Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ben nog maar vlug aan het cijferen maar ik denk dat Zumtobel (AT0000837307) wel eens interessant kan zijn.
(Premium) fabrikant van verlichtingsarmaturen. Zijn met vooruitstrevende kwaliteit en R&D al volledig in LED actief.
Armaturen worden zowel architecturaal als technisch zeer geapprecieerd in de booming bouw sector.
FCF vorig boekjaar 62 miljoen
FCF boekjaar ervoor 20 miljoen
Marketcap momenteel 481.5 miljoen (beurs van Oostenrijk te vinden)
Zowel rentelasten als capex verbeteren op korte termijn.
Ik verwacht ook wel een (kleine) omzetgroei.
Heb ze jaren geleden nog in port gehad en het valt me vandaag op dat hun koers lager is dan toen (ondanks het bull klimaat) en dat ze qua productlijn (nog steeds) superieur zijn. Bovendien is een investering in relighting vandaag nog veel interessanter dan vroeger omdat het verschil met TL nu klaar en duidelijk is.
Ben een verlichtingsstudie voor een school aan het doen, en het profijt dat zij zullen kunnen doen is heel groot.
(Premium) fabrikant van verlichtingsarmaturen. Zijn met vooruitstrevende kwaliteit en R&D al volledig in LED actief.
Armaturen worden zowel architecturaal als technisch zeer geapprecieerd in de booming bouw sector.
FCF vorig boekjaar 62 miljoen
FCF boekjaar ervoor 20 miljoen
Marketcap momenteel 481.5 miljoen (beurs van Oostenrijk te vinden)
Zowel rentelasten als capex verbeteren op korte termijn.
Ik verwacht ook wel een (kleine) omzetgroei.
Heb ze jaren geleden nog in port gehad en het valt me vandaag op dat hun koers lager is dan toen (ondanks het bull klimaat) en dat ze qua productlijn (nog steeds) superieur zijn. Bovendien is een investering in relighting vandaag nog veel interessanter dan vroeger omdat het verschil met TL nu klaar en duidelijk is.
Ben een verlichtingsstudie voor een school aan het doen, en het profijt dat zij zullen kunnen doen is heel groot.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Heb je die FCF zelf berekend?
Zij spreken zelf over 69M(16/17) en 50M (15/16).
Zij spreken zelf over 69M(16/17) en 50M (15/16).
Zie wel dat de CEO buiten gegooid wordt, dat is nooit een goed teken.
Die winstwaarschuwing van vandaag ook niet (:
-18%.
-18%.
ouch
(de opgestapte) CEO trok net de kaart van prijsbesparingen en misschien niet naar de zin van de familiale aandeelhouders?
Zal het maar bij watchlist houden, al is deze afstraffing natuurlijk ook aantrekkelijk
Riep er hier iemand "Kopen!" ?
Iemand een idee waarom SES op -5% staat, ik kan nergens nieuws vinden?
Nope, aangezien mijn X-fab op +6% staan kan het me ook weinig schelen :p
En wat met AB InBev? Wat denken jullie ervan? Lijkt jullie die al terug koopwaardig?
Blijft moeilijk te zeggen. Een optimist wijst op de Ijzersterke marktpositie en het relatief competente management. Een pessimist wijst op de zeer hoge schuldgraad en de afhankelijkheid van een markt die zeker in rijke landen krimpt (industriële bieren).
Wat weegt op lange termijn het zwaarst? Geen idee. Aan de huidige koers loop je imo weinig risico, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als 'koopwaardig'.
Wat weegt op lange termijn het zwaarst? Geen idee. Aan de huidige koers loop je imo weinig risico, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als 'koopwaardig'.
Ik zou zeggen van 'wel', maar als er nog 2 euro af zou kunnen (naar €90) dan zou ik daar op wachten. De beurzen staan vrij hoog geprijsd. Maar AB Inbev vind ik een koopje, ze zijn wereldspeler en sinds die overname van SAB Miller zit er nog geen meerwaarde in de prijs gerekend. Volgens mij ligt de faire waarde ergens rond €115.
Misschien gaan ze terug naar €100 tijdens het WK in juni/juli. Mensen drinken dan veel meer bier
Daling van de laatste weken is grotendeels gewoon die van de dollar.