Apple Inc
TIP
Re: Apple Inc
De meeste Android-telefoon-fabrikanten opereren met verlies. Er zijn slechts 2 fabrikanten die erin slagen sustainable winst te maken met de fabricage en verkoop van telefoons, dat zijn Apple en Samsung.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Die snelheidswinst is echt wel verwaarloosbaar. Mijn Samsung Galaxy S3 Mini van enkele jaren geleden (€200) werkt bijna even snel als de iPhone 8. Op 2 seconden gaat het niet aankomen.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Als niet meer doet dan een SMS versturen en bellen, dan ben ik akkoord. S3 Mini is gewoon totaal verouderd, en draait op een Android die nu niet meer ondersteund wordt en updates krijgt. Dat maakt je een heel stuk onveiliger voor virussen en dataloss.
De discussie over IOS versus Android is niet relevant.
Terug on topic naar het Apple aandeel of bedrijf.
Ze zijn groot, héél groot, en toch slagen ze er in verder te groeien op een manier die we niet altijd verwachten. In een markt waar de meeste fabrikanten kampen met dalende prijzen slaagt Apple er in om de gemiddelde prijs van een telefoon omhoog te krijgen. Knap, heel knap!!
Waarom staat het aandeel zo hoog... Ze gaan in de komende 3 jaar waarschijnlijk om en bij de 30% van hun aandelen opkopen en dus van de beurs halen. Dat maakt al hun ratio's ineens een stuk beter.
En zo lang hun winst groeit zit er toekomst in het aandeel. Hun K/w verhouding is naar amerikaanse normen helemaal niet zo hoog.
Vergeten jullie niet het belangrijkste? De iPhone toestellen worden véél langer ondersteund en voorzien van beveiligingsupdates dan Android (waar men max 2 jr update policies aanbied)
Ben zelf terug naar Android, maar voor mensen die zo maar apps installeren... Je moest eens weten wat via Android allemaal naar buiten gaat!
Maar misschien is dit iets voor in de kroeg ipv dit draadje
Ben zelf terug naar Android, maar voor mensen die zo maar apps installeren... Je moest eens weten wat via Android allemaal naar buiten gaat!
Maar misschien is dit iets voor in de kroeg ipv dit draadje
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Apps en browsen gaan ook snel hoor. Niet zo snel als iPhone maar ook niet frustrerend traag.

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Ik kom zelfs 5 dagen toe als ik op vliegtuigmodus zet, maar wat heb je daaraan?sintorama schreef: ↑15 februari 2018, 10:36Ik laad mijn iPhone 7 om de 3 dagen op.
Tips:
- schakel bluetooth uit als je dat niet nodig hebt.
- schakel de notificaties uit van facebook, e-mail etc.
- zorg ervoor dat er geen apps actief zijn die continu data liggen up- en downloaden.
- zorg dat de wifi zich automatisch uitschakelt wanneer niet in gebruik.
Nee, dit verzin je ter plekke. Single core performance is DE doorslaggevende factor voor de duurzaamheid van een smartphone. Applicaties worden alsmaar zwaarder en zeker voor nieuwe toepassingen zoals AR is zware rekenkracht van doorslaggevend belang. Of dat allemaal nodig is of JIJ daar iets aan hebt is een andere zaak, maar feiten blijven feiten.
Je snapt het niet. Het enige wat je "verliest" is dat je geen beltoon hoort op het moment dat er een e-mail binnen komt of dat 1 van uw vrienden zijn facebook status heeft bijgewerkt. Dat is uiteraard ook nergens voor nodig, integendeel. Een mail is nooit zo dringend dat die binnen de 5 seconden na versturen gelezen moet worden. Nooit. Bouw gewoon een aantal vaste tijdstippen in waarop je je e-mail leest. Uiteraard gaat het in- en uitschakelen van wifi volstrekt onzichtbaar. Idem voor GPS. Wat voor zin heeft het dat dat continue opstaat? Ik laat alleen toe dat GPS op staat van wanneer ik Waze gebruik.
Terug on topic. Hier is nog een interessqnt artikeltje: https://www.strategyanalytics.com/strat ... oW-TBPwZm8
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Toch is het zo hoor.sintorama schreef: ↑16 februari 2018, 09:10 Nee, dit verzin je ter plekke. Single core performance is DE doorslaggevende factor voor de duurzaamheid van een smartphone. Applicaties worden alsmaar zwaarder en zeker voor nieuwe toepassingen zoals AR is zware rekenkracht van doorslaggevend belang. Of dat allemaal nodig is of JIJ daar iets aan hebt is een andere zaak, maar feiten blijven feiten.

Nee hoor. CPU performance is iets wat objectief meetbaar is. Zelfs wanneer Samsung de benchmark scores belazert (https://tweakers.net/nieuws/91673/fabri ... marks.html) spreken de resultaten voor zich.
http://cdn2.ubergizmo.com/wp-content/up ... single.jpg
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Benchmarking en grafiekjes zijn één ding. De vraag wat dit nu concreet in de praktijk voor de gebruiker betekent is iets anders. Nogmaals, mijn Samsung is iets trager dan de iPhone maar absoluut niet in die mate dat het storend is. En ik gebruik hem niet alleen voor bellen of sms'en.
Voor toepassingen die intensief gebruik maken van CPU betekent dat het verschil tussen bruikbaar en volstrekt onbruikbaar. Zoals ik al zei is dit van doorslaggevend belang voor de duurzaamheid van een smartphone. De toepassingen die morgen op de markt komen stellen veel hogere eisen aan de harware dan de toepassingen van vandaag. Maar dit soort discussie is volledig of topic. Ik wilde alleen maar de stelling dat de iPhone geen competitief voordeel heeft ontkrachten.
Apple heeft op een aantal vlakken een technische voorsprong, een goed uitgebouwd ecosysteem dat niet zomaar inwisselbaar is, een competitief voordeel op vlak van hardware-software integratie, een betrouwbaarheid op vlak van veiligheid en privacy,... Allemaal zaken die belangrijk zijn voor de belegger. Wat jij al dan niet met je outdated Samsung telefoon doet is volstrekt irrelevant vanuit het oogpunt van de belegger in AAPL.
De nieuwste ontwikkeling in technologieland is AI (Artificiële intelligentie) en daar zie ik Apple nog gigantisch in groeien.
Temeer ze op een gigantische cashberg zitten en deze kunnen aanwenden om de technologie op deze manier binnen te halen.