SES
TIP
Re: SES
Wat een bizar aandeel.
Intelsat gisteren 11% onderuit (op een gegeven moment zelfs 17%), vandaag 13% hoger.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Al +25% ondertussen Als je dat dan vergelijkt met de koersreactie bij SES...
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
+40%
Het is te hopen dat SES morgen ook wat meesurft op de koersexplosie van dit virtueel failliete bedrijf.
Het is te hopen dat SES morgen ook wat meesurft op de koersexplosie van dit virtueel failliete bedrijf.
Maar de vooruitzichten zijn gewoon mager en bedrijf is virtueel failliet, dus ik zie niet in waarom er plots een enorme short squeeze zou zijn. Eind januari waren er 2,5 miljoen aandelen short. Volume vandaag 6,6 miljoen.
Dat kan dan idd niet de reden zijn. Idd vreemde koersstijging, als die nog hard stijgen wil ik ook wel eens kijken voor een short
Dat gaat hier nogal zenne gang
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap het toch niet meer hoor, ze presteren slecht en worden de hemel ingeprezen! Gevaarlijk speelgoed dit!
Spijtig dat ik te vroeg verkocht heb, als ik 3 dagen had gewacht had ik een pak van mijn verlies kunnen goedmaken. Maar toch vreemd dat dit aandeel niet keldert???
Spijtig dat ik te vroeg verkocht heb, als ik 3 dagen had gewacht had ik een pak van mijn verlies kunnen goedmaken. Maar toch vreemd dat dit aandeel niet keldert???
Geen flauw ideecontextbinder schreef: ↑28 februari 2018, 10:06Umi, jij als vooraanstaand forum -lid - enig idee vanwaar de plotse positieve trend.
@ Kevva, het aandeel WAS al gekelderd voor de resultaten hé (zet de grafiek eens +1jaar). De resultaten lagen trouwens perfect in lijn met de gemiddelde analistenconsensus! & het gemiddelde koersdoel van diezelfde analisten was 14 euro.
Sta ook terug in het groen.
Limietorder op dag van jaarresultaten werd nooit uitgevoerd; scheelde misschien een half procentje. Volgende keer gewoon een marktorder
Limietorder op dag van jaarresultaten werd nooit uitgevoerd; scheelde misschien een half procentje. Volgende keer gewoon een marktorder
Ik heb gelukkig wel bijgekocht bij resultaten (na het wat uitgebodemd was; 10,70 gok ik).
Daardoor gemiddelde verlaagd tot 11,4x & daardoor staat mijn turbo (fin. niv. 7,26) nu op +43%
Ik klaag niet dus . Serieuze winst op zéér KT. Mss doe ik hem vanwege de snelle stijging binnenkort van de hand, om de cash wat aan te vullen.
https://seekingalpha.com/news/3334869-i ... ing-c-band
Intelsat en SES hebben voorgesteld om de C-band (3700-4200 Mhz spectrum) die zij samen voor 90% controleren open te stellen voor mobiele operators waardoor die sneller 5G kunnen uitrollen in de USA. Blijkbaar ziet het er nu naar uit dat dit goedgekeurd zal worden. Volgens zakenbank RBC Capital zou dit een goudmijn zijn voor Intelsat waardoor de waarde van het bedrijf explosief zal stijgen. Jammer dat het niet gekend is hoe die 90% verdeeld is onder Intelsat en SES. Het zal sowieso ook een paar jaar duren eer er extra omzet wordt gegenereerd.
Intelsat en SES hebben voorgesteld om de C-band (3700-4200 Mhz spectrum) die zij samen voor 90% controleren open te stellen voor mobiele operators waardoor die sneller 5G kunnen uitrollen in de USA. Blijkbaar ziet het er nu naar uit dat dit goedgekeurd zal worden. Volgens zakenbank RBC Capital zou dit een goudmijn zijn voor Intelsat waardoor de waarde van het bedrijf explosief zal stijgen. Jammer dat het niet gekend is hoe die 90% verdeeld is onder Intelsat en SES. Het zal sowieso ook een paar jaar duren eer er extra omzet wordt gegenereerd.
Interessant!
Hieronder uit een artikel van 9 Feb., dus écht nieuw nieuws is het niet?
edit;
https://advanced-television.com/2018/02 ... band-plan/
Hieronder uit een artikel van 9 Feb., dus écht nieuw nieuws is het niet?
https://advanced-television.com/2018/02 ... on-for-us/SES has accepted the merits of an Intelsat/Intel suggestion to the FCC that satellite’s valuable C-band frequencies can be shared with telcos in city areas to help boost 5G coverage. SES will join a consortium with Intelsat which is open to all satellite operators.
The move, if accepted by the FCC, could prove to be extremely valuable for SES and Intelsat. The two dominate the supply of satellite capacity over the US.
edit;
https://advanced-television.com/2018/02 ... band-plan/