Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Ben blij dat ik dit jaar (nipt) in het groen geëindigd ben want deze zomer stond ik nog op -20%. Het was een zwak jaar voor aandelen met een lage p-to-fcf ratio. Van midden april tot midden november had ik slechts 1 aandeel in portefeuille: het Amerikaanse Aecom.
Grafische evolutie v/d waarde van mijn aandelenportefeuille sinds opstart
Grafische evolutie v/d waarde van mijn aandelenportefeuille sinds opstart
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
-
- Jr. Member
- Contacteer:
6,48% in mijn eerste jaar. Ik heb vooral aandelen en etf's gekocht die in mijn Buy&Hold strategie passen.
2017 afgesloten op een rendement van 10,3% netto. Geen ‘wow’-rendement in vergelijking met dat van de indices, maar aan het begin van het jaar had ik hier zeker voor getekend. Volgend jaar idem. Ik streef naar een behoorlijk rendement met een lager dan gemiddeld risico. Geen biotech dus, geen banken en geen bedrijven met negatieve kasstromen tout court.
Grootste stijgers:
Picanol
Ter Beke
RPS Group
Payton Planar
Recticel
Roularta
RealDolmen
Grootste dalers:
Baron de Ley
AB InBev
Publicis
Grootste stijgers:
Picanol
Ter Beke
RPS Group
Payton Planar
Recticel
Roularta
RealDolmen
Grootste dalers:
Baron de Ley
AB InBev
Publicis
Hier winst genomen op olie (tracker), Arcadis en deels AMG, daarnaast hebben RDSa, AMG en PSN de grootste stijging voor hun rekening genomen, verder geluk gehad met aankoopmoment Bpost, Postnl en Ahold en misschien nog het belangrijkste slechts 2 kleine verliezers dit jaar (D'Ieteren -2,3% en SSRM -6,2%) Resultaat 33% op desbetreffende effectenrekening die momenteel uit 1/3 cash bestaat.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Eigen portefeuille: ergens tussen de + 12-14%. Moeilijk te zeggen met dat herijkingspunt van Binckbank.
Portefeuille ouders gestart in juli-augustus: + 5,5%. Hier neem ik minder risico's dan in eigen port.
Beide portefeuilles zijn de laatste week negatief beïnvloed door de daling van AB Inbev. Hier verwacht ik volgend jaar wel herstel in.
Portefeuille ouders gestart in juli-augustus: + 5,5%. Hier neem ik minder risico's dan in eigen port.
Beide portefeuilles zijn de laatste week negatief beïnvloed door de daling van AB Inbev. Hier verwacht ik volgend jaar wel herstel in.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Ik heb eens gekeken naar de Binck-tool.
* Volgens Binck behaalde ik een kleine 10%, net onder de BEL20 als Benchmark.
* However, als ik alle gestorte bedragen optel, kom ik uit op 65.900 EUR. En die specifieke retirementportefeuille heeft nu een waarde van net onder de 80.000 EUR, wat een return van ongeveer 20% indiceert. Ik snap dus de nougatbollen van de Binck-berekening.
* However, als ik alle gestorte bedragen optel, kom ik uit op 65.900 EUR. En die specifieke retirementportefeuille heeft nu een waarde van net onder de 80.000 EUR, wat een return van ongeveer 20% indiceert. Ik snap dus de nougatbollen van de Binck-berekening.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bij mij houd binck enkel rekening met het ongerealiseerd rendement. Alle verschillen tussen aan -en verkoop worden daar niet bij gerekend, dividend trouwens ook niet. Ik hou alles zelf bij in excel.
Hier 12,82 % best blij.
Vooral veel bijgeleere en zeker over psychologische kantje van beleggen. Zal ik zeker lessen uit trekken.
Vooral veel bijgeleere en zeker over psychologische kantje van beleggen. Zal ik zeker lessen uit trekken.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ben wel eens benieuwd..
Mijn is -1,56%
Weet iemand daarnaast wat het verschil is tussen Totaal rendement en Persoonlijk rendement op m*?
Mijn is -1,56%
Weet iemand daarnaast wat het verschil is tussen Totaal rendement en Persoonlijk rendement op m*?
+3,34%
Ongetwijfeld sterk te danken aan Ablynx.
Ongetwijfeld sterk te danken aan Ablynx.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Persoonlijk rendement is het rendement dat jij zelf haalde.
Totaal rendement is het rendement dat je huidige portefeuille zou gehaald hebben op dezelfde periode.
Het verschil,toont aan hoe goed je was in het timen van de markt. Of je transacties waarde toevoegden of niet.
zie ook bvb hier
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
+0.31 %
Niet schitterend, maar beter dan de BEL20.
Niet schitterend, maar beter dan de BEL20.
Poldermol schreef: ↑30 december 2017, 20:23 Ik heb eens gekeken naar de Binck-tool.
Binck houdt er soms een rare berekeningswijze op na
Denk dat van zodra je daar iets verkocht hebt, dat ze het niet meer meerekenen in de berekening van het rendement
-14% x-fab is weg gezakt en enkele opties ook van amg + het aandeel door de dip. Kom van -22% komt wel terug in orde
-
- Hero Member
- Contacteer:
+1,89 pct dankzij Boeing en abbvie als kleppers qua rendementen vroeg dit jaar.