Home Invest Belgium
TIP
Re: Home Invest Belgium
Omdat ze 2,5 jaar geleden eens nipt onder de 84 gedoken zijn, besluit je dat ze nog eens tot daar gaan zakken?
Als er meer wijsheid achter zit hoor ik het graag!
Als er meer wijsheid achter zit hoor ik het graag!
Ze noteren ook nog steeds met een stevige premie tegenover de intrinsieke waarde.
Een week geleden deed ik die uitspraak, vandaag staan ze net geen €83, zelfs even de €82 aangetikt. Normaal gezien zou ik kopen maar HOMI zit toch al eventjes in een neerwaartse spiraal en noteert nog steeds met een premie. Ik wacht dus nog even af.
Ja jammer dat ik die unieke gave niet heb om dips te voorspellen.
Moet zéér moeilijk beleggen zijn, zo schrik hebben om enkele procentjes te verliezen.
Moet zéér moeilijk beleggen zijn, zo schrik hebben om enkele procentjes te verliezen.
Intrinsieke waarde van HOMI is 69,20 euro. Ik zie ze niet direct tot dat niveau terugvallen.
Tja ik heb toch weer een pakketje ingeslagen vandaag.
Ik ben benieuwd wanneer jij daadwerkelijk tot kopen overgaat?
Ik ben benieuwd wanneer jij daadwerkelijk tot kopen overgaat?
Nu moet ik hier toch even een beginnersvraag stellen...
Hoe en waar bepaal je de intrinsieke waarde van dit aandeel?
@Kevva: Als jij spreekt over "het noteert met een stevige premie ten opzichte van de waarde", wil je aangeven dat het aandeel mogelijks hoger dan gerechtvaardigd gewaardeerd staat?
Alvast bedankt voor jullie insights...
@Kevva: Als jij spreekt over "het noteert met een stevige premie ten opzichte van de waarde", wil je aangeven dat het aandeel mogelijks hoger dan gerechtvaardigd gewaardeerd staat?
Deze waarde kan je vinden in de kwartaal- en jaarverslagen van de GVVs. Meestal wordt ze ook vermeld in de persberichten die deze GVVs publiceren.
Sommige forumleden (Afrodiziak, ...) volgen dit op en publiceren soms hun bevindingen in de draad GVVs. Een overzicht (enkele maanden oud) vind je hier: GVV Update
Stevige premie betekent de koers van het aandeel beduidend hoger staat dan de intrinsieke waarde ervan. Discount of Korting betekent het tegenovergestelde.
Wat ik wil zeggen is dat de waarde van het aandeel veel hoger ligt dan de waarde van de onderneming. Er zit dus als het ware 'lucht' in de prijs vervat. Sorry voor de uitdrukking.piripi schreef: ↑6 februari 2018, 15:09 Nu moet ik hier toch even een beginnersvraag stellen...
Ik zeg niet dat HOMI niet verder omhoog kan, ik stel enkel de vraag of je bereid bent om te betalen voor een onderneming waar dat tikkeltje extra in de prijs zit.
Ik zeg ook niet dat het slecht is hé, ik zeg alleen dat de prijs wel nog wat kan dalen en daarmee stoot ik soms de fervente aanhangers tegen de borst.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op basis van WAT duur? Lage boekwaarde bij vastgoed indiceert nu meer zwakkere lt prestatie cfr. Befimmo. Homi is een dividend aristocraat sinds beursgang.Kevva schreef: ↑6 februari 2018, 15:44Wat ik wil zeggen is dat de waarde van het aandeel veel hoger ligt dan de waarde van de onderneming. Er zit dus als het ware 'lucht' in de prijs vervat. Sorry voor de uitdrukking.piripi schreef: ↑6 februari 2018, 15:09 Nu moet ik hier toch even een beginnersvraag stellen...
Ik zeg niet dat HOMI niet verder omhoog kan, ik stel enkel de vraag of je bereid bent om te betalen voor een onderneming waar dat tikkeltje extra in de prijs zit.
Ik zeg ook niet dat het slecht is hé, ik zeg alleen dat de prijs wel nog wat kan dalen en daarmee stoot ik soms de fervente aanhangers tegen de borst.
Top, ik ben mee. Bedankt voor de opheldering!
Jaarresultaten 2017
Dividend wordt zoals verwacht opgetrokken naar €4.50, waarvan reeds €3.75 uitbetaald warden op 6 December laatstleden. Het saldo €0.75 wordt op 18 mei uitbetaald.
Goed nieuws is zeker dat het uitkeerbaar resultaat iets sneller gestegen is (7%) dan de stijging van het dividend (6%). Dit laat ruimte voor verbetering.
Dividend wordt zoals verwacht opgetrokken naar €4.50, waarvan reeds €3.75 uitbetaald warden op 6 December laatstleden. Het saldo €0.75 wordt op 18 mei uitbetaald.
Goed nieuws is zeker dat het uitkeerbaar resultaat iets sneller gestegen is (7%) dan de stijging van het dividend (6%). Dit laat ruimte voor verbetering.
Kwartaalresultaten
Groei van de reële waarde van de portefeuille tot meer dan € 460 miljoen
Toename van het netto huurresultaat tot € 5,9 miljoen
Verdere daling van de financieringskost tot 2,07 %
Oplevering van het gebouw The Pulse in Molenbeek
http://www.homeinvestbelgium.be/wp-cont ... lts_NL.pdf
Groei van de reële waarde van de portefeuille tot meer dan € 460 miljoen
Toename van het netto huurresultaat tot € 5,9 miljoen
Verdere daling van de financieringskost tot 2,07 %
Oplevering van het gebouw The Pulse in Molenbeek
http://www.homeinvestbelgium.be/wp-cont ... lts_NL.pdf