Buy and hold
TIP
Re: Buy and hold
@herby,
Ik ben juist een ultra-conservatieve belegger
Day-traden doe ik ook, maar dat is voor de fun
Ik heb dat hier al eens geschreven
Ik ben juist een ultra-conservatieve belegger
Day-traden doe ik ook, maar dat is voor de fun
Ik heb dat hier al eens geschreven
Maar wie zijn hier de echte buy and hold beleggers: dus aandelen constant in bezit van voor de crash in 2008?AlbertIV schreef: ↑13 februari 2018, 13:21 Ik plaats hier voor alle duidelijkheid mijn eigen visie op beleggen.
Ik heb 85% in Tak21, Termijnrekeningen, nog kasbons zelfs, obligaties in Euro
Ik heb 5% in fysiek goud.
En ik heb 10% cash waarmee ik beperkt in tijd inzet bij opportuniteiten.
Dat is een manier van beleggen die mij ligt.
Men zou kunnen stellen dat ik met die 10% speculeer. Dat is ook zo. Ik win soms, ik verlies soms. Maar ik heb er ook plezier in, dat telt ook voor mij.
De vaste dingen kan ik op korte termijn verkopen. Ook de meeste Tak 21. Die hebben langer dan 8 jaar + 1 dag gelopen. Ik kan er nu uitstappen als ik wil, of ze laten verderlopen tot mijn 99e jaar.
Ik ben niet goed in LT beleggen. Dat past niet bij mijn karakter. Ik denk trouwens dat vele mensen die beweren dat ze op LT beleggen, in feite ook speculeren.
Op dit moment heb ik met die 10 % geen enkele positie. Maar ik kijk uit voor opportuniteiten en stap dan even in en uit de markt. Even is minstens een paar tellen en hoogstens 6 maanden
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Die 30%rv in België is al van het goede teveel, 2 keer rv zie ik helemaal niet zitten!
In Nederland, zie de vele blogs, kan je die rv terugvorderen via de belastingen, had ik gelezen.
Dus daar zijn us aandelen zeer in trek.
Weet dat de rv in Nederland in 2019 (denk ik) er niet meer zal zijn, of is het 2018!
Maw, is er voor in Nederland genoteerde aandelen enkel nog onze rv.
Voor mij dus Belgische aandelen en buiten België, kapitaliseerden etf en fondsen.
In Nederland, zie de vele blogs, kan je die rv terugvorderen via de belastingen, had ik gelezen.
Dus daar zijn us aandelen zeer in trek.
Weet dat de rv in Nederland in 2019 (denk ik) er niet meer zal zijn, of is het 2018!
Maw, is er voor in Nederland genoteerde aandelen enkel nog onze rv.
Voor mij dus Belgische aandelen en buiten België, kapitaliseerden etf en fondsen.
Nederland heeft de rv afgeschaft op dividenden, maar er zijn nog wel van die mooie uitbetalers zoals bijvoorbeeld Ageas. Maar de meesten zitten in de vastgoedsector.
Hier een overzicht
https://www.lynx.be/kennis/dividenduitkering-aandelen/
Hier een overzicht
https://www.lynx.be/kennis/dividenduitkering-aandelen/
Afschaffing rv in Nederland is pas vanaf 1 jan 2019.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfs als het afgeschaft wordt in Nederland betaal je nog 30 % want je moet ze hier aangeven.
De beleggers in Belgie zorgen toch ook voor de economie, als dank van de staat mag je 30% rv betalen.... typisch Belgisch....
@Tiziano: bedankt, dat lijstje had ik ook al gezien...
@AlbertIV: ik ben er nog niet zo erg lang mee bezig, vanwaar de vraag eigenlijk ? Wat hoop je te leren van de lange termijnbeleggers ?
De beleggers in Belgie zorgen toch ook voor de economie, als dank van de staat mag je 30% rv betalen.... typisch Belgisch....
@Tiziano: bedankt, dat lijstje had ik ook al gezien...
@AlbertIV: ik ben er nog niet zo erg lang mee bezig, vanwaar de vraag eigenlijk ? Wat hoop je te leren van de lange termijnbeleggers ?
Laatst gewijzigd door herby op 28 februari 2018, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Je mag wel wat terugvorderen, een tijdje nadien.
Trouwens, Zeezout had er iets op gevonden, moet je maar eens naar z'n posts zoeken.
Trouwens, Zeezout had er iets op gevonden, moet je maar eens naar z'n posts zoeken.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Sr. Member
- Contacteer:
op aandelen met wat beta?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Opties en beurstaks?
Breng me aub op de hoogte?
Ik weet van niets
Opties zijn juridische contracten
Artikel 120, WDRT
Breng me aub op de hoogte?
Ik weet van niets
Opties zijn juridische contracten
Artikel 120, WDRT
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Day-traden met opties? En je spreekt van 'juridisch'?
Voor een Belg betekent dat belasting betalen op de winsten zonder het verlies in rekening gebracht mag worden.
Niet eenvoudig om dat in te dekken als men 7+ lopende jaar kan teruggaan, de verschuldigde bedragen op die manier berekent + boete.
Euh ja, ik spreek van 'juridisch'doorwinterd schreef: ↑28 februari 2018, 20:27
Voor een Belg betekent dat belasting betalen op de winsten zonder het verlies in rekening gebracht mag worden.
Niet eenvoudig om dat in te dekken als men 7+ lopende jaar kan teruggaan, de verschuldigde bedragen op die manier berekent + boete.
Voor alle duidelijkheid: dit is niet mijn inkomen. Het is mijn hobby
Maar gaat er nu iemand eens antwoorden op de vraag wie er hier echt een buy and hold belegger is?
Dus minstens 10 jaar dezelfde aandelen
Zeer merkwaardig dat daar geen antwoord op komt....
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Speelt geen enkele rol of het je hobby is of niet. In het beste geval hanteert men het tarief van 33% op de winst zonder minwaarde in rekening gebracht mag worden. Ik zie niet in hoe dat nog rendabel kan zijn.AlbertIV schreef: ↑28 februari 2018, 20:31Euh ja, ik spreek van 'juridisch'doorwinterd schreef: ↑28 februari 2018, 20:27
Voor alle duidelijkheid: dit is niet mijn inkomen. Het is mijn hobby
Merkwaardig, zeer merkwaardig....
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Buy and hold beleggers nemen ook op tijd en stond eens hun winst hoor het zekere voor het onzekere nemen.
10 jaar je aankoop bij houden zal een zeldzaamheid zijn.
10 jaar je aankoop bij houden zal een zeldzaamheid zijn.