vernieuwde Visakaart
vernieuwde Visakaart
Mijn eerste visa kaart was verloren geraakt,dus een nieuwe kaart aangevraagd.
Ik heb een bestelling gedaan op 26 januari 2018 en ook betaald met de visakaart op dezelfde datum.
Kan er mij iemand zeggen wanneer dit bedrag dan wordt afgehouden?is dit rond de 1e van de maand of pas op het einde van de maand februari dus op de 26 e februari?want het is nu al 2 februari en er is nog altijd niks afgegaan van de bankrekening.
Ik heb een bestelling gedaan op 26 januari 2018 en ook betaald met de visakaart op dezelfde datum.
Kan er mij iemand zeggen wanneer dit bedrag dan wordt afgehouden?is dit rond de 1e van de maand of pas op het einde van de maand februari dus op de 26 e februari?want het is nu al 2 februari en er is nog altijd niks afgegaan van de bankrekening.
Re: vernieuwde Visakaart
het volgende is standaard in Belgie:
Visa betalingen worden gegroepeerd en 1x per maand word het geld gedomicilieerd van je rekening.
De exacte datum hangt af van Bank en ook van het exact kaart-type: Gold, ...
Visa betalingen worden gegroepeerd en 1x per maand word het geld gedomicilieerd van je rekening.
De exacte datum hangt af van Bank en ook van het exact kaart-type: Gold, ...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik had vroeger een Visakaart van KBC. Daar ging het geld rond de vijfde van de maand van je rekening af dacht ik.
wat als de betaling ervan afgaat en stel dat er geen geld meer op de rekening staat,hoe gaat da dan in zijn werk met een visakaart? wordt dat er dan daarna afgehaald als er weer geld op staat of krijg je een brief thuisgestuurd dat je dat zelf moet betalen dan of vragen zij dat terug aan via de bank om het bedrag te kunnen afhalen van de rekening?
Dat zal op dezelfde datum zijn als jouw vorige kaart (die verloren is geraakt) ...
En dus lijkt dit mij een overbodige vraag (om spaargids-leden te testen?)
Laatst gewijzigd door Nefertari op 3 februari 2018, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat hangt ook van de afrekeningsperiode af, deze is niet altijd gelijk aan een kalendermaand maar ongeveer 30 dagen. Dat zou je normaal in je online overzicht kunnen zien bij saldo kredietkaart, aangerekende bedragen deze periode, nog niet aangerekende bedragen en betaling/opvraging op.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 3 februari 2018, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat hangt af van het type visakaart maar je krijgt steeds een overzicht van je uitgaven en/of ontvangsten die worden aangerekend. Vroeger kreeg je deze per brief, nu staat die bij de meeste banken in het onlineplatform bij kredietkaarten of worden ze per mail bezorgd.ritaleten schreef: ↑2 februari 2018, 21:39 wat als de betaling ervan afgaat en stel dat er geen geld meer op de rekening staat,hoe gaat da dan in zijn werk met een visakaart? wordt dat er dan daarna afgehaald als er weer geld op staat of krijg je een brief thuisgestuurd dat je dat zelf moet betalen dan of vragen zij dat terug aan via de bank om het bedrag te kunnen afhalen van de rekening?
1 Bij de klassieke VISA = met uitstel van betaling, dien je het volledige saldo in één keer te betalen en gebeurt de afrekening op de dag die je koos bij u oorspronkelijke aanvraag. Staat er niet genoeg geld op je rekening dan worden de krediet interesten aangerekend per dag dat je te laat betaald, ook moet je zelf het saldo aanzuiveren.
2 Bij de VISA met kredietlijn, waarbij je steeds een bepaald bedrag ter beschikking hebt, gebeurt de verrekening in 2 delen. Eerst wordt er tussen de 5 à 15% van het saldo, afhankelijk van de uitgever/bank, automatisch terugbetaald. Het overige bedrag moet je zelf overschrijven en per dag wordt zoals bij de klassieke VISA krediet interesten aangerekend. Meestal rekenen ze bij een volledige terugbetaling op vervaldag geen interesten aan. De juiste betaaldatum vind je normaal in het VISA overzicht van de afrekening die je ofwel online ofwel per mail krijgt.
3 Bij een prepaid VISA = online debetcard/prepaid betaalkaart, moet je het bedrag van je aankoop eerst overschrijven vooraleer je de kaart kan gebruiken. De afrekening gebeurt dan automatisch, je krijgt na de periode een overzicht van het saldo op je kaart.
Hier vind je meer informatie over de werking van kredietkaarten
https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dag ... ietkaarten
https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dag ... an-betalen
https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dag ... erschillen
datum is idd afhankelijk van uw bank...
Er is zoiets als een 'bill cycle'. Bij grote bedrijven is die er vaak om de 3 dagen. Die drie dagen laten toe te anticiperen op weekends en feestdagen, fakturen af te drukken, 'verpakken' = in enveloppen steken en naar het sorteercentrum brengen voor massapost verzending, etc.
Bv fakturen worden verstuurd op de 3de, op 6, 9, 12, etc
Je eerste faktuur gaat dan vaak over een kortere periode. Je schaft een dienst aan op de 17de maar je hebt Bill Cycle 24 ?
Dan gaat je eerste faktuur van de 17de tot de 24ste om 0 uur 's morgens. Je volgende faktuur loopt dan voor een maand en daarna altijd hetzelfde. Ook komt de faktuur altijd op dezelfde datum en wordt je betaling na x dagen verwacht of via domiciliering van je rekening gehaald.
Hoeveel dagen er tussen Bill cycle en inning zitten hangt weer af van het bedrijf zelf. Bv Proximus laat daar meer dagen tussen dan Base of Scarlet. Budgetmerken zitten vaak wat korter op de bal voor betaling of geforceerde inning, ook weer afhankelijk van je kredietscore. Die score haal je door altijd op tijd te betalen (of via domiciliering) en haal je naar beneden door bij het bedrijf vaak te laat te betalen.
Wil je je bill cycle kennen ? Dat zie je aan de datum van je eerste faktuur OF je kan het aan het bedrijf zelf vragen of er al een bill cycle is toegekend.
Zo werkt het in mijn geval voor mobiele telefonie, vaste telefonie, abonnement TV, en ook voor Mastercard / Visakaart.
Niet voor elektriciteit, gas en water want die werken met een systeem van voorschotten en een jaarlijkse afrekening.
Bv fakturen worden verstuurd op de 3de, op 6, 9, 12, etc
Je eerste faktuur gaat dan vaak over een kortere periode. Je schaft een dienst aan op de 17de maar je hebt Bill Cycle 24 ?
Dan gaat je eerste faktuur van de 17de tot de 24ste om 0 uur 's morgens. Je volgende faktuur loopt dan voor een maand en daarna altijd hetzelfde. Ook komt de faktuur altijd op dezelfde datum en wordt je betaling na x dagen verwacht of via domiciliering van je rekening gehaald.
Hoeveel dagen er tussen Bill cycle en inning zitten hangt weer af van het bedrijf zelf. Bv Proximus laat daar meer dagen tussen dan Base of Scarlet. Budgetmerken zitten vaak wat korter op de bal voor betaling of geforceerde inning, ook weer afhankelijk van je kredietscore. Die score haal je door altijd op tijd te betalen (of via domiciliering) en haal je naar beneden door bij het bedrijf vaak te laat te betalen.
Wil je je bill cycle kennen ? Dat zie je aan de datum van je eerste faktuur OF je kan het aan het bedrijf zelf vragen of er al een bill cycle is toegekend.
Zo werkt het in mijn geval voor mobiele telefonie, vaste telefonie, abonnement TV, en ook voor Mastercard / Visakaart.
Niet voor elektriciteit, gas en water want die werken met een systeem van voorschotten en een jaarlijkse afrekening.