privacy bij schuldsaldoverzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
privacy bij schuldsaldoverzekering
Hallo,
ik vroeg me af of jullie de medische vragenlijst ingevuld hebben samen met de bankbediende, of zelf ingevuld en opgestuurd naar de arts van de verzekeringsmaatschappij? Wettelijk gezien bestaat er het recht op privacy en heeft enkel hun arts het recht om deze info in te kijken. Maar hoe hebben jullie dit ervaren in de praktijk? Komt dit misschien verkeerd over bij de bankbediende als we deze info niet met hem/haar willen delen en zou deze denken dat we iets te verbergen hebben?
Hoe was dit bij jullie?
alvast bedankt
ik vroeg me af of jullie de medische vragenlijst ingevuld hebben samen met de bankbediende, of zelf ingevuld en opgestuurd naar de arts van de verzekeringsmaatschappij? Wettelijk gezien bestaat er het recht op privacy en heeft enkel hun arts het recht om deze info in te kijken. Maar hoe hebben jullie dit ervaren in de praktijk? Komt dit misschien verkeerd over bij de bankbediende als we deze info niet met hem/haar willen delen en zou deze denken dat we iets te verbergen hebben?
Hoe was dit bij jullie?
alvast bedankt
Re: privacy bij schuldsaldoverzekering
Nog twee dagen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij mochten dat, voor zover ik het me goed herinner, zelfs niet zelf invullen.
Die papieren moesten ondertekend zijn door onze huisarts.
Bankbediende stond hier ook volledig buiten.
Naja, in hoeverre de bankbediende geen inzage heeft in zulke zaken via hun systeem dan toch.
Die papieren moesten ondertekend zijn door onze huisarts.
Bankbediende stond hier ook volledig buiten.
Naja, in hoeverre de bankbediende geen inzage heeft in zulke zaken via hun systeem dan toch.
Bij ons was dat eigenlijk vrij eenvoudig. De bankbediende gaf ons een recto-verso blad mee. Dus hooguit 2 pagina's waarop je met 'Ja' of 'Nee' moest antwoorden.
Voila ingevuld en terug binnengestoken en de SSV was in orde.
Niets dokter, niets stempel of handtekening.
Voila ingevuld en terug binnengestoken en de SSV was in orde.
Niets dokter, niets stempel of handtekening.
het apart opsturen van een medische vragenlijst wordt zeer weinig gedaan. En als het gedaan wordt, dan ziet de bankbediende daar niets van. Als de maatschappij dan bijkomende vragen stelt, wordt de bankbediende daar wel van ingelicht, maar zonder details over de aard van aandoening. Dat wordt strikt toegepast.
Als de makelaar zelf daar zijn botten aanveegt, en er op staat dat hij zelf die vragenlijst invult, tja...
Een dokter komt er pas bij kijken indien het over een hoog kapitaal gaat, 'oudere' mensen, of als er veel commentaar staat op de gewone vragenlijst die de klant zelf invult.
Als de makelaar zelf daar zijn botten aanveegt, en er op staat dat hij zelf die vragenlijst invult, tja...
Een dokter komt er pas bij kijken indien het over een hoog kapitaal gaat, 'oudere' mensen, of als er veel commentaar staat op de gewone vragenlijst die de klant zelf invult.