reservatie restaurant - kredietkaart
reservatie restaurant - kredietkaart
In het weekend een reportage gezien op TV waarin restaurateurs klagen dat heel wat mensen die een tafel reserveren gewoon niet afkomen. Sommige restaurants vragen daarvoor al een voorschot maar er was er eentje die verklaarde dat, wanneer je niet komt opdagen, hij 50 €/persoon van je kredietkaart haalt. Nu is mijn vraag hoe dat kan of was hij maar wat het dreigen.
Re: reservatie restaurant - kredietkaart
dENK DAT HET kan, bij artsen is het ook zo, kom je niet opdagen dan kan je terecht wat betalen
ze mogen alleen niet , hun klanten op de zwarte lijst aan elkaar doorgeven de uitbuiters van het restaurant
ze mogen alleen niet , hun klanten op de zwarte lijst aan elkaar doorgeven de uitbuiters van het restaurant
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Is een praktijk die al langer wordt toegepast.
Bij reservatie vragen ze je kredietkaartnr ... annuleer je niet tijdig,worden er kosten aangerekend.
Bij reservatie vragen ze je kredietkaartnr ... annuleer je niet tijdig,worden er kosten aangerekend.
iets efficient tegen zulke praktijken : mijd massaal zulke restaurants, en de opvolger van Karel van Sweetveldt krijgt een hartaanval
Ik begrijp het wel.
Zolang het vooraf zo afgesproken is zie ik er geen probleem in.
Het is mij de laatste 25 jaar nooit overkomen om last minute te moeten afzeggen ...
Zolang het vooraf zo afgesproken is zie ik er geen probleem in.
Het is mij de laatste 25 jaar nooit overkomen om last minute te moeten afzeggen ...
Inderdaad: het enige dat ze vragen is dat de klant 'op tijd' annuleert als ze niet kunnen komen.
De fout van de tamzakken die te egoïstisch zijn om te laten weten dat ze niet zullen opdagen dus.
De fout van de tamzakken die te egoïstisch zijn om te laten weten dat ze niet zullen opdagen dus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een restaurant dat je kredietkaart vraagt voor je binnen bent? Hebben ze nog nooit gevraagd bij mijn frituur
Zonder gekheid, hoe chique/exclusief moet dat restaurant zijn om dat te durven vragen? Zou toch goed met ze lachen en ergens anders boeken.
Zonder gekheid, hoe chique/exclusief moet dat restaurant zijn om dat te durven vragen? Zou toch goed met ze lachen en ergens anders boeken.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Er vanaf halen kan zeker. Het volstaat om je credit card number en de geldigheidsdatum te hebben. De kaart zelf, de PIN of de CVC zijn zelfs niet nodig.poulidor schreef: ↑19 februari 2018, 11:01 In het weekend een reportage gezien op TV waarin restaurateurs klagen dat heel wat mensen die een tafel reserveren gewoon niet afkomen. Sommige restaurants vragen daarvoor al een voorschot maar er was er eentje die verklaarde dat, wanneer je niet komt opdagen, hij 50 €/persoon van je kredietkaart haalt. Nu is mijn vraag hoe dat kan of was hij maar wat het dreigen.
Ik heb zelf een keer ruzie gehad met een hotel dat een totale wanprestatie leverde (Leonardo hotel te Köln - als iemand ook eens wil proberen). Die 'mevrouw' zei gewoon: "Kan me niet schelen. We halen het geld toch wel van je rekening !"
Bij BCC heeft men mij toen uitgelegd, dat dat inderdaad kan (daar was ik ook al achter) en dat het niet kon worden gerecupereerd, omdat er is bewezen, dat de dienst is geleverd (ook al was die kut met peren).
Welnu, als zo'n restauranthouder nu beweert, dat de 'dienst was "Vrijhouden van een plaatsje" à raison van EUR 50... dan ben je dus het bokje.
Wat Paul zegt: tijd voor een ander restaurant dus. Enfin, voor zo lang dat dat mogelijk is. Kwalijke handelspraktijken verspreiden zich nogal snel. Tegenwoordig willen God en klein Pierke ook een 'voorschotje' als je wat bestelt.
Desnoods in "restaurant-staking" gaan als die pipo' s die kredietkaartdingens er willen doordrukken
Als bijna niemand meer op restaurant wil gaan, of ze moeten hun kredietkaartdingens afvoeren, het zal rap gedaan zijn
Als bijna niemand meer op restaurant wil gaan, of ze moeten hun kredietkaartdingens afvoeren, het zal rap gedaan zijn
Dus om te beginnen al zeker geen kredietkaartnummer en geldigheidsdatum doorgeven bij een reservatie. Een kredietkaart hebben is nog steeds geen verplichting. Willen ze mijn reservatie niet aannemen dan gaan we gewoon ergens anders.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
idd ... is hier alzo.
Snap niet waarom m’n met kredietkaart een restaurantbezoek wilt betalen.
Heb je op dat moment het geld niet ... neem dan een dr Oetker
Er zijn tal van redenen om met kredietkaart te betalen,en wil zeker niet zeggen dat als je betaalt met een kredietkaart dat je geen hebt hebt hoor.realisticview schreef: ↑19 februari 2018, 17:12 idd ... is hier alzo.
+1
Wat het al dan niet hebben van geld met een kredietkaart te maken heeft begrijp ik ook niet.
Het zal eerder zijn dat je die pas krijgt als de bank vindt dat je solvabel genoeg bent.
Zelf heb ik nauwelijks cash op zak dus ik betaal overal in eerste instantie met de kredietkaart (als ze geen kosten aanrekenen of geen korting geven) en dan met de bancontact
En mijn rekening heeft steeds voldoende positief saldo en iedereen mag zien waar ik mijn geld heb uitgegeven dus cash onder en boven tafel is geen optie en niet meer van deze tijd.
Ik zou er nog een reden aan kunnen toevoegen: om op het einde van het jaar geen kosten te betalen voor de kaart gezien de voorwaarden gewijzigd zijn?
On topic: reservatiekosten en voorschotten betaal ik ook nooit. Keuze genoeg om desnoods elders te gaan.
Ik begrijp eerder niet waarom iemand een tafel reserveert (of wat dan ook) en niet laat weten dat hij niet komt opdagen.
(als je geen tijd hebt om af te bellen dan kan je beter thuis een koekje eten ipv iets te boeken)
Wat het al dan niet hebben van geld met een kredietkaart te maken heeft begrijp ik ook niet.
Het zal eerder zijn dat je die pas krijgt als de bank vindt dat je solvabel genoeg bent.
Zelf heb ik nauwelijks cash op zak dus ik betaal overal in eerste instantie met de kredietkaart (als ze geen kosten aanrekenen of geen korting geven) en dan met de bancontact
En mijn rekening heeft steeds voldoende positief saldo en iedereen mag zien waar ik mijn geld heb uitgegeven dus cash onder en boven tafel is geen optie en niet meer van deze tijd.
Ik zou er nog een reden aan kunnen toevoegen: om op het einde van het jaar geen kosten te betalen voor de kaart gezien de voorwaarden gewijzigd zijn?
On topic: reservatiekosten en voorschotten betaal ik ook nooit. Keuze genoeg om desnoods elders te gaan.
Ik begrijp eerder niet waarom iemand een tafel reserveert (of wat dan ook) en niet laat weten dat hij niet komt opdagen.
(als je geen tijd hebt om af te bellen dan kan je beter thuis een koekje eten ipv iets te boeken)
Laatst gewijzigd door Cronos op 20 februari 2018, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik vind dat logisch. Veel betere restaurants hebben x tafels. Ze rekenen erop dat deze elke avond minstens 1x bezet zijn. Dit hebben ze nodig om hun vast kosten te kunnen betalen. Hun personeel, huur, energie, ... .
Als ik reserveer weet ik dat ik kan gaan eten. Reserveer ik om 18u dan zorg ik ervoor dat we tegen 18u daar zijn of toch zeker tegen 18u30. Reserveren we om 20u dan zeg ik er altijd bij het zal eerder 20u30 worden.
Ok we reserveren soms voor 6 personen en zijn maar met 4 of 5. Dat kan wel al eens gebeuren. Maar niet komen opdagen.... Dat kan toch niet.
Ik ken eigenlijk voornamelijk 2 soorten restaurants. Diegene waar je zonder te reserveren er niet in komt. Diegene waar je niet moet en kan reserveren maar waar je tussen 7u en half 9 wel heel lang moet wachten.
Kies je voort het 2e weet je dat je moet wachten. Kies je voor het 1e zorg je dat je er bent. En als je er dan niet bent en je hierdoor 30 euro moet betalen, ok. Die restaurants gaan dat niet echt aanrekenen hoor. Hun beste klanten komen opdagen of zorgen voor een uitleg. De anderen zullen wel op tijd afbellen dan
Als ik reserveer weet ik dat ik kan gaan eten. Reserveer ik om 18u dan zorg ik ervoor dat we tegen 18u daar zijn of toch zeker tegen 18u30. Reserveren we om 20u dan zeg ik er altijd bij het zal eerder 20u30 worden.
Ok we reserveren soms voor 6 personen en zijn maar met 4 of 5. Dat kan wel al eens gebeuren. Maar niet komen opdagen.... Dat kan toch niet.
Ik ken eigenlijk voornamelijk 2 soorten restaurants. Diegene waar je zonder te reserveren er niet in komt. Diegene waar je niet moet en kan reserveren maar waar je tussen 7u en half 9 wel heel lang moet wachten.
Kies je voort het 2e weet je dat je moet wachten. Kies je voor het 1e zorg je dat je er bent. En als je er dan niet bent en je hierdoor 30 euro moet betalen, ok. Die restaurants gaan dat niet echt aanrekenen hoor. Hun beste klanten komen opdagen of zorgen voor een uitleg. De anderen zullen wel op tijd afbellen dan