SES
TIP
Re: SES
Als je het over mij hebt, heb je gewoon niet goed opgelet. Ga maar eens kijken naar mijn eerste post in deze thread. Ik ging altijd al uit van slechts een dikke €400m vks dit jaar (2017). Die zou in de jaren nadien wel fors stijgen. Dat blijft mijn case en is ook de reden waarom ik - zeer beperkt - long ben gekropen enkele weken geleden.
Yep, we zullen wel zien. Your guess is as good as mine.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Hopelijk beweegt SES binnenkort weer in de andere richting ! Nu gaat het enkel naar beneden... Iemand een idee wat er scheelt met dit aandeel ?
iemand die dit wat beter kan beoordelen,met mijn beperkte kennis lijkt mij dit toch niet verontrustend voor de toekomst,of zie ik dit mis?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@ panikeurs: Zelf onderzoek doen en oordelen. En indien nodig geduld hebben.
Vooral dat laatste ontbreekt bij veel mensen.
Gewoon ondergewaardeerde aandelen kopen, laten staan, en af en toe eens tegen het licht houden of er geen veranderingen zijn die de waardering negatief kunnen beïnvloeden.
Zo heb ik ook aandelen die pas na jaren eindelijk resultaat gaven, maar waarvan mijn studie uitwees dat ze ooit flink zouden kunnen stijgen.
Vooral dat laatste ontbreekt bij veel mensen.
Gewoon ondergewaardeerde aandelen kopen, laten staan, en af en toe eens tegen het licht houden of er geen veranderingen zijn die de waardering negatief kunnen beïnvloeden.
Zo heb ik ook aandelen die pas na jaren eindelijk resultaat gaven, maar waarvan mijn studie uitwees dat ze ooit flink zouden kunnen stijgen.
De schatting van de fair value van SES door de analist achter dit rapport is al jaren licht maar consistent dalend (net als de koers zelf). Dat is wat voor onrust zorgt bij sommigen.
Anderzijds toont dit rapport ook dat het bedrijf structureel gezond is en dat het aandeel op het moment van schrijven ongeveer 20 % ondergewaardeerd is volgens de analist. Bijgevolg voorspelt hij/zij dat de koers nu wel haar dieptepunt zou moeten gevonden hebben en dat het aandeel de komende twee jaar zal stijgen.
Kortom, wat iedereen in deze thread ook al zei: sterk bedrijf, noteert vrij goedkoop maar negatief sentiment onder beleggers blijft koers voorlopig drukken.
Een interessant artikel in De Tijd over hoe commerciële ruimtevaart in sneltempo goedkoper wordt:
‘Nog even en de ruimte is een doodgewone bestemming'
Dit is enerzijds gunstig voor SES (steeds lagere kosten, nu al met SpaceX), maar tast anderzijds mogelijk hun moat aan; de markt wordt toegankelijker voor concurrenten.
‘Nog even en de ruimte is een doodgewone bestemming'
Dit is enerzijds gunstig voor SES (steeds lagere kosten, nu al met SpaceX), maar tast anderzijds mogelijk hun moat aan; de markt wordt toegankelijker voor concurrenten.
Terug groene cijfers vandaag ! Morgen verder timmeren aan de weg naar boven ?
Hm...
Inderdaad hm zonder reden 6% eraf ocharm mijn turbo’s allee de long toch
Niemand een idee van de oorzaak?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vlug gekeken maar niet meteen iets teruggevonden - aan de andere kant wordt de trend van de laatste maand gevolgd - dip op 5-01 / top op 17-01.
Dit kan nog een tijdje aanhouden - wachten op de cijfers en dan zal het erop of eronder zijn, kans op een status quo is eerder klein.
Dit kan nog een tijdje aanhouden - wachten op de cijfers en dan zal het erop of eronder zijn, kans op een status quo is eerder klein.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tot SES het negatieve sentiment weet te doorbreken zal dit een volatiel spelletje blijven.
Misschien komt er nog een oorzaak maar kan net zo goed zijn omdat iemand zijn onderbroek te strak zat
Misschien komt er nog een oorzaak maar kan net zo goed zijn omdat iemand zijn onderbroek te strak zat
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Straks SES-14 launch, te volgen op https://www.youtube.com/Arianespace
Dit is hun tweede full-electric satelliet. Benieuwd naar de impact daarvan op operationele levensduur, gezien hoeveelheid brandstof de beperkende factor is/was.
Dit is hun tweede full-electric satelliet. Benieuwd naar de impact daarvan op operationele levensduur, gezien hoeveelheid brandstof de beperkende factor is/was.
http://www.bbc.com/news/science-environment-42623297
Was even spannend, maar SES 14 is in de juiste baan gebracht. De Ariane 5 verloor het contact met de ruimtebasis, maar heeft ondanks dat communicatieprobleem toch haar werk goed gedaan.
Was even spannend, maar SES 14 is in de juiste baan gebracht. De Ariane 5 verloor het contact met de ruimtebasis, maar heeft ondanks dat communicatieprobleem toch haar werk goed gedaan.