Gezocht: aandelen met lage p-to-fcf ratio
TIP
Re: Gezocht: aandelen met lage p-to-fcf ratio
Vergeet Systemair maar.
Komen vandaag met een slechte update. Omzet stijgt slechts 5%, en winst, FCF en marges zakken.
Nine months, May 2015 - January 2016
Net sales rose 5 percent to SEK 1,624 million (1,554).
Operating profit (EBIT) totalled SEK 282 million (322).
The operating margin was 6.1 percent (7.3).
Profit after tax fell to SEK 179 million (281).
Earnings per share totalled SEK 3.45 (5.39).
Cash flow from operating activities totalled SEK 209 million (254).
Read more: http://www.benzinga.com/pressreleases/1 ... z41qJXcPBJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Komen vandaag met een slechte update. Omzet stijgt slechts 5%, en winst, FCF en marges zakken.
Nine months, May 2015 - January 2016
Net sales rose 5 percent to SEK 1,624 million (1,554).
Operating profit (EBIT) totalled SEK 282 million (322).
The operating margin was 6.1 percent (7.3).
Profit after tax fell to SEK 179 million (281).
Earnings per share totalled SEK 3.45 (5.39).
Cash flow from operating activities totalled SEK 209 million (254).
Read more: http://www.benzinga.com/pressreleases/1 ... z41qJXcPBJ" onclick="window.open(this.href);return false;
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
En hier nog een leuke:
![Afbeelding](http://img.hexus.net/v2/cpu/amd/Trinity/APU.png)
AmeriGas Partners. Stijgende VKS met dalende omzet (je zou voor minder argwaan hebben). Wel blootstelling aan energie, sorry gpv1. Iets te veel LT schuld naar mijn mening. Momenteel K/VKS van 9,49. Gemiddelde over de voorbije jaren is 13,5.
Volgens uw model zal dat iets van een $60 waard zijn, met een DCF (à12%) komt dat op 74$. Alleen die dalende omzet he...
![Afbeelding](http://img.hexus.net/v2/cpu/amd/Trinity/APU.png)
AmeriGas Partners. Stijgende VKS met dalende omzet (je zou voor minder argwaan hebben). Wel blootstelling aan energie, sorry gpv1. Iets te veel LT schuld naar mijn mening. Momenteel K/VKS van 9,49. Gemiddelde over de voorbije jaren is 13,5.
Volgens uw model zal dat iets van een $60 waard zijn, met een DCF (à12%) komt dat op 74$. Alleen die dalende omzet he...
En waarom ook niet: de China Cord Blood Corporation. K/VKS van 4,7 momenteel, 7,8 voor het 5-jarig gemiddelde.
Stijgende omzet, stijgende VKS, bookwaarde neemt gestaag toe, wel veel schuld, de naam "China"
Zelfde verhaal als DR: winst is veel kleiner als kasstroom, zeer hoge K/W (26) en de winst kwakkelt de laatste jaren.
Stijgende omzet, stijgende VKS, bookwaarde neemt gestaag toe, wel veel schuld, de naam "China"
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Zelfde verhaal als DR: winst is veel kleiner als kasstroom, zeer hoge K/W (26) en de winst kwakkelt de laatste jaren.
Opgelet bij bedrijven waar de cashflow relatief hoog is tov de winst of dit niet te wijten is aan aandelen optie verloningspakketten. Dit is redelijk standaard voor hoger kaderpersoneel, maar in sommige firma's genieten veel personeelsleden van dit soort verloning. De gewone loonkost wordt wel weerspiegeld in de "cost of sales" maar de opties niet, deze leiden uiteindelijk wel tot verdunning.
Als je uiteindelijk de bestemming van FCF bekijkt heb je enkele opties: dividend uitkeren, eigen aandelen inkopen, externe overnames met cash.
Het inkopen van eigen aandelen is het opkrikken van toekomstige cash flows en is enkel nuttig als de betaalde prijs lager is dan de fair value.
Het toekennen van aandelen in de vorm van opties is exact het tegenovergestelde en dient dus in rekening gebracht te worden.
http://www.hussmanfunds.com/html/optionex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je uiteindelijk de bestemming van FCF bekijkt heb je enkele opties: dividend uitkeren, eigen aandelen inkopen, externe overnames met cash.
Het inkopen van eigen aandelen is het opkrikken van toekomstige cash flows en is enkel nuttig als de betaalde prijs lager is dan de fair value.
Het toekennen van aandelen in de vorm van opties is exact het tegenovergestelde en dient dus in rekening gebracht te worden.
http://www.hussmanfunds.com/html/optionex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt Inversor voor de opzoekingen, ik hou ze in het achterhoofd. Heb intussen met Arcadis een geschikte kandidaat gevonden, dus voor mij hoef je niet verder te zoeken. Voordeel is ook dat die in € is.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Graag gedaan, maar ik doe het niet alleen voor jou. Ik ben van plan geleidelijk weer in te stappen in de beurs en hoewel ik niet enkel op de VKS focus, vind ik dit toch een strategie die interessant is. Ik heb de voorbije 6 maanden echter goed de zaken overwogen en moeten toegeven dat de index verslaan mij niet lukt. Ik heb daarom besloten over te gaan op een kern-satellietaanpak waarbij ik 3-5 interessante bedrijven tracht te vinden en steek de rest in trackers. Eén aandeel wil ik dezelfde aanpak geven als jij: op basis van VKS, alleen volg ik niet Parames die stelt dat K/VKS onder de 11-12 moet liggen en verkoopt op gemiddeld 15 (13 voor cyclische bedrijven, 17 voor topbedrijven). Ik breng nog graag de groei in rekening, alleen kan dat een gevaarlijke redenering zijn...
mag ik vragen welke dit dan zijn?Inversor schreef:de rest in trackers
ik ken niets van trackers, maar ze lijken wel heel populair
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Waarom de rollende ogen?Jhn schreef:mag ik vragen welke dit dan zijn?Inversor schreef:de rest in trackers
ik ken niets van trackers, maar ze lijken wel heel populair
Momenteel heb ik enkel een positie in FXG, consumer staples. Ik geloof nog altijd niet dat we uit het diepste van de berenmarkt zijn en dan lijken defensieve consumentenzaken mij geen slechte keuze.
Heb al spijt dat ik niet meer heb gekocht. 22% erbij sinds begint maart plus 1,8% brutodividend ...gpv1 schreef:Wat ik merk bij Medical Facilities is dat de nettowinsten veel lager liggen dan de vrije kasstromen, waardoor men een vertekend beeld kan hebben van de echte waarde van het bedrijf. Mogelijks is dat een verklaring voor de gigantische onderwaardering.
Nu pas gelezen, best wel een interessant artikel.reteiP schreef:Opgelet bij bedrijven waar de cashflow relatief hoog is tov de winst of dit niet te wijten is aan aandelen optie verloningspakketten. Dit is redelijk standaard voor hoger kaderpersoneel, maar in sommige firma's genieten veel personeelsleden van dit soort verloning. De gewone loonkost wordt wel weerspiegeld in de "cost of sales" maar de opties niet, deze leiden uiteindelijk wel tot verdunning.
-
- Newbie
+1TigerLB schreef:reteiP schreef:Opgelet bij bedrijven waar de cashflow relatief hoog is tov de winst of dit niet te wijten is aan aandelen optie verloningspakketten. Dit is redelijk standaard voor hoger kaderpersoneel, maar in sommige firma's genieten veel personeelsleden van dit soort verloning. De gewone loonkost wordt wel weerspiegeld in de "cost of sales" maar de opties niet, deze leiden uiteindelijk wel tot verdunning.
Nu pas gelezen, best wel een interessant artikel.
Bij het 'googlen' kwam ik onderstaande link tegen. Geen idee over de juistheid van de FCF yields maar kan mogelijk inspiratie opleveren.
Ik heb momenteel geen nood aan nieuwe posities dus heb zelf nog niet van dichtbij bekeken.
Artikel is van mei 2016
inhoud van onderstaande link
Ik heb momenteel geen nood aan nieuwe posities dus heb zelf nog niet van dichtbij bekeken.
Artikel is van mei 2016
inhoud van onderstaande link
http://seekingalpha.com/article/3972241 ... ent-better- We screened the Russell 3,000 for stocks with a high free cash flow yield. The screen shows 40 stocks.
- This is a measure, not unlike dividend yield, of how much cash flow a company generates relative to its market cap.
- Like dividends, it is less easily manipulated than some financial measures (like EPS).
- The screen shows 40 stocks with a FCFY of 10% or better.
Heb van dat lijstje Greenbrier Companies in portefeuille sinds begin juni.
39% stijging sindsdien.
Delta Airlines is niet verder dan mijn watchlist gekomen, en toen was Buffet er blijkbaar ook mee bezig.
39% stijging sindsdien.
Delta Airlines is niet verder dan mijn watchlist gekomen, en toen was Buffet er blijkbaar ook mee bezig.
Als er nog iemand een aandeel weet uit de EUROZONE met lage p-to-fcf ratio en redelijke stabiele fcf's - let me know ! Ik vind er geen.
Geen telecom of energie.
Geen telecom of energie.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Ook wel een signaal dat de cashpositie iets groter mag zijn vandaag?