Eenmanszaak in bijberoep: rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Eenmanszaak in bijberoep: rekening
Dat probleem met duurdere boekhouder zal nogal meevallen voor een natuurlijk persoon in bijberoep. Daar is geen dubbele boekhouding voor nodig. Enkel volstaat.
Voor wie er zich in vastbijt is de boekhouding van vele eenmanszaken in bijberoep eenvoudig genoeg om zelf te kunnen doen!
Voor wie er zich in vastbijt is de boekhouding van vele eenmanszaken in bijberoep eenvoudig genoeg om zelf te kunnen doen!
Indien je als zelfstandige niet met cash te maken hebt, is keytrade dan een goeie keuze?
Iemand ervaring? Ik zou dan een revolut kaart kunnen linken aan de keytrade rekening..
Iemand ervaring? Ik zou dan een revolut kaart kunnen linken aan de keytrade rekening..
Die van ING heb ik gechecked toen ik in bijberoep begon, en is enkel op het eerste zicht voordelig. Er komen verborgen kosten bij kijken en is niet zo gebruiksvriendelijk. Ik kwam na veel zoeken terecht bij kbc.be/ondernemen/nl. Heel voordelig en geweldige begeleiding. Maar je kan ook eens langsgaan bij een sociaal verzekeringsfonds zoals Incozina. Die hebben vaak heel veel ervaring met verschillende banken en kunnen je keuze onderbouwen of andere opties voorstellen. Ga vooral voor gebruiksgemak en kwaliteit boven gratis of goedkoop. Je hebt als zelfstandige al genoeg zorgen aan je hoofd zonder die er nog eens bij te neen. Veel succes!Stier schreef: ↑13 januari 2012, 22:14 Ook voor een éénmanszaak ben je het beste af bij een bank waar het geen uitzondering is dat je een rekening opent voor professionele doeleinden.
Ik heb ooit eens bij Deutsche Bank geïnformeerd of ik er ook rekeningen voor mijn firma kon openen. Dit kon niet en het zat ook niet in de planning van Deutsche Bank dat ze zich op dergelijk cliënteel gingen richten.
De goedkoopste optie is ING met hun Lion account, deze kan je aanvragen voor professionele doeleinden. Voor vennootschappen kan je geen ING Lion account openen.
BNP Paribas Fortis blijft heeft nog altijd het meeste savoir-faire in huis voor ( kleine) zelfstandigen.
Ik vraag me wel af waarom je direct ook een kredietkaart wil nemen op je firma. Zeker voor ( kleine) zelfstandigen is het gebruik van een kredietkaart voor professionele doeleinde minder gebruikelijk. Dat is meer werk voor de boekhouder.