Familiale verzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Familiale verzekering
Wat zijn zo de prijzen voor familiale verzekering voor alleenstaanden tussen de leeftijd van 25-30. Ik ga wat ramingen aanvragen maar het is toch goed een richtprijs te weten. Wat zijn o.a. clausules waarop ik moet letten? Wat zijn dingen die je best in je polis hebt?
Ben nu nog gedekt bij men ouders maar ga overstap maken.
Thanks.
Ben nu nog gedekt bij men ouders maar ga overstap maken.
Thanks.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Re: Familiale verzekering
48 euro per jaar. Partners verzekeringen
Laatst gewijzigd door ludo op 4 februari 2018, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar dan L? Want mijn ouders hun verzekeraar zei iets van 8€/maand.
Wordt tijd dat uw ouders eens gaan shoppen.
M.A.W alle verzekeringen eens onder een groot glas gaan leggen.
Estate Guru believer.
Tjah dat doen ze niet altijd. Met hun verzekeraar hebben ze wel geen prul en die persoon is wel altijd er direct bij en geeft advies. Tegenover andere verzekeraars is dat misschien minder zo.
Ik neem bv. mijn energieleverancier onder het groot glas. Gisteren nog gehoord dat ze zelfs het foute tarief durven aanrekenen, meterstanden niet kloppen en een veel te hoog voorschot vragen aan de meeste mensen om dat geld dan te gaan gebruiken voor beleggingen. Gratis leningen maw.
Amai Ludo.
Dat vind ik wel heel weinig 48€ ook al zou het de prijs voor alleenstaande zijn. Heb eens online proberen op te vragen bij hen maar ze vragen om contact te mogen opnemen. Heb ik momenteel geen behoefte aan.
Dat vind ik wel heel weinig 48€ ook al zou het de prijs voor alleenstaande zijn. Heb eens online proberen op te vragen bij hen maar ze vragen om contact te mogen opnemen. Heb ik momenteel geen behoefte aan.
Tja, kan ik ook niks aan doen dat het zo weinig is bij Partners verzekeringen..
Heb er mijn wagen en woning verzekering en familiale.
Is goede verzekeraar, niks klagen van. Altijd alles goed en op tijd geregeld.
Ik betaalde vorig jaar iets van een 66 euro bij Ethias.
snelle check :bij ethias zou het 49,65 eur zijn voor een familiale voor 1 persoon (zonder rechtsbijstand), Dit is wel met 10 eur korting met voorwaarde dat je de autoverzekering of brandverzekering ook bij hen neemt.
Anders is het dus 60 eur voor een alleenstaande.
Mooi... kun je ook rechtsbijstand afsluiten voor brand, familiale en auto in een aparte polis?Jamesken schreef: ↑4 februari 2018, 10:21 snelle check :bij ethias zou het 49,65 eur zijn voor een familiale voor 1 persoon (zonder rechtsbijstand), Dit is wel met 10 eur korting met voorwaarde dat je de autoverzekering of brandverzekering ook bij hen neemt.
Ethias staat ook op mijn lijstje om eens te gaan kijken. Zoals je in andere topic opmerkt verandert er wat in mijn leven. Auto en verzekeringen. Ook verhuis naar een eigen woning. (huur)
Ik betaal zelf 80€ per jaar voor mijn familiale verzekering.
Wat ik me echter afvraag is wat het nut is van die verzekering, en zeker als je alleenstaande bent en geen kinderen hebt.
De verzekerde situatie is heel welomschreven, het gaat om schade die je zelf toebrengt aan derden, (met een vrijgesteld bedrag van 250€ dacht ik?). Bij een alleenstaande, indien je normaal door het leven gaat, is de kans dat je een schade veroorzaakt aan derden van meer dan 250€ toch echt wel bijzonder klein.
Indien je een gezin met kinderen hebt lijkt me dat toch nuttigere omdat dan situaties onvoorspelbaarder kunnen zijn.
Enfin das mijn mening, ik ben al heel lang aan het denken om die verzekering gewoon op te zeggen.
Wat ik me echter afvraag is wat het nut is van die verzekering, en zeker als je alleenstaande bent en geen kinderen hebt.
De verzekerde situatie is heel welomschreven, het gaat om schade die je zelf toebrengt aan derden, (met een vrijgesteld bedrag van 250€ dacht ik?). Bij een alleenstaande, indien je normaal door het leven gaat, is de kans dat je een schade veroorzaakt aan derden van meer dan 250€ toch echt wel bijzonder klein.
Indien je een gezin met kinderen hebt lijkt me dat toch nuttigere omdat dan situaties onvoorspelbaarder kunnen zijn.
Enfin das mijn mening, ik ben al heel lang aan het denken om die verzekering gewoon op te zeggen.
Ik ben als fietser al eens 2x aangereden na mijn werk. Familiale komt hierin tussen.
Ik had zelf geen familiale tot er kindjes kwamen.Maxwell35 schreef: ↑4 februari 2018, 11:32 Ik betaal zelf 80€ per jaar voor mijn familiale verzekering.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Goed om weten, want ik fiets ook naar mijn werk, maar dat valt dan onder de arbeidsverzekering van mijn werkgever.
Maar dat is een situatie waar je zelf schade hebt gelopen, dus daar begrijp ik nog steeds niet waarom jijzelf daarvoor een familiale verzekering zou moeten hebben.
Maxwell,
Ik heb eens een ongeluk gehad met de fiets . De afhandeling bleef aanslepen. Een auto was tegen mij gereden op een zebrapad. Het zou tot een rechtzaak komen. Aangezien ik rechtsbijstand heb in de polis, mocht ik dus een advocaat kiezen. Daarop heeft mijn verzekering gewoon de schade aan de fiets vergoed (goedkoper dan een rechtzaak).
Ik heb eens een ongeluk gehad met de fiets . De afhandeling bleef aanslepen. Een auto was tegen mij gereden op een zebrapad. Het zou tot een rechtzaak komen. Aangezien ik rechtsbijstand heb in de polis, mocht ik dus een advocaat kiezen. Daarop heeft mijn verzekering gewoon de schade aan de fiets vergoed (goedkoper dan een rechtzaak).