Mastercard betaalt betwiste niet terug
Mastercard betaalt betwiste niet terug
na de zomermaanden stel ik vast dat er vreemde betalingen werden uitgevoerd met mijn MasterCard (Gold). Meteen "Card Stop" opgebeld en met bekomen code heb ik bij MasterCard een charge back gevraagd. geen antwoord van MasterCard. Dan maar hulp ingeroepen bij mijn bank (Belfius) voor assistentie. geen antwoord van MasterCard. en nu ?! Heeft iemand dezelfde ervaring met MasterCard? hoe opgelost? Bedankt alvast voor alle hulp! gr. Jandeur
Re: Mastercard betaalt betwiste niet terug
Wie is de kaartuitgever? Waarschijnlijk Worldline.
Je moet bij hen zijn, niet bij Mastercard of Belfius, al kan die laatste normaal gezien wel helpen.
Je moet bij hen zijn, niet bij Mastercard of Belfius, al kan die laatste normaal gezien wel helpen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een half jaar geleden? Ik vrees er voor.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je vraagt gewoon bij je bank (of de uitgever van je kaart) het gestandaardiseerde document betwiste betalingen op, vult dit in, voegt de gevraagde rekeninguittreksels van de betwiste bij en zendt dit terug aan de bestemmeling vermeld op het formulier.
Bij mij was dit binnen de week afgehandeld (zowel bij Visa, Mastercard als bancontact).
Normaal merk je dit toch ook voor er geld van je rekening gaat want bij een Mastercard of Visa krijg je online eerst de betalingen te zien, na afsluiten van de verrekenperiode een factuuroverzicht thuis gestuurd en pas enkele dagen later gaat het geld effectief van de rekening. Je had dus toch al twee keer tijd om te reageren voor er geld van de rekening ging?
Bij mij was dit binnen de week afgehandeld (zowel bij Visa, Mastercard als bancontact).
Normaal merk je dit toch ook voor er geld van je rekening gaat want bij een Mastercard of Visa krijg je online eerst de betalingen te zien, na afsluiten van de verrekenperiode een factuuroverzicht thuis gestuurd en pas enkele dagen later gaat het geld effectief van de rekening. Je had dus toch al twee keer tijd om te reageren voor er geld van de rekening ging?
bedankt alvast voor jullie feedback. Toch even verduidelijken: ik had meteen na de vaststelling in augustus effectief 1) Cardstop gecontacteerd en 2) onmiddellijk een 'Mykaart"- refund claim ingevuld bij Atos / MasterCard.
nadien , nog eens via mijn Belfius bank.
Allemaal zonder enig resultaat . Het gaat om 5-tal transacties die snel na elkaar zijn uitgevoerd. alles tesamen voor zowat € 500.
gr.Jandeur
nadien , nog eens via mijn Belfius bank.
Allemaal zonder enig resultaat . Het gaat om 5-tal transacties die snel na elkaar zijn uitgevoerd. alles tesamen voor zowat € 500.
gr.Jandeur
Dan klopt er hier toch ergens iets niet. Wanneer je een claim indient op mijnkaart.be dan wordt er een dossier aangemaakt en dan wordt u op de hoogte gebracht van de afloop. Dergelijke claims verdwijnen niet zomaar. Steek dus om te beginnen daar uw licht nog eens op.
Bij vermoeden van fraude wordt je kaart toch geblokkeerd? Als je dan je kaart in de automaat steekt wordt hij onmiddellijk ingeslikt (je kan zelfs geen pincode intikken).
Ik kan het weten, mijn kaart was geblokkeerd en had ze achteraf terug. Ik dacht 'Dit is een ideaal moment om te testen wat een 'crimineel' ziet als hij mijn kaart zou gebruiken'.
Je krijgt de volgende dag gewoon een telefoontje van de bank met de vraag hoe je kaart daar terecht komt en of je die zelf gebruikt hebt.
Ik kan het weten, mijn kaart was geblokkeerd en had ze achteraf terug. Ik dacht 'Dit is een ideaal moment om te testen wat een 'crimineel' ziet als hij mijn kaart zou gebruiken'.
Je krijgt de volgende dag gewoon een telefoontje van de bank met de vraag hoe je kaart daar terecht komt en of je die zelf gebruikt hebt.
Re: Mastercard betaalt betwiste betalingen niet terug
Helaas, driewerf , helaas.
Nooit enige feedback gekregen van ATOS/ MasterCard mbt mijn terugbetalingsclaim.
Mijn bank probeert nog (denk ik dan). enkele weken geleden, aangifte gedaan bij ombudsdienst FebelFin.
Neen, voor mij geen MasterCard meer. Nieuwe ligt al maanden klaar (bank) , maar die haal ik niet meer op.
bedankt voor jullie opinies.
mVrGr
Jandeur
Nooit enige feedback gekregen van ATOS/ MasterCard mbt mijn terugbetalingsclaim.
Mijn bank probeert nog (denk ik dan). enkele weken geleden, aangifte gedaan bij ombudsdienst FebelFin.
Neen, voor mij geen MasterCard meer. Nieuwe ligt al maanden klaar (bank) , maar die haal ik niet meer op.
bedankt voor jullie opinies.
mVrGr
Jandeur
Ook eens meegemaakt met Visa van Fortis.
Er waren 3 telefoonkaarten mee gekocht in een Carrefour in het Brusselse.
Kaart geblokkeerd en naar de bank gegaan.
Ik was er vrij zeker van dat ik gewoon mijn geld ging terugkrijgen. Niet dus.
Het precieze verloop weet ik niet meer. Maar het kwam er op neer dat ik voorzichter moest zijn![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Er waren 3 telefoonkaarten mee gekocht in een Carrefour in het Brusselse.
Kaart geblokkeerd en naar de bank gegaan.
Ik was er vrij zeker van dat ik gewoon mijn geld ging terugkrijgen. Niet dus.
Het precieze verloop weet ik niet meer. Maar het kwam er op neer dat ik voorzichter moest zijn
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik heb eveneens slechte ervaringen met Atos:
> eerst via hun website betwisting aangevraagd, nooit reactie op gehad
> telefonisch dan maar geprobeerd, er ging mij iemand terugbellen binnen de 3d.. niet dus
> 3x extra getelefoneerd, telkens dezelfde uitleg, telkens belde niemand terug!
> opnieuw via website, deze keer werd er EINDELIJK wél een echt dossier opgesteld?
> als reactie kreeg ik dat ik het maar aan de handelaars moest vragen.. en dat ze pas verder konden gaan indien de handelaars het niet willen vergoeden
> in die tussentijd had ik dat echter al gedaan, dus direct alle bewijsstukken meegeleverd & betwisting verder proberen zetten
> na enkele dagen gewoon +- dezelfde reactie, je moet maar via de handelaars gaan..!?!
Ik zit dus helemaal vast, en niemand wil me nog verder helpen precies.. Er is zo een 2000€ van m'n rekening verdwenen, allemaal door aankopen bij Google - Apple - Casa.![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
> telefonisch dan maar geprobeerd, er ging mij iemand terugbellen binnen de 3d.. niet dus
> opnieuw via website, deze keer werd er EINDELIJK wél een echt dossier opgesteld?
> als reactie kreeg ik dat ik het maar aan de handelaars moest vragen.. en dat ze pas verder konden gaan indien de handelaars het niet willen vergoeden
> in die tussentijd had ik dat echter al gedaan, dus direct alle bewijsstukken meegeleverd & betwisting verder proberen zetten
> na enkele dagen gewoon +- dezelfde reactie, je moet maar via de handelaars gaan..!?!
Ik zit dus helemaal vast, en niemand wil me nog verder helpen precies.. Er is zo een 2000€ van m'n rekening verdwenen, allemaal door aankopen bij Google - Apple - Casa.
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
https://www.eccbelgie.be/ daar al eens gehoord ?SvenVl schreef: ↑15 mei 2018, 09:13 Ik heb eveneens slechte ervaringen met Atos:
Ik zit dus helemaal vast, en niemand wil me nog verder helpen precies.. Er is zo een 2000€ van m'n rekening verdwenen, allemaal door aankopen bij Google - Apple - Casa.![]()
Estate Guru believer.
In het verleden al een paar maal kredietkaartbetalingen va een kaart beheerd door atos worldline betwist.SvenVl schreef: ↑15 mei 2018, 09:13 Ik heb eveneens slechte ervaringen met Atos:
Ik zit dus helemaal vast, en niemand wil me nog verder helpen precies.. Er is zo een 2000€ van m'n rekening verdwenen, allemaal door aankopen bij Google - Apple - Casa.![]()
Telkens direct een dossiernummer gekregen, hen spoedig de nodige bewijzen bezorgd.
Altijd mijn geld teruggekregen of in sommige gevallen zelfs niet moeten betalen.
Het was telkens duidelijk dat ik de transacties niet kon gedaan hebben.
Wat is er speciaal aan jouw transacties?
Indien je geen antwoord krijgt via atos dan zou ik steeds via je bank gaan. Atos levert maar een dienst je naam van je bank.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als ik de info lees op eccbelgie.be, vermoed ik dat dit past onder 'Uw rekening werd misbruikt', en is dit dan inderdaad via de bank dat dit moet geregeld worden.
Net nog eens meer uitleg gevraagd aan de mensen van mijnkaart.be, hopelijk kunnen ze me nu wél verder helpen. De bank ook 30m gebeld, maar zij konden me blijkbaar ook niet verder helpen omdat het MasterCard betreft..
Ik denk dat ik nu gewoon moet blijven schipperen tussen zowel handelaren als mijnkaart.be, en ondertussen misschien een ombudsdienst raadplegen (indien die bestaat)?
Net nog eens meer uitleg gevraagd aan de mensen van mijnkaart.be, hopelijk kunnen ze me nu wél verder helpen. De bank ook 30m gebeld, maar zij konden me blijkbaar ook niet verder helpen omdat het MasterCard betreft..
Ik denk dat ik nu gewoon moet blijven schipperen tussen zowel handelaren als mijnkaart.be, en ondertussen misschien een ombudsdienst raadplegen (indien die bestaat)?