Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Mijn strategie is om net voor de dotcom crisis van 2000 alle technologie te verkopen. En in juli 2008 alle aandelen te verkopen en vanaf 9 maart 2009 volop Amerikaanse aandelen te kopen. Deze strategie is zowel voor professionele als beginnende beleggers goed.
laat omega toch eens met rust, hij heeft net zijn vader verloren, heeft nu wel andere dingen aan zijn hoofd
Bedankt ! Kijk er enorm naar uit.
Ik probeer nu nog zoveel mogelijk bij te leren, zodat ik bij een serieuze correctie/crash een weloverwogen investering kan doen, met weinig omkijks.
Dan investeer je best in een grote achteruitkijkspiegel, dan moet je nooit meer omkijken.
hoeveel brengt dat ongeveer op zo'n fonds?
Mijn fondsenportefeuille die ik al 6 jaar heb gemiddeld 5% per jaar.
Zou dan toch maar eens die flexer of flexer dynamic gaan overwegen.
Gaat over slechts 8 in de flexer en dan nog 4 in de dynamic. ( 3 van flexer ook in dynamic)
5% Over 42 fondsen wel povertjes in al meer dan 10 jaar stijgende markten.
Waarom in emergins meer dan 1 fonds , snap het niet.
Waarom in consumenten meer dan 1 fonds , snap het niet.
Lijkt me dat de juiste fondsen en 1 er van meer aangewezen.
Spreiden om te spreiden mijns inziens geen enkel nut.
Hangt natuurlijk allemaal af van hoeveel er in fondsen zit.
100000 € en dan eventueel overwegen om er 2 te nemen is heel iets anders dan BVB 2000 in het een en in een ander.
Estate Guru believer.
Yaris heeft al eerder gezegd dat dit een deel historisch gegroeid is. Je Maakt hiermee niet de superwinsten, maar de spreiding roomt naast de winst ook het verlies wat af. Ieder zijn keuze zou ik zeggen.
OF 10 fondsen die bvb op verlies staan in totaal meer gaat zijn dan 42 fondsen.
Het totaal van 10 zal niet veel verschil maken dan van 42.
En denk hier nooit geschreven dat ieder geen eigen keuze mag maken.
En vergeet niet de beurs is al 10 jaar aan het stijgen.
Estate Guru believer.
En hoelang ben je al samen met je vriendin/vrouw? Misschien stap je best uit voor de crash?
Het is al lang niet meer zo dat de beurzen aan hun lot worden overgelaten en volledig hun eigen gang gaan. Wat 40 jaar geleden was is nu niet meer.
Het is al lang niet meer zo dat de beurzen aan hun lot worden overgelaten en volledig hun eigen gang gaan. Wat 40 jaar geleden was is nu niet meer.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Dip op komst ?
Blijft nog hoeveel in de min ?
Estate Guru believer.
Dat Nordea Stable Return fonds staat gekwalificeerd als zijnde een zeer defensief fonds. Bij de minste uitschuiver van de beurzen (laatste week) is dat fonds procentueel enorm gedaald. Ik weet niet of dit fonds wel beantwoord aan de criteria van MK?
Het levert bijna niets op (gemiddeld 2% per jaar) als ik dat zo bekijk op Morningstar en in volatiele tijden houdt het fonds zijn waarde niet aan.
Het levert bijna niets op (gemiddeld 2% per jaar) als ik dat zo bekijk op Morningstar en in volatiele tijden houdt het fonds zijn waarde niet aan.
Volgens opvolging op de tijd portefeuille gratis aan te maken.
De mixer - flexer - flexer dynamic - 2,09 % dip.
Valt toch wel mee me dunkt.
NU op - 1,88 %.
Met cijfers kan men toch mooi goochelen he.
De mixer - flexer - flexer dynamic - 2,09 % dip.
Valt toch wel mee me dunkt.
NU op - 1,88 %.
Met cijfers kan men toch mooi goochelen he.
Estate Guru believer.
Zou wel de cijfers willen zien van deze week van de mixer.. en dan eens vergelijken met een lazy portfolio met dezelfde risk/return 25/75 of de 50/50.
De waarde van een fonds fonds word slechts op het einde van de dag berekent, of soms zelfs maar 1of 2x per week, dit in tegenstelling met de ETFs die je tijdens de dag kan zien mee evolueren.
Zal inderdaad interessant zijn om de stand te zien als het stof zich gezet heeft.
Morningstar xRay berekent de prestaties van de portefeuilles 1x per maand
Zal inderdaad interessant zijn om de stand te zien als het stof zich gezet heeft.
Morningstar xRay berekent de prestaties van de portefeuilles 1x per maand
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.