Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Natuurlijk, zie bijvoorbeeld de gesponsorde facebookadvertenties. Gewoon het DB-systeem: geen instapkosten, maar dikke retrocessies
Mercikes !platin schreef: ↑5 januari 2018, 11:35flexer
LU0243957239
LU0171283459
LU0211333025
LU0379615668
FR0010148981
LU1038809395
LU0284394664
LU0114721508
dynamic
GB00B0PHJS66
LU0270904781
GB0002769643
LU0187079347
LU0243957239
LU1038809395
LU0114721508
mixer
LU0171283459
GB00B1VMCY93
FR0010135103
LU0431139764
LU0432616737
LU0284394235
LU0227384020
LU0284394821
LU1038809395
LU0599946893
LU1054321358
LU0316494805
LU0565135745
LU1100077442
u vraagt wij bezorgen de bekeerling.
Nu ja ieder zijn mening over die tak of niet.Highfield schreef: ↑11 februari 2018, 12:31Wel, dat is een vraag die ik al dikwijls heb gesteld: wat blijft er netto over? Op de fiscale aspecten blijft het wachten, en geloof mij, die nemen een ferm stuk uit het rendement.
Ook het constante afgeven op tak 23 stoort mij daar: als ik beleg in tak 23 en direct de premietaks betaal, geen instapkost, maar wat laat verdienen op beheer, moet ik toch niet zagen? Ik betaal geen enkele fiscaliteit bij opname, geen kosten bij gedeeltelijke opname, en een beperkt bedrag bij uitstap (bijvoorbeeld 0.5%) én ik heb een contactpersoon.
Direct fondsen aanhouden doe ik alleen nog met ETF's
Maar kan u wel een lijstje bezorgen van opbrengsten via mijn adviseur.
Het resultaat heel , heel bedroevend.
Heb nu nog iets klein bij een grootbank nu heden is de opbrengst 6,49 % wow he.
Echter een opmerking daar mag men aan koop en verkoop nog aftrekken.
Maar volgens die adviseur mag men dat niet in rekening brengen , overal betaald men aan en verkoop kosten.
We weten natuurlijk wel beter hier op forum.
Hoeveel zou er nog van overblijven denkt u.
Nu die percent is dan nog waarde van 1 februari , dus de 15 van deze maand ben benieuwd.
Dan nog wetende dat het vooral oudere personen zijn die ze het aansmeren.
Uiteindelijk wie is tevreden met deze aanpak de aandeelhouders.
Hun verzekeringen nog zo een verhaal , bieden lagere prijs hoe dat factuurprijs i.p.v catalogisch waarde.
Estate Guru believer.
Ik ben akkoord met u, de standaard oplossingen rekenen teveel kosten aan (de "spiegelfondsen" bijvoorbeeld)
Ik zou het interessant vinden mocht MK eens een artikel schrijven over de uitschuivertjes in hun MK-portefeuilles. We hadden vorige week die dip en ik heb toch de indruk dat daar een aantal fondsen nogal hard onderuit gegaan zijn, die eigenlijk bestempeld worden als 'defensief' en de sterkhouders moeten zijn bij een dalende markt.
Het zou daarom tof zijn om de laatste 5 jaar er bij te nemen (vanaf begin 2013) en eens te evalueren. Waar zaten de correcties en hoe hielden de fondsen stand? In hoeverre dat relevant is? Want het is intussen al 9 jaar geleden dat we nog een crisis hebben meegemaakt, tussendoor ging het maar om 3 echte correcties en een paar dips.
Het zou daarom tof zijn om de laatste 5 jaar er bij te nemen (vanaf begin 2013) en eens te evalueren. Waar zaten de correcties en hoe hielden de fondsen stand? In hoeverre dat relevant is? Want het is intussen al 9 jaar geleden dat we nog een crisis hebben meegemaakt, tussendoor ging het maar om 3 echte correcties en een paar dips.
Tools zoals M* Xray laten iedereen toe om zelf zulke analyse te starten.Kevva schreef: ↑12 februari 2018, 21:30 Ik zou het interessant vinden mocht MK eens een artikel schrijven over de uitschuivertjes in hun MK-portefeuilles. We hadden vorige week die dip en ik heb toch de indruk dat daar een aantal fondsen nogal hard onderuit gegaan zijn, die eigenlijk bestempeld worden als 'defensief' en de sterkhouders moeten zijn bij een dalende markt.
In 2015 had de brede aandelen markt 2x juist geen "correctie"; sommige fondsen van de mixer wel; andere niet.
Meer hier
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Kevva, uitschuivers?Kevva schreef: ↑12 februari 2018, 21:30 Ik zou het interessant vinden mocht MK eens een artikel schrijven over de uitschuivertjes in hun MK-portefeuilles. We hadden vorige week die dip en ik heb toch de indruk dat daar een aantal fondsen nogal hard onderuit gegaan zijn, die eigenlijk bestempeld worden als 'defensief' en de sterkhouders moeten zijn bij een dalende markt.
Nee die zijn er niet met een MK mixer:
Lees verder bron mijn kapitaal
Enkele opmerkingen bij deze correctie: goud blijkt toch niet direct een veilige haven te zijn, want de goudprijs daalt ook.
Bij de cijfers van onze Mixer kan je weer zien, dat die minder daalt dan de meeste van zijn challengers en dat zelfs bij die eerste tik de “Trackermixer” meer onder de indruk is en alzo een groter verlies laat optekenen. Sommigen gaan dat weer niet (willen) zien. Ik hoop dat de correctie zich niet doorzet tot een crash want dan gaan diezelfden echt wel schrikken.
Net zoals de vorige keer ben ik heel benieuwd naar de nieuwe noteringen op 16 februari, nu vrijdag aanstaande. Aan de hand van die cijfers kunnen we dan al eens gaan speuren naar de sterkhouders en de slachtoffers.
Tja, als je een hele boel fondsen op elkaar gooit zullen er altijd wel bij zijn waarvan de ene de verliezen van de andere "een beetje" weet te compenseren zeker? Amen...
Het punt is toch dat het Mixerfonds bedoeld is om gewoon gerust te kunnen zijn en toch in fondsen te kunnen beleggen?
Dan is het belangrijk dat ze ook weinig risico hebben genomen?
Een positie in goud is dan natuurlijk een uitschuiver die eigenlijk niet met de filosofie van de strategie van het fonds overeenkomt
Met bijv. fondsen in bijv. Emerging Markets had men het laatste jaar een pak meer succes
De filosofie van het mixerfonds van MK is het risico beperken en toch rendement halen
Met bijv. EM is er een heel groot risico
Voor hetzelfde geld gaat dat -30%
Ik volg Kevva zeker dat MK eens een duidelijk overzicht moet geven van de exacte evolutie van hun mixer (en andere strategieën)
Die evalueren is nu zeer moeilijk.
De tabellen laten nauwelijks ruimte voor interpretatie, zijn quasi onbegrijpbaar, en een gewoon duidelijk overzicht van in het begin vindt men nergens terug
Afgezien dan natuurlijk van het feit dat het fondsen zijn en dat het rendement voor een groot deel wordt weggevreten door de al dan niet verborgen kosten. Om die reden zou ik er persoonlijk zelf nooit in beleggen
Dan is het belangrijk dat ze ook weinig risico hebben genomen?
Een positie in goud is dan natuurlijk een uitschuiver die eigenlijk niet met de filosofie van de strategie van het fonds overeenkomt
Met bijv. fondsen in bijv. Emerging Markets had men het laatste jaar een pak meer succes
De filosofie van het mixerfonds van MK is het risico beperken en toch rendement halen
Met bijv. EM is er een heel groot risico
Voor hetzelfde geld gaat dat -30%
Ik volg Kevva zeker dat MK eens een duidelijk overzicht moet geven van de exacte evolutie van hun mixer (en andere strategieën)
Die evalueren is nu zeer moeilijk.
De tabellen laten nauwelijks ruimte voor interpretatie, zijn quasi onbegrijpbaar, en een gewoon duidelijk overzicht van in het begin vindt men nergens terug
Afgezien dan natuurlijk van het feit dat het fondsen zijn en dat het rendement voor een groot deel wordt weggevreten door de al dan niet verborgen kosten. Om die reden zou ik er persoonlijk zelf nooit in beleggen
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
mijnkapitaal is zever in pakskes. Als 13 fondsbeheerders gemiddeld over 2017 amper 2% neerzetten dan is dat gewoon zielig en werkt hun systeem niet. Ik heb hier nu een alternatief gepost waarmee je een beter rendement kan halen met een gelijkaardig beperkt risico dus hopelijk kan het inspireren.
@Omega6
Een gelijkaardig beperkt risico?
Kun je wat cijfers geven?
Een gelijkaardig beperkt risico?
Kun je wat cijfers geven?
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Als u advies wil geven waarop mensen kunnen vertrouwen zodat ze hun wellicht zuur verdiend spaargeld volgens uw visie willen beleggen, dan lijkt het mij normaal dat u volledige transparantie biedt. Dus graag cijfers over het volgens u beperkte risico bij uw eigen variant van een mixer fonds.
Een heel systeem hier gaan uitleggen is onmogelijk. Kan je wel zeggen dat de huidige samenstelling over 10 jaar zo'n 7% per jaar gegeven zou hebben met een drawdown minder dan -15% in 2008. Backtracking moet je zowiezo relativeren. Bij mijnkapitaal doen ze niks anders en je ziet dat dat niks garandeerd als meerdere fondsen willekeurig beginnen te underperformen. Wat jij met je geld doet is jouw zaak. Ik bied hier alleen een alternatief aan voor wie zelf wil nadenken over beleggen in plaats van als een dom kuiken achter mijnkapitaal te hinken.
De mixer is bedoeld voor mensen die hun hele leven hun spaargeld al op een spaarrekening hebben staan maar door de lage rente toch graag wat beleggen.omega6 schreef: ↑13 februari 2018, 11:04 Een heel systeem hier gaan uitleggen is onmogelijk. Kan je wel zeggen dat de huidige samenstelling over 10 jaar zo'n 7% per jaar gegeven zou hebben met een drawdown minder dan -15% in 2008. Backtracking moet je zowiezo relativeren. Bij mijnkapitaal doen ze niks anders en je ziet dat dat niks garandeerd als meerdere fondsen willekeurig beginnen te underperformen. Wat jij met je geld doet is jouw zaak. Ik bied hier alleen een alternatief aan voor wie zelf wil nadenken over beleggen in plaats van als een dom kuiken achter mijnkapitaal te hinken.
Moet dus iets zijn dat je als dom kuiken kan volgen. Dus dat is eerder een compliment voor hen waarschijnlijk.
Zelf zou ik er nooit in beleggen maar als het mensen kan overtuigen om voor de eerste keer te gaan beleggen vind ik hun opzet geslaagd.
Portefeuille: IWDA, cash
@omega6
U wil dat mensen dus blindelings vertrouwen op uw visie?
U schrijft een gans systeem te hebben, maar u schrijft ook dat het onmogelijk is uit te leggen?
Kunt u dan wat referenties geven aub? Het is mijn ervaring dat vele beleggers pochen. Ze roepen keihard over hun beleggingen die winst maakten. Over hun verliezen zwijgen ze volledig.
Ik ga ervan uit dat u een serieuze kenner bent. Alleen de allerbesten ontwikkelen volledig zelf een systeem en doen vooraf harde beloftes
Maar ik ben nu eenmaal van nature een mens die alles op het gebied van beleggen checkt en het grondig zelf doorneemt. Ik beleg al lang niet meer in fondsen. Ik heb me vergist. Een dergelijke zekerheid ben ik nog nooit tegengekomen.
Hoe of waar kan ik nagaan of het klopt wat u schrijft?Graag concrete informatie aub.
Ik ben zeer geïnteresseerd in uw systeem.
U wil dat mensen dus blindelings vertrouwen op uw visie?
U schrijft een gans systeem te hebben, maar u schrijft ook dat het onmogelijk is uit te leggen?
Kunt u dan wat referenties geven aub? Het is mijn ervaring dat vele beleggers pochen. Ze roepen keihard over hun beleggingen die winst maakten. Over hun verliezen zwijgen ze volledig.
Ik ga ervan uit dat u een serieuze kenner bent. Alleen de allerbesten ontwikkelen volledig zelf een systeem en doen vooraf harde beloftes
Maar ik ben nu eenmaal van nature een mens die alles op het gebied van beleggen checkt en het grondig zelf doorneemt. Ik beleg al lang niet meer in fondsen. Ik heb me vergist. Een dergelijke zekerheid ben ik nog nooit tegengekomen.
Hoe of waar kan ik nagaan of het klopt wat u schrijft?Graag concrete informatie aub.
Ik ben zeer geïnteresseerd in uw systeem.