Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Ja portefeuille waarde van 15/1/2018 toen aangemaakt op de tijd.
kan zijn dat ze niet kunnen rekenen bij de tijd he.
waarde wordt per dag berekend op de tijd.
Klopt het niet , ge weet waar ge moet zijn om te klagen.
0,27%
Dag- rendement
-1,69%
Rendement
Estate Guru believer.
Zoals hierboven aangehaald werd worden fondskoersen niet altijd dagelijks bijgewerkt dus best even wachten met te vergelijken..
UPDATE
-0,16%
Dag- rendement
-1,80%
Rendement
Estate Guru believer.
inderdaad te bekijken,
stel dat mixerfonds bij beursdalingen ook zwaar de dieperik ingaat, maar bij beursstijgingen blijkbaar maar een beetje stijgt, zou zich de vraag stellen waarom je daar uberhaupt zou inzitten....
stel dat mixerfonds bij beursdalingen ook zwaar de dieperik ingaat, maar bij beursstijgingen blijkbaar maar een beetje stijgt, zou zich de vraag stellen waarom je daar uberhaupt zou inzitten....
Dat zullen we binnenkort te weten komen, dat mixerfonds zou moeten standhouden in tijden van correcties/crashes. We zitten nu in een correctie en we zullen moeten afwachten hoe fel dat ding mee naar beneden gaat.
Waar blijven cijfers van de trackers in jullie portefeuille ?
En blijkbaar moeten sommigen eens goed lezen waar deze cijfers over gaan , gaat hier niet enkel over mixer.
Die rendementen.
Estate Guru believer.
Het heeft geen zin om fondsen te vergelijken aan de hand van de laatst gepubliceerde koersbewegingen. Want niet alle fondsen doen dagelijks een herberekening van hun waarde. Bovendien baseert het ene fonds zich op de beurskoersen van de vorige dag terwijl het andere fonds de beursstanden van twee dagen eerder neemt. Het is dus appelen met peren vergelijken, vooral in een volatiele markt.
Dus cijfers van De Tijd zijn fake ?Yaris schreef: ↑9 februari 2018, 08:30 Het heeft geen zin om fondsen te vergelijken aan de hand van de laatst gepubliceerde koersbewegingen. Want niet alle fondsen doen dagelijks een herberekening van hun waarde. Bovendien baseert het ene fonds zich op de beurskoersen van de vorige dag terwijl het andere fonds de beursstanden van twee dagen eerder neemt. Het is dus appelen met peren vergelijken, vooral in een volatiele markt.
Estate Guru believer.
wie het kleine niet eert, is het de mixer niet weerd
Wie laatst lacht is klant bij Me direct
Wie laatst lacht is klant bij Me direct
Cijfers vergelijken heeft slechts zin als men weet wat de cijfers weergeven.
- Een dagrendement van een website vergelijken, heeft ,zoals reeds door anderen aangegeven, weinig waarde omdat je niet weet of je naar de resultaten van gisteren, eergisteren, een combinatie of nog iets anders zit te kijken.
- Andere rendementen kan men vergelijken als men appelen met appelen vergelijkt. Ik weet niet wat de cijfers hierboven voorstellen.
Wat is de startdatum, wat is de portefeuille?
Op Morningstar zie ik voor de mixer,
- Stand
- 1 maand: -2,65%
- YTD: -1,39%
en hierin zijn dus nog niet alle dalende koersen van gisteren meegerekend.
Stand ergens tussen gisteren en eergisteren is 16.190 Euro.
Als ik een 50% IWDA / 50% IEAG portefeuille bekijk voor gisteren en vanmorgen:
- 1 maand: -2,3% en -3,4%
- YTD: -1,0% en -2,0%
- Stand op dit moment: 17538 Euro - dalingen van vandaag reeds inbegrepen.
Dus op dit moment zie ik weinig verschil tussen de twee portefeuilles.
Om een een correcte vergelijking te maken wachten we best nog even.
Op dat moment verwacht ik eigenlijk ook weinig verschil tussen de portefeuilles gebaseerd op de assetverdeling van de Mixer op 31/01
Code: Selecteer alles
Long Short Net Categorie van Neutrale Mixfondsen
Aandelen 46,69 0,88 45,81 44,75
Obligaties 49,49 10,91 38,58 39,09
Kas/ geldmarkt 39,11 29,24 9,87 9,18
Overig 6,02 0,27 5,75 6,98
Niet geclassificeerd 0,00 0,00 0,00 0,00
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
dacht start datum vermeld te hebben.
blijkbaar willen sommigen alleen maar lezen wat ze willen lezen.
Mix flex dyn.
blijkbaar willen sommigen alleen maar lezen wat ze willen lezen.
Mix flex dyn.
Estate Guru believer.
update heden
-1,11%
Dag- rendement
-2,55%
Rendement
-1,11%
Dag- rendement
-2,55%
Rendement
Estate Guru believer.
Noteer ook dat vele van die fondsen in een Tak23-kleedje een vertekend beeld geven door hun wekelijkse notering tegen de dagelijkse notering van het onderliggende fonds. Op langere termijn ga je echter de weerslag van de kosten zien tevoorschijn komen.Yaris schreef: ↑9 februari 2018, 08:30 Het heeft geen zin om fondsen te vergelijken aan de hand van de laatst gepubliceerde koersbewegingen. Want niet alle fondsen doen dagelijks een herberekening van hun waarde. Bovendien baseert het ene fonds zich op de beurskoersen van de vorige dag terwijl het andere fonds de beursstanden van twee dagen eerder neemt. Het is dus appelen met peren vergelijken, vooral in een volatiele markt.
bovenstaande komt van MK site
Dus toch dag notering ?
Estate Guru believer.
De websites kunnen enkel tonen wat ze krijgen van de beurzen en de fondsmaatschappijen.platin schreef: ↑10 februari 2018, 10:32Noteer ook dat vele van die fondsen in een Tak23-kleedje een vertekend beeld geven door hun wekelijkse notering tegen de dagelijkse notering van het onderliggende fonds. Op langere termijn ga je echter de weerslag van de kosten zien tevoorschijn komen.Yaris schreef: ↑9 februari 2018, 08:30 Het heeft geen zin om fondsen te vergelijken aan de hand van de laatst gepubliceerde koersbewegingen. Want niet alle fondsen doen dagelijks een herberekening van hun waarde. Bovendien baseert het ene fonds zich op de beurskoersen van de vorige dag terwijl het andere fonds de beursstanden van twee dagen eerder neemt. Het is dus appelen met peren vergelijken, vooral in een volatiele markt.
bovenstaande komt van MK site
Dus toch dag notering ?
Sommige fondsmaatschappijen berekenen niet elke dag de waarde van hun fondsen.
bvb: het lijkt dat de laatste keer dat degroofpetercam de NAV van MercLin SICAV Global Equity heeft uitgerekend reeds dateert van 1 februari.
Ik ben er zeker van dat ook detijd.be duidelijk per fonds aangeeft wat de datum van de laatste waardeberekening is.
Het effect op het getoonde dag-rendement van een portefeuille op deze sites is dan ook nefast.
bvb Voor het fonds hierboven word het rendement tussen 25 jan en 1 Februari meegenomen in het huidige dagrendement.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Wel, dat is een vraag die ik al dikwijls heb gesteld: wat blijft er netto over? Op de fiscale aspecten blijft het wachten, en geloof mij, die nemen een ferm stuk uit het rendement.dirk77 schreef: ↑30 december 2017, 12:15Ik heb de mixer ook, maar kan iemand mij zeggen hoeveel er van die 2,2% overblijft bij een verkoop?pietpiraat schreef: ↑30 december 2017, 11:46
2,2 % is inderdaad 20x meer dan rente op een spaarboekje bij een grootbank.
Ook het constante afgeven op tak 23 stoort mij daar: als ik beleg in tak 23 en direct de premietaks betaal, geen instapkost, maar wat laat verdienen op beheer, moet ik toch niet zagen? Ik betaal geen enkele fiscaliteit bij opname, geen kosten bij gedeeltelijke opname, en een beperkt bedrag bij uitstap (bijvoorbeeld 0.5%) én ik heb een contactpersoon.
Direct fondsen aanhouden doe ik alleen nog met ETF's