Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
[quote=Kevva post_id=337225 time=1518467405 user_id=15505]
Ik zou het interessant vinden mocht MK eens een artikel schrijven over de uitschuivertjes in hun MK-portefeuilles. We hadden vorige week die dip en ik heb toch de indruk dat daar een aantal fondsen nogal hard onderuit gegaan zijn, die eigenlijk bestempeld worden als 'defensief' en de sterkhouders moeten zijn bij een dalende markt.
Nu onderuit gaan is niet leuk.
Maar onderuit gaan en na 9 jaar nog steeds onderuit zijn , daar gaat men al eens aan voorbij.
Wat te denken van zo een beheerders.
Dalen is altijd mogelijk maar heel snel herstel is ook mooi meegenomen maar ja blijkbaar niet belangrijk.
En de grote vraag blijft nog steeds open een alternatief allemaal mooi en wel.
Maar de grote vraag is en beantwoord men niet met hoeveel Eurotjes zit men in die zogezegd betere portefeuilles.
5000 50000 100000 ?
Ik zou het interessant vinden mocht MK eens een artikel schrijven over de uitschuivertjes in hun MK-portefeuilles. We hadden vorige week die dip en ik heb toch de indruk dat daar een aantal fondsen nogal hard onderuit gegaan zijn, die eigenlijk bestempeld worden als 'defensief' en de sterkhouders moeten zijn bij een dalende markt.
Nu onderuit gaan is niet leuk.
Maar onderuit gaan en na 9 jaar nog steeds onderuit zijn , daar gaat men al eens aan voorbij.
Dalen is altijd mogelijk maar heel snel herstel is ook mooi meegenomen maar ja blijkbaar niet belangrijk.
Maar de grote vraag is en beantwoord men niet met hoeveel Eurotjes zit men in die zogezegd betere portefeuilles.
5000 50000 100000 ?
Estate Guru believer.
Als je ziet hoe bepaalde van hun mixfondsen de laatste jaren hopeloos klungelen als je gewoon eens naar de grafieken kijkt op M*, waarom zou je daar zo gerust op zijn dat die ineens wél de juiste beslissingen gaan nemen bij een volgende serieuze crash. Denk dat er nog veel gaan wenen.Jarexx schreef: ↑13 februari 2018, 11:15 De mixer is bedoeld voor mensen die hun hele leven hun spaargeld al op een spaarrekening hebben staan maar door de lage rente toch graag wat beleggen. Moet dus iets zijn dat je als dom kuiken kan volgen. Dus dat is eerder een compliment voor hen waarschijnlijk.
Uitstekend!
Ik wacht op meer informatie van u
Ik wacht op meer informatie van u
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Dat vraag ik me ook af. Net zoals of ze zelf wel bijstorten?platin schreef: ↑13 februari 2018, 12:32 Nu onderuit gaan is niet leuk.
5000 50000 100000 ?
Ik stort ook steeds minder en minder. Puur doordat mijn kritische kijk op die hele MK-portefeuille is veranderd.
Hun geselecteerde fondsen blijven heilig en een heilig huisje mag je niet intrappen. Als je dan ziet dat bij de minste correctie zo'n fonds uitschuivers maakt tot wel 7% à 10% en er lange tijd over doet om terug break-even te komen.
Tja, daar heb ik dan mijn bedenking bij. Vandaar ook dat ik suggereer dat MK beter eens een artikel schrijft over deze koersverlopen, liefst eentje met een neutrale blik i.p.v. te verwijzen dat andere fondsen/aandelen/ETF's het slechter deden.
Hun geselecteerde fondsen blijven heilig en een heilig huisje mag je niet intrappen. Als je dan ziet dat bij de minste correctie zo'n fonds uitschuivers maakt tot wel 7% à 10% en er lange tijd over doet om terug break-even te komen.
Tja, daar heb ik dan mijn bedenking bij. Vandaar ook dat ik suggereer dat MK beter eens een artikel schrijft over deze koersverlopen, liefst eentje met een neutrale blik i.p.v. te verwijzen dat andere fondsen/aandelen/ETF's het slechter deden.
Ik plaats hier voor alle duidelijkheid mijn eigen visie op beleggen.
Ik heb 85% in Tak21, Termijnrekeningen, nog kasbons zelfs, obligaties in Euro
Ik heb 5% in fysiek goud.
En ik heb 10% cash waarmee ik beperkt in tijd inzet bij opportuniteiten.
Dat is een manier van beleggen die mij ligt.
Men zou kunnen stellen dat ik met die 10% speculeer. Dat is ook zo. Ik win soms, ik verlies soms. Maar ik heb er ook plezier in, dat telt ook voor mij.
De vaste dingen kan ik op korte termijn verkopen. Ook de meeste Tak 21. Die hebben langer dan 8 jaar + 1 dag gelopen. Ik kan er nu uitstappen als ik wil, of ze laten verderlopen tot mijn 99e jaar.
Ik ben niet goed in LT beleggen. Dat past niet bij mijn karakter. Ik denk trouwens dat vele mensen die beweren dat ze op LT beleggen, in feite ook speculeren.
Op dit moment heb ik met die 10 % geen enkele positie. Maar ik kijk uit voor opportuniteiten en stap dan even in en uit de markt. Even is minstens een paar tellen en hoogstens 6 maanden
Omega6, ik ben geïnteresseerd in uw Mixerfonds voor geld te vervangen van mijn vaste beleggingen. En ook voor het geld dat ik toevallig de laatste tijd won. Want ik sta nu boven de 10% cash. Ik heb de laatste tijd nogal wat geluk gehad.
Ik heb 85% in Tak21, Termijnrekeningen, nog kasbons zelfs, obligaties in Euro
Ik heb 5% in fysiek goud.
En ik heb 10% cash waarmee ik beperkt in tijd inzet bij opportuniteiten.
Dat is een manier van beleggen die mij ligt.
Men zou kunnen stellen dat ik met die 10% speculeer. Dat is ook zo. Ik win soms, ik verlies soms. Maar ik heb er ook plezier in, dat telt ook voor mij.
De vaste dingen kan ik op korte termijn verkopen. Ook de meeste Tak 21. Die hebben langer dan 8 jaar + 1 dag gelopen. Ik kan er nu uitstappen als ik wil, of ze laten verderlopen tot mijn 99e jaar.
Ik ben niet goed in LT beleggen. Dat past niet bij mijn karakter. Ik denk trouwens dat vele mensen die beweren dat ze op LT beleggen, in feite ook speculeren.
Op dit moment heb ik met die 10 % geen enkele positie. Maar ik kijk uit voor opportuniteiten en stap dan even in en uit de markt. Even is minstens een paar tellen en hoogstens 6 maanden
Omega6, ik ben geïnteresseerd in uw Mixerfonds voor geld te vervangen van mijn vaste beleggingen. En ook voor het geld dat ik toevallig de laatste tijd won. Want ik sta nu boven de 10% cash. Ik heb de laatste tijd nogal wat geluk gehad.
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Ik ben een gematigde fan van MK, maar er zijn enkele dingen die mij meer en meer storen.
Eerst en vooral, goedkope opmerkingen zoals "goud blijkt toch niet direct een veilige haven te zijn, want de goudprijs daalt ook". Deze vaststelling is gebaseerd op de evolutie van de goudprijs sinds eergisteren bij wijze van spreken. Er is daar iemand die uit is op vele kleine gelijkjes.
En dan wat hier op het forum onder ogen werd gebracht: dat ze enkele fondsen uitverkoren hebben die eigenlijk gewoon mee omhoog gegaan zijn met de dollar en het nu allesbehalve goed doen. Iedereen kan zich vergissen, maar als je niet kijkt naar de inhoud (met als leidraad "we vertrouwen erop dat de beheerders steeds het nodige zullen doen") dan kom je zulke dingen tegen. Ze zouden gewoon moeten zeggen: dit was een vergissing die nog redelijk goed is uitgedraaid maar nu stappen we eruit.
Eerst en vooral, goedkope opmerkingen zoals "goud blijkt toch niet direct een veilige haven te zijn, want de goudprijs daalt ook". Deze vaststelling is gebaseerd op de evolutie van de goudprijs sinds eergisteren bij wijze van spreken. Er is daar iemand die uit is op vele kleine gelijkjes.
En dan wat hier op het forum onder ogen werd gebracht: dat ze enkele fondsen uitverkoren hebben die eigenlijk gewoon mee omhoog gegaan zijn met de dollar en het nu allesbehalve goed doen. Iedereen kan zich vergissen, maar als je niet kijkt naar de inhoud (met als leidraad "we vertrouwen erop dat de beheerders steeds het nodige zullen doen") dan kom je zulke dingen tegen. Ze zouden gewoon moeten zeggen: dit was een vergissing die nog redelijk goed is uitgedraaid maar nu stappen we eruit.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb ik iets gemist? waar heb je dat dan gepost?omega6 schreef: ↑13 februari 2018, 10:07 mijnkapitaal is zever in pakskes. Als 13 fondsbeheerders gemiddeld over 2017 amper 2% neerzetten dan is dat gewoon zielig en werkt hun systeem niet. Ik heb hier nu een alternatief gepost waarmee je een beter rendement kan halen met een gelijkaardig beperkt risico dus hopelijk kan het inspireren.
Eigen aan een forum waarschijnlijk, maar vaak moeten dezelfde mensen zichzelf herhalen.
Zou het zinvol zijn om een apart 'profiel' topic te openen en per person een post waarin je je situatie kort schetst en je beleggingsstrategie bvb? Dan kan je gemakkelijk linken naar die post als dat nodig zou zijn.
Die uitschuivers dan graag met cijfers en feiten.Kevva schreef: ↑13 februari 2018, 13:20 Ik stort ook steeds minder en minder. Puur doordat mijn kritische kijk op die hele MK-portefeuille is veranderd.
Een portefeuille die sinds vorige week op het diepste punt op -2.9 % staat ?
Natuurlijk als van de 14 fondsen er alleen maar de zogezegd betere instaan dan kan die 7 a 10 % wel realiteit zijn
Maar mijn totaal in min van de 3 mix flex dyn staat hierboven - 2,9 % maar ja De cijfers Van De tijd kloppen niet zeker.
Wat bijkopen betreft voor mezelf geen probleem hoor.
Al te veel meegemaakt met adviseurs die met andermans centen spelen.
Estate Guru believer.
https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... ixerfonds/
Omega zijn voorstel valt hier niet in goede aarde.
Was ook te verwachten, ze dulden geen tegenspraak, nochtans jammer.
Al fonds zoekt altijd wel iets om zijn gelijk te krijgen.
Ik lees bij mijnkapitaal.be ditJhn schreef: ↑28 februari 2018, 19:34 https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... ixerfonds/
Als ik het mij correct herinner, gaf omega staalharde garanties dat hij het beter zal doen. Ik weet op wie te vertrouwen.Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventueel geleden schade door het gebruik van informatie op deze website van MijnKapitaal.be. MijnKapitaal.be geeft geen beleggingsadvies en bemiddelt niet in financiële producten. Elke belegger is zelf verantwoordelijk voor de handelingen die hij stelt.
Maar nu ook weer niet teveel, natuurlijk
Ik heb mijn strategie hier al een paar keren neergezet.JanPeeterss schreef: ↑13 februari 2018, 14:41
Eigen aan een forum waarschijnlijk, maar vaak moeten dezelfde mensen zichzelf herhalen.
Zou het zinvol zijn om een apart 'profiel' topic te openen en per person een post waarin je je situatie kort schetst en je beleggingsstrategie bvb? Dan kan je gemakkelijk linken naar die post als dat nodig zou zijn.
zwak-resultaat-mijnkapitaal-mixerfonds- ... ml#p337336
Op dit moment niet in de markt. Geen opportuniteiten die mij geschikt lijken. Maar wie ben ik natuurlijk. Volgens mij is er meer geluk nodig dan kunst of kunde en daarom beleg ik ultra-conservatief
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit is gewoon een standaardzin ze. Iedereen die niet aan de nodige vereisten voldoet om gepersonaliseerd beleggingsadvies te geven, zal vermelden, gewoon om latere rechtzaken te vermijden door ontevreden volgers.
Dat weet ik ook natuurlijk
Omega heeft die zin niet geplaatst