Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Mixer haalt sinds start 4,59 % hé mannen, daar kunnen de spaarboekjes toch niet tegen op. en de inflatie ook niet.
De challengers van de grootbanken zitten ook nog altijd achterop (behalve ING, just luck waarschijnlijk )
één slechter mixerjaar is nu ook niet het einde, GPV1 haalt dit jaar ook 'maar' break even. Maar wie vanaf dag1 hem gevolgd heeft zal toch gene boterham minder eten.
en inderdaad geen appels met pruimen vergelijken
de mixer vergelijk je met spaarboekje of dakfonds producten van grootbanken. Niet met rendementen van topspaargidsers .
Merk op dat die topspaargidsers al maanden de hedged versies van ETF kopen, zij hebben geen probleem met de wisselkoersen.
Lees het gruwelverhaal van Anneke en haar dakfonds maar. Dan is de mixer toch beter.
PS waar zijn de newbies naartoe ?, en de goudkopers, ...
De challengers van de grootbanken zitten ook nog altijd achterop (behalve ING, just luck waarschijnlijk )
één slechter mixerjaar is nu ook niet het einde, GPV1 haalt dit jaar ook 'maar' break even. Maar wie vanaf dag1 hem gevolgd heeft zal toch gene boterham minder eten.
en inderdaad geen appels met pruimen vergelijken
de mixer vergelijk je met spaarboekje of dakfonds producten van grootbanken. Niet met rendementen van topspaargidsers .
Merk op dat die topspaargidsers al maanden de hedged versies van ETF kopen, zij hebben geen probleem met de wisselkoersen.
Lees het gruwelverhaal van Anneke en haar dakfonds maar. Dan is de mixer toch beter.
PS waar zijn de newbies naartoe ?, en de goudkopers, ...
Spruitekop was vroeger onze meest enthousiaste goudkever maar die hoor je niet meer met zijn doemvoorspellingen over de ondergang van het financieel systeem en de alleenheerschappij van het goud. Leemans-broertje was ook zo een einde-van-de-wereld-profeet maar die is van het forum gepest.
Lol, inderdaad. De grootste fangirl/fanboy van de mixer, maar het dan zelf niet hebben. Toch raar dat men dan aan anderen aanbeveelt waar men zélf niet in (durft) zit(ten).pietpiraat schreef: ↑30 december 2017, 11:46 Annetje, je hebt zelf geen mixer ?
allez als één van de grootste fans het zelf niet in huis hebben.
2,2 % is inderdaad 20x meer dan rente op een spaarboekje bij een grootbank.
best via me direct kopen dat is het allerbeste
Lol too. Andere fans van MijnKapitaal en de mixer zijn evita en platin. Zijn die erin belegd?
zolang het maar niet me too is
Anneke is wel geen newbie ,
zo klopt het dan wel , Ik raad het aan aan alle newbies, maar zelf ben ik een mediumbie en doe ik iets anders.
Anneke is wel geen newbie ,
zo klopt het dan wel , Ik raad het aan aan alle newbies, maar zelf ben ik een mediumbie en doe ik iets anders.
Ik snap dat mensen de mixer aanraden aan nieuwelingen die geen beleggingservaring hebben maar toch meer opbrengst willen dan een spaarboekje. Dat is ook het doel van de mixer, en zelfs met de 2,02% halen ze hun doel. Is dit een vette opbrengst ? Neen, maar gaat het daarover ? Eveneens Neen ... Wie echt voor de vette vis gaat neemt meer risico, en moet zorgen dat hij zijn schaapjes op het droge heeft.
Mag er kritisch naar de mixer gekeken worden. Ja ... maar wie kritiek heeft mag zeker meteen ook zijn alternatieven op tafel gooien. De Vix-index vind ik een mooi voorbeeld ... het idee wordt geopperd, en ondertussen ook wat verder uitgediept.
Ach ter info ... ik heb niet de volledige mixer, wel een aantal fondsen ervan die al jaren een deel van mijn portefeuille uitmaken en een ruggengraat moeten vormen waaraan de kleinere satellieten opgehangen worden. En ja, mijnkapitaal is al een tijdje een bron van inspiratie geweest waaruit ik wel wat opgestoken heb, net als dit forum. Helaas heb ik de heilige graal nog nergens gevonden en zal ik ook in 2018 moeten werken om rond te komen.
Mag er kritisch naar de mixer gekeken worden. Ja ... maar wie kritiek heeft mag zeker meteen ook zijn alternatieven op tafel gooien. De Vix-index vind ik een mooi voorbeeld ... het idee wordt geopperd, en ondertussen ook wat verder uitgediept.
Ach ter info ... ik heb niet de volledige mixer, wel een aantal fondsen ervan die al jaren een deel van mijn portefeuille uitmaken en een ruggengraat moeten vormen waaraan de kleinere satellieten opgehangen worden. En ja, mijnkapitaal is al een tijdje een bron van inspiratie geweest waaruit ik wel wat opgestoken heb, net als dit forum. Helaas heb ik de heilige graal nog nergens gevonden en zal ik ook in 2018 moeten werken om rond te komen.
en je moet ook niet op een te korte periode kijken
op 6maanden haalt de mixer -0.20 % net iets minder dan een spaarboekje bij een grootbank,
Maar wat is 6 maanden op een mensenleven ?
De mixer heb je voor het leven, mijnoma heeft er nog éné gekregen als huwelijksgeschenk , en na de onvermijdelijke crash zal hier geknarsentand worden Hadden we allemaal maar de mixer gehad. ( bij me direct)
op 6maanden haalt de mixer -0.20 % net iets minder dan een spaarboekje bij een grootbank,
Maar wat is 6 maanden op een mensenleven ?
De mixer heb je voor het leven, mijnoma heeft er nog éné gekregen als huwelijksgeschenk , en na de onvermijdelijke crash zal hier geknarsentand worden Hadden we allemaal maar de mixer gehad. ( bij me direct)
Hun doel was 4% en daar zitten ze dus ferm onder.
Heb zelf ooit een stuk van mijn port in de mixer gestoken en eraan verloren. Dan zelf terug de boel in handen genomen en vlug terugverdiend.
Kan hier eens mijn macro systeem uitleggen maar of dat echt voor beginners is..
denk dat heel spaargids staat te popelen om het omega systeem te doorgronden. Het resultaat van zoveel vragen, zoveel analyses, het opvolgen van zoveel parameters, het zoeken van de redenen achter zoveel bewegingen, wat is de het resultaat.
waarschijnlijk is het geen spek voor onze bek,
maar een tipje van de sluier , inkijk in de keuken, daar wachten we in spanning op ...
PS. Mannen van Mijn kapitaal kunnen er niet mee lachen ...
"Achteraf commentaren lanceren is o zo gemakkelijk.
We publiceren met plezier jouw lijstje om dat dan begin 2019 eens te evalueren…"
waarschijnlijk is het geen spek voor onze bek,
maar een tipje van de sluier , inkijk in de keuken, daar wachten we in spanning op ...
PS. Mannen van Mijn kapitaal kunnen er niet mee lachen ...
"Achteraf commentaren lanceren is o zo gemakkelijk.
We publiceren met plezier jouw lijstje om dat dan begin 2019 eens te evalueren…"
ps waar staat dat ze 4% garanderen/vooropstellen ?
Zal de fondsbeheerders een worst zijn, zij worden toch betaald met een fixed kost 1,5%.
Voor de belegger blijft er amper ies over
Voor de belegger blijft er amper ies over
hoeveel verdient mijnkapitaal eigenlijk aan die mixerfonds?
ik meen toch ook dat hun doel minstens 4 % was...
op zich eigenlijk ook al bescheiden, want tot enkele jaren geleden kon je dat met een termijnrekening ook bekomen
op zich eigenlijk ook al bescheiden, want tot enkele jaren geleden kon je dat met een termijnrekening ook bekomen
Ik denk toch dat ze van MeDirect wel een aantal voordelen en commissies zullen krijgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk