Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Jullie zijn wel heel snel tevreden met de zeer povere prestaties van Mijnkapitaal en dat na een topjaar.
Denk dat tijd wordt dat ik eens mijn macro strategie uit de doeken doe.
In 2017 8,4% return en dat met bij momenten meer dan 50% cash achter de hand dus had nog beter gekund.
In 2008 had mijn strategie maar -15% gegaan tov brede markt -40% dus wel goed denk ik.
Indien geïnteresseerden, geef mij wel wat tijd om dat eens deftig uit te leggen. Ik hanteer mijn strategie uiteraard actief, alhoewel niet zoveel werk aan, dus moet eens kijken hoe ik dat uitgelegd kan krijgen zodat je maar 1-2 maal per jaar moet bekijken.
@B7H4Long Die 50/50 is zeker niet slecht. Keyprivate al beter. Mijn macro strategie gaat nog verder. Ik hou bvb rekening met bonds die komend jaar wel eens slaag zouden kunnen krijgen als de inflatie oppikt etc..
In 2017 8,4% return en dat met bij momenten meer dan 50% cash achter de hand dus had nog beter gekund.
In 2008 had mijn strategie maar -15% gegaan tov brede markt -40% dus wel goed denk ik.
Indien geïnteresseerden, geef mij wel wat tijd om dat eens deftig uit te leggen. Ik hanteer mijn strategie uiteraard actief, alhoewel niet zoveel werk aan, dus moet eens kijken hoe ik dat uitgelegd kan krijgen zodat je maar 1-2 maal per jaar moet bekijken.
@B7H4Long Die 50/50 is zeker niet slecht. Keyprivate al beter. Mijn macro strategie gaat nog verder. Ik hou bvb rekening met bonds die komend jaar wel eens slaag zouden kunnen krijgen als de inflatie oppikt etc..
Laatst gewijzigd door omega6 op 2 januari 2018, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sta altijd open mijn rendement te verbeteren.
Heeft niks met snel tevreden zijn.omega6 schreef: ↑2 januari 2018, 09:07 Jullie zijn wel heel snel tevreden met de zeer povere prestaties van Mijnkapitaal en dat na een topjaar.
Er is een groot verschil tussen spelen met 20.000 € of spelen met 200.000€
Denk niet dat de meesten die beleggen bij Me of Keytrade spreken over beleggen per maand van 1000 € of meer.
Waarom deze gedachte , instap bedragen liggen wel laag .
De administratie daarvoor is wel een zware last. 0,02 stuks
Dit terwijl de grootbank fondsen algauw over 1000 € het stuk gaan en presteren die zoveel beter dan Mk fondsen.
Estate Guru believer.
Technisch gezien is dit niet correct. Het gemiddelde van 1 * 10 en 9 * 1 = 19/10 = 1.9. Slechts één zit boven het gemiddelde, negen eronder. U verwart hier mediaan met gemiddelde.B7H4long schreef: ... Dit is een gemiddelde - de helft zal erboven zitten, de helft eronder...
Maar in de context van uw betoog is dit niet echt belangrijk.
Doet me denken aan een verhaal dat mijn nichtjes gisteren vertelden.... In hun klas zit iemand die elk onderwerp, over eender wat, doet eindigen in haar hobby en lievelingsdieren : paarden.B7H4long schreef: ↑1 januari 2018, 18:01 Ik ben geen fan van de MK portefeuilles. [..]
Een betere vergelijking zou zijn met een gelijkaardige portefeuille van 50% aandelen en 50% obligaties.
Als indexfondsaanhanger stel ik voor:
Ishares core MSCI world Acc (IWDA) voor de aandelen - > rendement 2017 = 7.5%
Ishares Euro Bonds Agregate (IEAG) voor de obligaties - > rendement 2017 = 0.4%
Ik wil zeker wel eens je strategie horen, je leert enkel door breder te kijken dan je eigen visie. Neem zeker je tijd, dan liever even wachten en iets utigewerkt te hebben.omega6 schreef: ↑2 januari 2018, 09:07 Jullie zijn wel heel snel tevreden met de zeer povere prestaties van Mijnkapitaal en dat na een topjaar.
Kan je gewoon al zeggen wat je asset verdeling dan ongeveer was voor vb 2017?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Kan het ook niet laten hier iets aan toe te voegen.
Ik zit ook voor een stuk in de Mixerfondsen en Flexer, één ETF....Ik heb in het verleden ook al van alles geprobeerd,in onwetendheid en lang geleden, van de meest slechte bankfondsen tot recenter voorzichtige stappen op de Belgische beurs. Actief beleggen op de beurs was uiteindelijk niet mijn ding. Je moet er stalen zenuwen voor hebben en die heb ik niet. Ik heb het dus maar gehouden bij voorzichtig beleggen, ook gezien mijn leeftijd...Je volgt tenslotte toch best je profiel. Ik heb dus wel veel bijgeleerd op Mijn Kapitaal, maar volg hen niet blindelings. Ik durf dus naast een gedeeltelijke selectie ook wel wat ander fondsen te kopen en te verkopen. De mixer en flexerfondsen probeer ik wel voor de langere termijn te houden van minimum 5 jaar zoals ze ook aanraden... Bij een eventuele crash, neig ik toch wat meer naar ETF's.
Ik zit ook voor een stuk in de Mixerfondsen en Flexer, één ETF....Ik heb in het verleden ook al van alles geprobeerd,in onwetendheid en lang geleden, van de meest slechte bankfondsen tot recenter voorzichtige stappen op de Belgische beurs. Actief beleggen op de beurs was uiteindelijk niet mijn ding. Je moet er stalen zenuwen voor hebben en die heb ik niet. Ik heb het dus maar gehouden bij voorzichtig beleggen, ook gezien mijn leeftijd...Je volgt tenslotte toch best je profiel. Ik heb dus wel veel bijgeleerd op Mijn Kapitaal, maar volg hen niet blindelings. Ik durf dus naast een gedeeltelijke selectie ook wel wat ander fondsen te kopen en te verkopen. De mixer en flexerfondsen probeer ik wel voor de langere termijn te houden van minimum 5 jaar zoals ze ook aanraden... Bij een eventuele crash, neig ik toch wat meer naar ETF's.
Tja, het is dan ook nooit de doelstelling geweest van MK en de door hun geslecteerde mixfondsen om beter of gelijk aan de markt te presteren. Doelstelling van MK is:
Waar ze tot nu toe in slagen overigens. Met andere woorden het gaat niet op om deze portefeuille met 50% IWDA te vergelijken, trouwens voor je een vergelijking maakt zou je beter eens naar de assetverdeling van de mixer kijken. Maar goed, eens zien of de mixer ook nog slechter zal presteren dan jouw scheve vergelijking wanneer de markt eens stevig corrigeert of crasht.Ons opzet is een gemiddeld rendement van minimaal 4 % per jaar met een ultra defensieve combinatie.
veel beter dan de mixer, beetje minder dan de flexer.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
De eerste vergelijkingen in deze thread vergeleken de Mixer met een spaarboekje en ook met portefeuilles van 100% aandelen.Beide hebben duidelijk een ander risicoprofiel dan de mixer.
Ik dacht dat mijn 50/50 dichter bij de assetverdeling van de Mixer zat, blijkbaar niet dicht genoeg.
Ik zal dan graag van jou vernemen welke assetverdeling we dan wel moeten nemen om de vergelijking te maken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wanneer zou nog eens een goed instapmoment zijn voor de flexer? Ben al enige tijd aant wachten, maar ik blijf maar wachten...
Op een echte GO om een nieuwe portefeuille op te starten... Startbedrag is 2500€ ...
De flexer is bedoeld voor kapitaal dat je zeker 5 jaar kan missen en het wordt aanbevolen om gespreid in te stappen. Gespreid instappen ... langere termijn met beperkte bedragen ... wie wacht op het dieptepunt van een crash moet echt een glazen bol hebben.
Pas op, ik zeg ook niet dat je vandaag je volle bedrag moet storten, maar blijven wachten tot je een baard hebt zou ik niet doen.
Pas op, ik zeg ook niet dat je vandaag je volle bedrag moet storten, maar blijven wachten tot je een baard hebt zou ik niet doen.
Soms denk ik hier: hebben mensen niet meer verstand ?