Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Dat was dan toch voor juli.
Ik ben sinds begin juli klant, en ik heb alleen maar afrekeningen gehad voor 1 volle minuut (voor korte gesprekken).
Ik ben sinds begin juli klant, en ik heb alleen maar afrekeningen gehad voor 1 volle minuut (voor korte gesprekken).
Vroeger was het heel zeker per seconde, dus een telefoon waar je direct op de voicemail terecht kwam, kostte een halve cent ofzo. Raar dat dit veranderd is, ik heb bij mijn weten geen duidelijke communicatie gehad over het wijzigen van de tarieven.
Ik heb daar een hele tijd geleden een vraag over gesteld. Hun antwoord was verbazend: die tarifering per seconde na de eerste minuut staat al een eeuwigheid in de algemene voorwaarden. Dat er in de feiten werd gefactureerd per seconde vanaf de eerste seconde is correct, maar omdat het andere systeem in de algemene voorwaarden stond, voelde men zich niet geroepen om daarover nog te communiceren naar de klanten toe. Hoefde niet, want er was eigenlijk niets veranderd. Tja, het blijft een wat apart club, die dames en heren van Dommel.
Is volgens me herinner sinds juli 17 in voege gegaan.
En hierover is communicatie geweest.
En hierover is communicatie geweest.
Estate Guru believer.
Vreemd, ik ben zonet nog even door mijn mails gegaan en er niets van terug gevonden.
ben sinds mei vorig jaar abonnee, ex aldi weet je wel, en heb het nooit anders geweten, zie dus niet echt het probleem.
Tja, het blijft een wat aparte club, die dames en heren van spaargids punt be ...
Tja, het blijft een wat aparte club, die dames en heren van spaargids punt be ...
het gras is altijd groener aan de overkant
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Hallo,
een ander vraagje mss. Ik ben klant sinds december bij Dommel en ik krijg blijkbaar "automatische" Mbytes aangerekend, elke dag op een bepaald uur of soms twee keer per dag ( staat op factuur ), terwijl ik geen verbinding heb met het internet. Volgens mij ( maar ik ken er niet veel van en ben absoluut geen grote verbruiker ) staat er op dat moment geen verbinding op met internet. Is dit een normale gang van zaken bij Dommel ( was vroeger Orange-klant en had dit nooit ) en heeft er dit nog iemand voor ?
Of ligt dat aan de instellingen van mijn telefoon. Het icoontje van mobiele dat transfer ( ontvangen en sturen ) staat eigenlijk steeds uit. Veel maakt dat niet uit in de maandelijkse aanrekening , bv. per keer 0,0956 MB voor 0,0017 € op factuur. Elke dag natuurlijk opgeteld is dit op de duur wel een paar euro's soms( deze telefoon is een tweede nummer ; gekregen voor mijn verjaardag en eigenlijk voor reserve ) die voor mij nutteloos worden aangerekend.
'Tis niet dat ik er failliet aan ga, maar toch zou ik de reden willen weten
Iemand die een antwoord weet ?
een ander vraagje mss. Ik ben klant sinds december bij Dommel en ik krijg blijkbaar "automatische" Mbytes aangerekend, elke dag op een bepaald uur of soms twee keer per dag ( staat op factuur ), terwijl ik geen verbinding heb met het internet. Volgens mij ( maar ik ken er niet veel van en ben absoluut geen grote verbruiker ) staat er op dat moment geen verbinding op met internet. Is dit een normale gang van zaken bij Dommel ( was vroeger Orange-klant en had dit nooit ) en heeft er dit nog iemand voor ?
Of ligt dat aan de instellingen van mijn telefoon. Het icoontje van mobiele dat transfer ( ontvangen en sturen ) staat eigenlijk steeds uit. Veel maakt dat niet uit in de maandelijkse aanrekening , bv. per keer 0,0956 MB voor 0,0017 € op factuur. Elke dag natuurlijk opgeteld is dit op de duur wel een paar euro's soms( deze telefoon is een tweede nummer ; gekregen voor mijn verjaardag en eigenlijk voor reserve ) die voor mij nutteloos worden aangerekend.
'Tis niet dat ik er failliet aan ga, maar toch zou ik de reden willen weten
Iemand die een antwoord weet ?
1. Zet de instellingen voor mobiel netwerk volledig uit. Bij Android : sleep van de bovenkant van het scherm naar beneden, dan zie je de buttons voor wifi, mobiel netwerk, gps en dergelijke. Zet daar dan het mobiel internet uit. Bij de nieuwe versies van Android vind ik het minder goed zichtbaar wat uit of aan is. Je kan dat ook vinden via de button 'instellingen'.
2. Nog beter indien de telefoon gewoon in de schuif ligt : zet de telefoon volledig uit. Geen gegeevenstransfer meer..
Of neem je simkaart eruit. Dat is natuurlijk alleen nuttig als test of als je de telefoon totaal niet gebruikt.
3. Als je de telefoon of de data dan terug aan zet zal hij vanzelf ook weer verbinding maken als die aan staat in de instellingen.
Je kan ook proberen de synchronisatie van een aantal apps uit te schakelen maar dat gaat geen 100 procent jouw probleem oplossen denk ik.
Mijn idee : een operator rekent niet zomaar verbindingen aan. Als hij die berekent, zijn die verbindingen er ook geweest. Daarom denk ik dat je icoon geen verbinding aangeeft. Maar eens het icoon gewoon zichtbaar is, is er wel verbinding met het netwerk maar dan zonder activiteit.
Als je twijfelt of je operator die kosten ten onrechte aanrekent, zet je telefoon dan eens een paar dagen volledig uit. Dan zou je geen verbindingen mogen zien.
Vaak zoeken programma's op je telefoon even contact met het netwerk om te updaten. Bv de widget voor het weer gaat even kijken wat de nieuwe info is. De email (bv Gmail) gaat even synchroniseren. En zo zijn er nog een aantal. Zelfs als je weinig of geen eigen apps er hebt bij geplaatst.
Gebruik wifi (aan) met mobiel internet uit, dan kan je ook de info / updates binnenhalen.
2. Nog beter indien de telefoon gewoon in de schuif ligt : zet de telefoon volledig uit. Geen gegeevenstransfer meer..
Of neem je simkaart eruit. Dat is natuurlijk alleen nuttig als test of als je de telefoon totaal niet gebruikt.
3. Als je de telefoon of de data dan terug aan zet zal hij vanzelf ook weer verbinding maken als die aan staat in de instellingen.
Je kan ook proberen de synchronisatie van een aantal apps uit te schakelen maar dat gaat geen 100 procent jouw probleem oplossen denk ik.
Mijn idee : een operator rekent niet zomaar verbindingen aan. Als hij die berekent, zijn die verbindingen er ook geweest. Daarom denk ik dat je icoon geen verbinding aangeeft. Maar eens het icoon gewoon zichtbaar is, is er wel verbinding met het netwerk maar dan zonder activiteit.
Als je twijfelt of je operator die kosten ten onrechte aanrekent, zet je telefoon dan eens een paar dagen volledig uit. Dan zou je geen verbindingen mogen zien.
Vaak zoeken programma's op je telefoon even contact met het netwerk om te updaten. Bv de widget voor het weer gaat even kijken wat de nieuwe info is. De email (bv Gmail) gaat even synchroniseren. En zo zijn er nog een aantal. Zelfs als je weinig of geen eigen apps er hebt bij geplaatst.
Gebruik wifi (aan) met mobiel internet uit, dan kan je ook de info / updates binnenhalen.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
@ Halewyn
Ok bedankt voor je info. Ik zal deze tips eens proberen en zien wat het wordt. Ik laat nog het resultaat weten
Mercikes
Ok bedankt voor je info. Ik zal deze tips eens proberen en zien wat het wordt. Ik laat nog het resultaat weten
Mercikes
Ligt aan je telefoon: check maar, het komt overeen met de keren dat je je telefoon aanzet of uit aitplane mode haalt. Je data verkeer afzetten in de settings zal dit dus wss oplossen.
@Miss Moneypenny: ik heb hetzelfde gehad. Inderdaad instellingen van mobiel internet overal volledig uitschakelen en dan verdwijnt het.
Als je inderdaad nooit anders geweten hebt, zie ik ook geen probleem. Dat is bij mij anders, en ik heb daar geen communicatie over ontvangen, tenzij mijn e-mailbox een acute alzheimeraanval gehad heeft. Is het zo raar om berichtgeving te verwachten wanneer er een tariefwijziging plaatsvindt? Ik vind transparante communicatie daarover het meest normale van de wereld. Anders kunnen ze me evengoed morgen 100 euro per belminuut aanrekenen zonder dat ik van iets weet.
Ze Maarten het is heel simpel , ge doet een belletje naar Schedom met uw klacht.Maarten schreef: ↑7 februari 2018, 00:00Als je inderdaad nooit anders geweten hebt, zie ik ook geen probleem. Dat is bij mij anders, en ik heb daar geen communicatie over ontvangen, tenzij mijn e-mailbox een acute alzheimeraanval gehad heeft. Is het zo raar om berichtgeving te verwachten wanneer er een tariefwijziging plaatsvindt? Ik vind transparante communicatie daarover het meest normale van de wereld. Anders kunnen ze me evengoed morgen 100 euro per belminuut aanrekenen zonder dat ik van iets weet.
Of anders neem ge een andere provider die het veelvoud kost bij een belletje van 1 minuut.
Dit forum is geen klachten forum , dus .......
En even terzijde mijne Huawei geen probleem , mijne vrouw haar Huawei wel.
De ene P7 LITE de andere Y6.
Waar zou dan toch oorzaak zijn.
Nu gaat dan maandelijks om een een paar centiemen.
Een koffie in de ene zaak tegenover een andere is soms een halve Euro.
Wees heel blij dat men als kleine verbruiker bij hun terecht kan.
Estate Guru believer.
Altijd nieuwsgierig naar de afloop dus laat gerust iets weten.Miss Moneypenny schreef: ↑6 februari 2018, 09:13 @ Halewyn
Mercikes
Als je zeker wil zijn dat je telefoon geen verbinding meer kan maken met internet omdat je het heel lang helemaal niet wil gebruiken :
Pas de instelling APN aan. Dat is het adres van jouw provider waar je telefoon moet aankloppen om data binnen te halen.
Bij dommel is de APN : internet.bmbpartner.be
Verander dat in bla.bla.be of iets dat je zelf uitvindt. Probleem moet dan opgelost zijn maar je zal errors krijgen dat je telefoon de APN niet kan vinden of er niet mee kan verbinden.
Sympathieke post.
Dan kunnen we gelijk 500 van de bestaande topics sluiten hier op spaargids.
Het is niet mijn bedoeling om hier een grote klacht te lanceren, maar de eerste keer dat ik deze info van veranderd tarief krijg is hier via spaargids. En als ik hier uitdruk dat ik dat ik zo'n communicatie vanuit Dommel niet ok vind, volgen er reacties alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Bon, het zal aan mij liggen dus.