BNP Paribas B Pension Growth
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: BNP Paribas B Pension Growth
Dacht ook al ergens gelezen te hebben (als ik me niet vergis in Het Nieuwsblad) dat het 960 euro zou zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het pensioensparen is 960 euro. Maar ik vraag me nu het volgende af.
960 / 12 maanden = 80 euro/maand. (Althans dat is hoe ik het doe, maar dat speelt weinig rol).
Ik vraag me af tot welk bedrag je effectief mag sparen om onder de 30% belastingvoordeel regel te vallen? Is dat 959,99 euro. Want vanaf 960 spreken ze over 25%. Stel dat dit zo is, dan ben je gewoon gesjost en kun je maar beter meteen het volledig bedrag volstorten.
De banken zijn gesloten, ik kan het dus niet gaan vragen.
960 / 12 maanden = 80 euro/maand. (Althans dat is hoe ik het doe, maar dat speelt weinig rol).
Ik vraag me af tot welk bedrag je effectief mag sparen om onder de 30% belastingvoordeel regel te vallen? Is dat 959,99 euro. Want vanaf 960 spreken ze over 25%. Stel dat dit zo is, dan ben je gewoon gesjost en kun je maar beter meteen het volledig bedrag volstorten.
De banken zijn gesloten, ik kan het dus niet gaan vragen.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
In principe ben je het beste af met direct na nieuwjaar het vol te storten.
Dat is vooral zinvol de eerste jaren.
Ik zou dan maar zekerheidshalve 1 cent minder storten.
Dat is vooral zinvol de eerste jaren.
Ik zou dan maar zekerheidshalve 1 cent minder storten.
Ik heb het nagevraagd bij BNP Paribas, daar zeiden ze me dat het max. bedrag nog steeds op 940 euro ligt (net zoals 2017). Wanneer je exact 940 euro stort dan geniet je van 30% fiscaal voordeel. Van zodra je 940,01 stort zit je aan 25% fiscaal voordeel.
- KapiteinHaak
- Newbie
- Contacteer:
Dat is gek.
In de app van Argenta zie ik dat het maximum voor 2018 960 euro is.
Over een hoger bedrag, met minder belastingvoordeel, wordt dat niet gesproken.
In de app van Argenta zie ik dat het maximum voor 2018 960 euro is.
Over een hoger bedrag, met minder belastingvoordeel, wordt dat niet gesproken.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
In de axa App staat ook 960 euro als limiet.
Er is wel in december een brief geweest van Axa die we konden ondertekenen en terugsturen voor als we dit jaar 1200 euro wilden steken in het fonds. Een paar dagen later wel telefoon of we het verschil (1200-960) niet beter maandelijks in een beleggingsplan van AXA Bank staken (vanaf 25euro per maand kan dat).
Maar aangezien ik al een keytrade saving plan heb, heb ik daar vriendelijk voor bedankt...
Er is wel in december een brief geweest van Axa die we konden ondertekenen en terugsturen voor als we dit jaar 1200 euro wilden steken in het fonds. Een paar dagen later wel telefoon of we het verschil (1200-960) niet beter maandelijks in een beleggingsplan van AXA Bank staken (vanaf 25euro per maand kan dat).
Maar aangezien ik al een keytrade saving plan heb, heb ik daar vriendelijk voor bedankt...
En in de app van BNP Paribas staat, net zoals in de Argenta-app, al dat het max. bedrag aftrekbaar bedrag voor 2018 960 € is... Ofwel is de bediende niet mee, ofwel gaat deze ervan uit (net zoals ik trouwens) dat het nog altijd 940€ is zolang de indexering niet officieel gepubliceerd werd...
Bij Argenta Online banking staat ook 960 euro.
Over die 1200 (of iets meer indien dit ook geïndexeerd wordt) is geen sprake.
Over die 1200 (of iets meer indien dit ook geïndexeerd wordt) is geen sprake.
Ik heb via de chat van BNP Paribas inlichtingen ingewonnen. Je kan gerust 80 euro per maand storten zodat je op 960 euro uitkomt.
Op 960 euro geniet je nog van 30% fiscale aftrek, het moment dat je 960,01 euro stort wordt het 25%.
Op 960 euro geniet je nog van 30% fiscale aftrek, het moment dat je 960,01 euro stort wordt het 25%.
Is het beste niet gewoon maandelijks 100€ storten?
Voor die 18 euro dat je dan meer terugkrijgt volgend jaar? Daarvoor wil jij je geld nog jarenlang blokkeren? Als het de laatste 10 jaar zou zijn zou ik het doen, maar voor mij is het nog wel voor een lange periode, dus neen dank u.
Ben het eens met deze rectie: eens je deze 960 euro overschreden hebt kan je niet meer terug naar het oude systeem.
Dus blijf best bij het oude zeker als het nog jaren moet lopen.
Is hier al een officiële bevestiging van van de roverheid? Wie zegt dat deze bank het juist heeft?
Alle banken vermelden 960 euro. Ook diverse kranten hebben het over 960 euro.MeOnline schreef:Is hier al een officiële bevestiging van van de roverheid? Wie zegt dat deze bank het juist heeft?
Ik betaal maandelijks met een bestendige opdracht en de bank heeft deze zelf aangepast naar 80 euro per maand dus die 960 zal wel correct zijn maar ik zal het bij gelegenheid toch eens vragen in de bank.