Ablynx
TIP
Re: Ablynx
@paljas: laat me dit toch even een luxe probleem noemen
Idd, er zijn ergere dingen die je kunnen overkomen.
Nee idd, zeer jammer wel voor de kleine aandeelhouder (zoals mezelf), op termijn zat er nog veel meer in het vat, daar ben ik van overtuigd!
Je hebt nu quasi geen ander keuze dan in te gaan op het bod & te verkopen aan € 45.
Snap de teleurstelling wel, maar een Ablynx op eigen benen had nog jaren aan koersen tussen €25 en €45 kunnen noteren.
Dit is gewoon een goed bod, ik ga er zeker op in gaan.
Tegenbod verwacht ik ook niet, dus als je ze vandaag aan 44,9 kunt verkopen zou ik ook niet twijfelen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Opgelet: als je ze nu al verkoopt, moet je zelf opdraaien voor de transactiekosten & beurstaks.reteiP schreef: ↑29 januari 2018, 13:51Snap de teleurstelling wel, maar een Ablynx op eigen benen had nog jaren aan koersen tussen €25 en €45 kunnen noteren.
Dit is gewoon een goed bod, ik ga er zeker op in gaan.
Tegenbod verwacht ik ook niet, dus als je ze vandaag aan 44,9 kunt verkopen zou ik ook niet twijfelen.
Als je nog ff geduld oefent & wacht op het formele bod zijn de kosten voor de overnemer (Sanofi).
Tegenbod verwacht ik ook niet meer jammer genoeg.
Om die reden alleen al zal ik sowieso wel wachten tot het bod verzilverd wordt.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Idd, beter wachten op bod. Scheelt voor mij 0,25% transactiekost en 0,35% beurstaks.
Heb net een mooi pakket bij gekocht. Beetje laat, maar een free lunch sla ik nooit af. Heb toch cash genoeg liggen, brengt meer op als spaarrekening.
Hoe gaat zo'n overname nu eigenlijk praktisch in zijn werk?
Krijg je nu gewoon op een bepaald moment automatisch cash ipv je aandelen via je broker?
Krijg je nu gewoon op een bepaald moment automatisch cash ipv je aandelen via je broker?
Je moet zelf eerst nog expliciet akkoord gaan met het overnamebod (ergens in maart/april).
Is alleszins wel het beste/slimste wat je kan doen, de andere optie is om niet te verkopen...
Laatst gewijzigd door Wimpie85 op 29 januari 2018, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dus als je ze nu koopt voor 44 euro per stuk maak je meteen winst (na beurstaks en transactie). Raar dat dat nog kan. Of mis ik iets?
Nee, dat kan nog ja.
Sommigen besluiten echter nu al te verkopen aan 44 euro i.p.v. 45 euro omdat ze dan al per direct in iets nieuws kunnen investeren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geen addertjes buiten de beurstaks. Want als je wat geld, pakweg 9000 euro over hebt dan zou je zot zijn om die 200 euro in alle zekerheid te laten liggen.
Mooi overnamebod! Hopelijk eindigt dit niet in bezuinigingen binnen een paar jaren wanneer op een gegeven moment Sanofi als groep niet presteert zoals verwacht. De overname van Omega Pharma - al is dat een ander verhaal - is voor de Belgische werknemers geen succes geweest. Ik ben ook benieuwd om te zien wat er van de overige beloftevolle programma's (in samenwerking met andere farma's) gaat komen. Ablynx is veel meer dan alleen Caplacizumab.
Zit er op lange lange termijn meer dan 45 per aandeel in Ablynx? Misschien wel. Maar ik vind het altijd vreemd dat mensen zo'n bod laag vinden, maar tegelijkertijd het aandeel een paar maanden geleden 'te risicovol' of 'niet koopwaardig aan zo'n hoge koers' vonden. Ik bedoel hier niemand specifiek mee, maar op andere fora leest een mens dan wel eens koersdoelen van 100 euro voor overnamebod passeren, tja
Zit er op lange lange termijn meer dan 45 per aandeel in Ablynx? Misschien wel. Maar ik vind het altijd vreemd dat mensen zo'n bod laag vinden, maar tegelijkertijd het aandeel een paar maanden geleden 'te risicovol' of 'niet koopwaardig aan zo'n hoge koers' vonden. Ik bedoel hier niemand specifiek mee, maar op andere fora leest een mens dan wel eens koersdoelen van 100 euro voor overnamebod passeren, tja
Laatst gewijzigd door Maarten op 30 januari 2018, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
In de avond mail van de tijd staat dat Sofina Ablynx heeft gekocht!..
Foutje!!
FARMA
DOSSIER | Sofina koopt Ablynx
Foutje!!
FARMA
DOSSIER | Sofina koopt Ablynx