overgebleven account naar MD te verhuizen, instelling minder om bij te houden.
Jammer eigenlijk, want ooit:
- hoogrentende spaarboek
- geen instapkost pensioensparen
- mooi fondsenaanbod
Schiet helaas weinig van over.
Edit: MD staat er ook al op
Laatst gewijzigd door kronosek op 30 december 2017, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BNP nog niet.
Kbc en bpost wel. Beobank nog niet. Bnp en fintro ook nog niet.
Ik ga ook een paar dingetjes verhuizen
Ik ga ook een paar dingetjes verhuizen
Zichtrekening wel bij crelan. Maar dat zijn debetinteresten. Spaarrekeningen crelan nog niks.
Argenta staat er ook op.
Wel een heel triestige bedoening dit jaar. Als ik aan de helft van vorig jaar kom, mag ik heel blij zijn
Wel een heel triestige bedoening dit jaar. Als ik aan de helft van vorig jaar kom, mag ik heel blij zijn
Bedankt om dit te melden, ik had het anders niet eens gemerkt. Zelfs als je alle tussentijdse intrestuitkeringen optelt ga je er niet ver mee komen. Kleine friet met paardeworst en een pilsje gaan er net afkunnen zonder mijn broek te scheuren. Maar Mayo wordt al kantje boordje
Argenta heeft gestort hier.
Ge moet al een klein fortuin hebben om er een goeie steak mee te kunnen gaan eten haha sommige mensen hebben echt geen leven.
Of is het de bedoeling om als rijkste op het kerkhof te liggen?
Of is het de bedoeling om als rijkste op het kerkhof te liggen?
Bpost bank was hier de eerste. Op 27/12 (valutadag 01/01 en stortingsdag 27/12) om precies te zijn.. en die intresten stonden er al zichtbaar op tijdens het Kerstweekend.
Axa heeft ook al intresten geboekt op 27/12.
Ook KBC heeft hier al gestort.
ING, BNP, Belfius : noppes
Zo te zien hier de laatste tijd is er een misvatting (soms een redelijk grote) over het begrip 'valutadatum'.
De valutadatum is : de datum vanaf wanneer u intrest krijgt op het geld dat u op uw spaarrekening heeft gestort OF de datum waarop het geld dat u van uw rekening afhaalt, geen intrest meer oplevert.
Dat heeft niets te maken met de dag waarop het geld gestort wordt. Eens gestort is het geld normaal gezien ook beschikbaar behalve in geval van een andersluidende mededeling of regel van de bank.
Dus : als een bank vandaag je rekening aanvult omdat die onder 0 komt ...
Er gauw iets gaan bijstorten neemt niet weg dat je even in het rood ging en dat de bank je saldo vanuit een andere rekening heeft aangevuld. Valutadatum zegt alleen iets over de dag vanaf wanneer dat geld dat je afhaalde van de rekening geen intrest meer opbrengt. Bij een zichtrekening : nooit, maar het kan van belang zijn voor de kostenberekening voor het debetsaldo van je rekening.
Of als de bank de intrest al stort 5 dagen op voorhand :
Je kan over het geld beschikken maar de storting brengt zelf pas intrest op vanaf de valutadatum
Axa heeft ook al intresten geboekt op 27/12.
Ook KBC heeft hier al gestort.
ING, BNP, Belfius : noppes
Zo te zien hier de laatste tijd is er een misvatting (soms een redelijk grote) over het begrip 'valutadatum'.
De valutadatum is : de datum vanaf wanneer u intrest krijgt op het geld dat u op uw spaarrekening heeft gestort OF de datum waarop het geld dat u van uw rekening afhaalt, geen intrest meer oplevert.
Dat heeft niets te maken met de dag waarop het geld gestort wordt. Eens gestort is het geld normaal gezien ook beschikbaar behalve in geval van een andersluidende mededeling of regel van de bank.
Dus : als een bank vandaag je rekening aanvult omdat die onder 0 komt ...
Er gauw iets gaan bijstorten neemt niet weg dat je even in het rood ging en dat de bank je saldo vanuit een andere rekening heeft aangevuld. Valutadatum zegt alleen iets over de dag vanaf wanneer dat geld dat je afhaalde van de rekening geen intrest meer opbrengt. Bij een zichtrekening : nooit, maar het kan van belang zijn voor de kostenberekening voor het debetsaldo van je rekening.
Of als de bank de intrest al stort 5 dagen op voorhand :
Je kan over het geld beschikken maar de storting brengt zelf pas intrest op vanaf de valutadatum
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 december 2017, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.