besparingsregering :25%aftrek pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: besparingsregering :25%aftrek pensioensparen
Ik heb naast een stel marginalen met 7 honden gewoond, ik ben vrij zeker dat coke en hoeren minder dramatisch is

Los daarvan, ik vind het de moeite niet waard om 260 euro (x2 personen) per jaar extra vast te zetten tot het einde der tijden. De tegenpartij is zowat de meest onbetrouwbare partner die je kan hebben, voor 940 per persoon met 30% aftrek wil ik dat gokje wel wagen maar ergens stopt het.
https://www.tijd.be/netto/pensioen/Heef ... n=hlnblock
Hier is het eens bekeken.
Met de 30 procent heb je meer netto rendement, uiteraard minder geld op je 65 door bedragverschil. Maar ik vind het rendement belangrijker dan wat je krijgt op je 65
Met de 30 procent heb je meer netto rendement, uiteraard minder geld op je 65 door bedragverschil. Maar ik vind het rendement belangrijker dan wat je krijgt op je 65

Goed standpunt.Cronos schreef: ↑27 juli 2017, 00:08In dat geval pleit je er dan ook voor dat na vrijkomen van het PSP dit niet eenmalig uitgekeerd wordt maar in deeltermijnen?Dat klopt, maar ik beschouw PSP echt iets voor de zwakkere handen die anders een drang zouden voelen om hun geld A) ofwel uit te geven of B) te 'beleggen' met foute keuzes. Voor dat soort mensen is pensioensparen én langetermijnsparen eigenlijk ideaal.
Want als ze niet van hun eigen spaargeld kunnen afblijven is de verleiding ook zeer groot om dat vrijgekomen kapitaal er in 1 keer door te jagen. Als je jaarlijks het maximaal toegestane bedrag belegt is je kapitaal nu ook weer niet zo groot. Je kan er misschien net een wat betere auto mee kopen.
Het kopen van de net wat betere auto, die ik zou omschrijven als de auto van de grijze muis uit onze samenleving, is net hetgeen er dikwijls gebeurt met het vrijkomen van het PSP. Het is verbazingwekkend hoe weinig inspiratie een groot deel van de bevolking heeft wanneer het op het beheren van geld aankomt.
KLOPT en op die 18 euro die je meer kan aftrekken, moet je later een veelvoud van belastingen op betalenboonpwnz schreef: ↑24 september 2017, 01:16 https://www.tijd.be/netto/pensioen/Heef ... n=hlnblock
Met de 30 procent heb je meer netto rendement, uiteraard minder geld op je 65 door bedragverschil. Maar ik vind het rendement belangrijker dan wat je krijgt op je 65![]()
8% op de volledige som (1200 euro geindexeeerd tegen 4,25% )
-
- Hero Member
- Contacteer:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
gewoon afzetterij
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zal u antwoorden op mijne 60e
Mijn spreadsheet geeft me 4 cijfers (dit is min de eindbelasting/vervroegde eindbelasting) op basis van de gekende cijfers.
Return op basis 3% rendement = 13.808€ + 1947€ (belasting vermindering)
Return op basis 4% rendement = 19.128€ + 1947€ (belasting vermindering)
Return op basis 5% rendement = 26.176€ + 1947€ (belasting vermindering)
Return op basis *8.90% rendement = 82.666€ + 1947€ (belasting vermindering)
*huidige geannualiseerd rendement
Met het geld dat ik er nu ingestort heb hoop ik op mijn 60 op een return tussen de 13.808€ en 82.666€

Als ik even geen rekening hou met de inflatie is het verschil een 2008 landrover met 156000km en een 2007 Ferrari F430 met 80.000km

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Als ik vandaag mijn pensioensparen volstort voor 960€, bedraagt mijn belastingsvoordeel dan 25 of 30%?
Stort 959,99 euro. Probleem opgelost. Met dank aan Kevva.
Heerschap van Overveldt heeft gezegd dat het de taken van de banken is om duidelijk te communicieren of het
verschil tussen 25% en 30% aftrek.
Wie weet ronden ze weer verkeerd af, er is ooit eens een jaar geweest dat sommige mensen 10 euro teveel hebben gestort wegens slechte communicatie van de banken ( lees regering ). Dan mochten dat weer overdragen enz
Wacht nog maar een tijdje tot er 100% zekerheid is over het bedrag
D'Hoore heeft een paar dagen geleden ook 960 euro laten vallen, maar geloof tegenwoordig niet te vlug meer iets voor je het een aantal keren op papier hebt staan dat het zo is
verschil tussen 25% en 30% aftrek.
Wie weet ronden ze weer verkeerd af, er is ooit eens een jaar geweest dat sommige mensen 10 euro teveel hebben gestort wegens slechte communicatie van de banken ( lees regering ). Dan mochten dat weer overdragen enz
Wacht nog maar een tijdje tot er 100% zekerheid is over het bedrag
D'Hoore heeft een paar dagen geleden ook 960 euro laten vallen, maar geloof tegenwoordig niet te vlug meer iets voor je het een aantal keren op papier hebt staan dat het zo is
Die 10 euro was geen slechte communicatie van de banken maar een laattijdige aanpassing van de regels door de regering.
het resultaat is hetzelfde en een laattijdige aanpassing is in princiepe ook een slechte communicatie, nog erger zelfs
geen communicatie is ook een communicatie, en een laattijdige communicatie is dat ook, wel eentje van het heel laag bij de grond gehalte
bedrag zou 960 euro zijn voor de mensen die niet kunnen wachten met storten
https://www.practicali.be/blog/geindexe ... 9/#index13
Laatst gewijzigd door paul op 1 januari 2018, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, die 960€, die her en der al wordt geopperd, is gebaseerd op berekeningen die normaal wel zo zullen zijn, maar deze zijn nog niet officieel.... De publicatie volgt normaal in de tweede helft van januari...
wie weet maken ze er 950 euro van en hebben ze al die rappe storters bij hun........................
Idd, dat zou nog eens een truc van de regering zijn om mensen te verplichten 1200€ te storten of een lager rendement op PSP te hebben...
Ik stort eerstdaags ook een groot gedeelte maar hou steeds nog een reserve achter de hand van het minimum te storten bedrag rekening houdend met de 940€...
Ik stort eerstdaags ook een groot gedeelte maar hou steeds nog een reserve achter de hand van het minimum te storten bedrag rekening houdend met de 940€...