Effectentaks
TIP
Re: Effectentaks
Of ze zijn bang als ze iets doen dat de gevolgen voor de meerderheid van hun leden negatief zal uitvallen.
Stel dat ze alle effecten op een rekening belasten, met een vrijstelling van de eerste 25K. op alle rekeningen samen. Iedereen hier tevreden?
Ik ga zeker geen bijdrage leveren voor een advocaat.
@paul akkoord met wat je zegt. Maar de regering heeft een voorkeur om de gewone werkende en sparende landgenoten aan te pakken en dan komt tak21 en 23 in het vizier omdat je daar alleen uit kunt met hoge of zelfs zeer hoge kosten (dit laatste voor de tak21 binnen de eerste 8 jaar). Na de 2% instaptaks gaan ze wel een andere taks vinden: taks op de reserves of uitstaptaks of roerende voorheffing invoeren. Gemakkelijk te doen want toch een paar 100 miljard. Een taks van 0.1 percent is een paar 100 miljoen en geen ontsnappen mogelijk. Zo ziet de regering het graag.
klopt, krijg juist een mail van Kris P. dat hij met je berichtje volkomen eens is en dat hij op het de Ministerraad gaat voorleggen om nog wat meer produkten te belasten
( Hij vroeg mij wat een tak21 en 23 is, op welke bomen die staan )
( Hij vroeg mij wat een tak21 en 23 is, op welke bomen die staan )
Punt is vooral dat als die effectentaks nu niet wordt afgeschoten, de volgende regering die alleen maar zal uitbreiden op alle mogelijke manieren. Wie nu nog ontsnapt heeft dus ook baat bij een juridische procedure tegen die huidige taks.
Ze verhogen nu al taksen op alles en nog wat, waarom geen actie tegen verhogen beurstaksen of roerende voorheffingen? Je bent als kleine burger ALTIJD de pineut. Dat wanneer ik wel eens de volgende zal zijn wanneer ik nu niet mee procedeer is een open deur instampen: ik rij met een diesel, heb een huis enz. Ik proef alvast van de eerste taksen/voorstellen van deze antibelasting regering HA
Maar deze keer ga ik even niet meedoen wij komen nog niet aan 1.000.000 euro en zullen daar ook nooit aan komen. Plat belasten op andere manieren doen ze toch al.

Maar kom je al boven het half miljoen of denk je dat je daar ooit zult geraken? Dan zal deze taks jou net het meeste raken op dit moment en zoals belca aangeeft kan die drempel nog lager.
Heb jij iemand juridisch weten reageren tegen de stelselmatige verhoging van de RV? En dat trof/treft nochtans een veel grotere groep, vanaf de eerste euro opbrengst.
ja, dat is iets voor de minister van administratieve vereenvoudigigen, alles op 250 K dat is makkelijk te onthouden
effectentaks vanaf 250K
groot beschrijf bij aankoop huis vanaf 250 K
onder de 250 K geen erfenisbelasting
iedereen boven 250 K wordt opgejaagd wild die voor alles moet betalen
alles afpakken tot iedereen arm is
@Cronos Tegen die RV kon men juridisch niet veel doen omdat iedereen gelijk behandeld werd. Bij die effectentaks discrimineert de regering door de groep (net) boven 500K geen vrijstelling te geven op de schijf daaronder en ook met aandelen wel of niet op naam (= discriminatie) terwijl dat bij obligaties dan weer niet uitmaakt (= willekeur).
Ok, daar heb je een punt.
synthetische aandelen, en opties en futures zijn ook vrijgesteld
logica is allemaal ver zoek
logica is allemaal ver zoek
- saels-laurens
- Newbie
- Contacteer:
Stel dat je voor de regering werkt als consulent. Op welke manier zou je de taks in elkaar knutselen zodat die fair en onontkoombaar zou zijn? "Geen tax" is geen goed antwoord.
gaat die 500k eigenlijk mee omhoog met de inflatie? Want over 10 jaar is 500k geen 500k meer.
Het ligt meer in de lijn der verwachtingen dat de aanslagvoet minstens geïndexeerd zal worden ipv het bedrag.