Familiale verzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Familiale verzekering
Een familiale is wel nuttig als je schade aan andere goederen of personen toebrengt.
Iemand valt op je stoep omdat je de sneeuw niet geruimd hebt.
Als voetganger loop je iemand zijn auto spiegel eraf.
Je hond breekt los, en veroorzaakt een ongeval.
Je laat de laptop van een vriend vallen en is defekt.
Zo zijn er nog wel een paar zaken waarvoor je familiale nuttig kan zijn.
Voor de prijs van 48 euro per jaar moet je het niet laten. Het is in elk geval een geruststelling als je er een hebt.
Voor de prijs van 48 euro per jaar moet je het niet laten. Het is in elk geval een geruststelling als je er een hebt.
Niet te geloven. Als er 1 verzekering is die iedereen moet hebben, dan is het wel de aansprakelijkheidsverzekering. Je moet maar even niet opletten en je veroorzaakt schade => kosten kunnen enorm zijn. Vb je steekt straat over zonder goed te kijken. fietser/auto moet uitwijken.Jamesken schreef: ↑4 februari 2018, 11:58Ik had zelf geen familiale tot er kindjes kwamen.Maxwell35 schreef: ↑4 februari 2018, 11:32 Ik betaal zelf 80€ per jaar voor mijn familiale verzekering.
Wat ik me echter afvraag is wat het nut is van die verzekering, en zeker als je alleenstaande bent en geen kinderen hebt.
De verzekerde situatie is heel welomschreven, het gaat om schade die je zelf toebrengt aan derden, (met een vrijgesteld bedrag van 250€ dacht ik?). Bij een alleenstaande, indien je normaal door het leven gaat, is de kans dat je een schade veroorzaakt aan derden van meer dan 250€ toch echt wel bijzonder klein.
Indien je een gezin met kinderen hebt lijkt me dat toch nuttigere omdat dan situaties onvoorspelbaarder kunnen zijn.
Enfin das mijn mening, ik ben al heel lang aan het denken om die verzekering gewoon op te zeggen.
Of je hebt kinderen en ze maken met hun fietsje een krasje in een auto (per ongeluk)
Dan zullen ze weer zeggen. Ik let altijd goed op als ik oversteek of mijn kinderen zijn goed opgevoed die doen dat niet. Allemaal echte antwoorden die ik al gehoord heb.
De arbeidsverzekering dekt de fysieke schade, niet de materiele. Mijn familiale moet de tegenpartij aanklagen voor de verdere afhandeling van dit laatste.Maxwell35 schreef: ↑4 februari 2018, 12:05Goed om weten, want ik fiets ook naar mijn werk, maar dat valt dan onder de arbeidsverzekering van mijn werkgever.
Maar dat is een situatie waar je zelf schade hebt gelopen, dus daar begrijp ik nog steeds niet waarom jijzelf daarvoor een familiale verzekering zou moeten hebben.
83,75 euro per jaar als single betaal ik.
Wel veel geld eigenlijk...
Wel veel geld eigenlijk...
Veel is relatief, ten opzichte van wat ik betaal(48) bijna het dubbele.Maar het minste schade dat je toebrengt kost al snel veel centen. Op 40 jaar premie betalen aan 84 euro = 3360 euro, kan je aanzien dat je maandelijks voorschot betaald op de schade die je al wel eens zal toebrengen. Breng je geen schade toe, heb je toch de geruststelling gehad. Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.
Voor iedereen zou het een geruststelling zijn als ze een familiale hebben, ben je als veroorzaker en als schadelijder zeker dat je vergoed gaat worden,zonder dat je iemand persoonlijk moet aanspreken, om je schade te vergoeden.
*Syndicus is bij ons verantwoordelijk voor het voetpadludo schreef: ↑4 februari 2018, 13:39 Een familiale is wel nuttig als je schade aan andere goederen of personen toebrengt.
*Geen hond, geen kinderen
*Spiegel eraf lopen? Kost dat meer dan 250?
*Mijn vrienden hun spullen gebruik ik bijna nooit
Voor mij is het erg ongewoon dat ik iets stuk doe van een ander al zeker tegen zulke kost.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Ik heb een hond dus ik moet dat wel hebben vind ik.
Stel dat je bovenbuur een lek heeft in zijn badkamer 3n jij schade hebt. Syndicus moeit zich niet met individuele gevallen denk ik. Uw brandverzekering ook niet want geen lek bij u. Rechtsbijstand van uw familiale komt normaal gezien tussen dan.Crusty schreef: ↑4 februari 2018, 16:28*Syndicus is bij ons verantwoordelijk voor het voetpadludo schreef: ↑4 februari 2018, 13:39 Een familiale is wel nuttig als je schade aan andere goederen of personen toebrengt.
*Geen hond, geen kinderen
*Spiegel eraf lopen? Kost dat meer dan 250?
*Mijn vrienden hun spullen gebruik ik bijna nooit
Voor mij is het erg ongewoon dat ik iets stuk doe van een ander al zeker tegen zulke kost.
Maar goed hoe groot is die kans dat zoiets voorvalt...
Hoe werkt dat nu als iemand schade aan mij toebrengt en niet wilt opdokken. Bel je dan de politie? Hoe kan je bewijzen dat iemand schade aan jouw heeft toegebracht? Ik wil maar zeggen mensen die dan het juiste doen nemen een familiale maar er zijn er toch genoeg die geen verantwoordelijkheid nemen. Dus jij moet dan maar moreel correct zijn voor anderen maar hoe zit dat tegenover jouw? Of komt jouw familiale dan tussenbeide en regelen ze die zaak dan voor jouw als iemand schade aan jouw toebrengt?
Hoe weet jij dat dat er eergisteren een lek van bij mijn bovenbuur was? #Nojokevoodoo schreef: ↑4 februari 2018, 16:31 Stel dat je bovenbuur een lek heeft in zijn badkamer 3n jij schade hebt. Syndicus moeit zich niet met individuele gevallen denk ik. Uw brandverzekering ook niet want geen lek bij u. Rechtsbijstand van uw familiale komt normaal gezien tussen dan.
Maar goed hoe groot is die kans dat zoiets voorvalt...
Kans? Toeval...
Uit schrik zou je een familiale pakken. Ik pak die rommel al gauw alleen de jaarlijkse kost zal me wat wezen als jonge mens met beperkt inkomen/budget. Je wil ook nog wat voor eigen plezier na alle kosten.
Een familiale heb je voor schade die je zelf toebrengt aan derden.
Heeft een bovenbuur een waterlek zal zijn verzekering jou moeten vergoeden. Doet hij dit niet, dan dien je inderdaad klacht in. Komt het tot een rechtszaak, dan is het handig dat je een polis rechtsbijstand hebt. Dan gaan die jou verdedigen en piet je niet op,zoek naar een advocaat.
Heeft een bovenbuur een waterlek zal zijn verzekering jou moeten vergoeden. Doet hij dit niet, dan dien je inderdaad klacht in. Komt het tot een rechtszaak, dan is het handig dat je een polis rechtsbijstand hebt. Dan gaan die jou verdedigen en piet je niet op,zoek naar een advocaat.
@Crusty: er zijn maar een beperkt aantal verplichte verzekeringen. De meest bekende is de autoverzekering.
Alle niet verplichte verzekeringen zijn er zuiver om je gemoedsrust te bevorderen. Je mag ze nemen, maar het moet niet. Maar stel dat je huis afbrand door een defecte koelkast (kortsluiting bv) dan ga je heel wat verzekeringsbijdrages nodig hebben om alles zelf te vergoeden. je zal plots wel beseffen dat die brandverzekering niet zo duur was.
En alle verzekeringen zijn zuur geld, en je hoopt ze nooit nodig te hebben. Maar de dag dat het nodig is ben je plots blij dat ze er zijn.
Alle niet verplichte verzekeringen zijn er zuiver om je gemoedsrust te bevorderen. Je mag ze nemen, maar het moet niet. Maar stel dat je huis afbrand door een defecte koelkast (kortsluiting bv) dan ga je heel wat verzekeringsbijdrages nodig hebben om alles zelf te vergoeden. je zal plots wel beseffen dat die brandverzekering niet zo duur was.
En alle verzekeringen zijn zuur geld, en je hoopt ze nooit nodig te hebben. Maar de dag dat het nodig is ben je plots blij dat ze er zijn.
Ja dat begrijp ik best. Tzou misschien het voordeligst zijn de 3 te combineren bij 1 verzekeraar?
-
- Hero Member
- Contacteer:
In geval van de buurman die waterschade bij jou veroorzaakt: brandverzekering buurman en jouw rechtsbijstand bij jouw brandverzekering. Familiale komt er niet bij kijken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Yip, als je er de dag van vandaag vanaf bent met het driedubbele mag je blij zijn.
Spiegel zelf, spiegel gespoten in koetswerkkleur (kleur dus 'op staalname'), elektrische bediening, eventueel elektrische verwarming, dimbare spiegel, mechanisme automatisch inklappen, dodehoeklampjes, ... plaatsing.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!