Overschrijving
Re: Overschrijving
Het waren inderdaad dakfondsen , niet bij ING, en ook niet KBC. In alle geval blij dat ik ze verkocht heb, al was het met veel verlies. Dat ze niet meer aangeboden worden zegt genoeg over de kwaliteit.
Vragenlijst invullen ? Nooit gezien, geen vragen gekregen. Online kon ik zien dat ik een neutraal profiel had. En wellicht vielen dat defensieve en neutrale dakfonds daarin.
Ik heb klachten ingediend over andere zaken, en een keer kreeg ik zelfs het antwoord dat ik een "leugenaar" was, omdat ik toevallig de dag ervoor naar dezelfde bank (andere dan mijn hoofdbank), maar wel naar mijn eigen rekening, een overschrijving had gedaan.
Dat was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Blij dat ik er weg ben.
Er komen minder kantoren
Dus meer verkopers , kunnen ze dan makkelijker onder druk zetten voor hun verkoop cijfers
Dan die vertrouwde verkoper na een 1 jaar of 2 verplaatsen ze die naar een ander kantoor.
En wie zijn hun slachtoffers de oudere Belgen
Hoeveel kids zouden weten wat inkomen van ouders of bezittingen zijn.
En dan komt het heikele punt boven ze worden bedot
Hier in Vlaanderen het grote geheim , dan komt ze hebben drie kids wie zou men dan inlichten over problemen of voorstellen
De niet aangesproken kids voelen zich gebypast , vertrouwen de andere kids niet er moest er ene 100 € meer krijgen.
Zolang de ouders geheimen hebben voor sommige kids , de verkopers roepen hoera.
Vorig jaar eens naar een sessie geweest , overdracht binnen kbc naar bolero.
Stelde daar een vraag over nieuwe mifid , als 63 jarige de jongste daar aanwezig, en men ging aan vraag gewoon voorbij.
Precies of die gingen ( gaan op de beurs gaan handelen)
Ja verkopers he , en een lastige met vragen ( de rest hoorde het donderen) zou toch verwachten dat men bij een presentatie eerst begint over de te volgen regels.
Dus meer verkopers , kunnen ze dan makkelijker onder druk zetten voor hun verkoop cijfers
Dan die vertrouwde verkoper na een 1 jaar of 2 verplaatsen ze die naar een ander kantoor.
En wie zijn hun slachtoffers de oudere Belgen
Hoeveel kids zouden weten wat inkomen van ouders of bezittingen zijn.
En dan komt het heikele punt boven ze worden bedot
Hier in Vlaanderen het grote geheim , dan komt ze hebben drie kids wie zou men dan inlichten over problemen of voorstellen
De niet aangesproken kids voelen zich gebypast , vertrouwen de andere kids niet er moest er ene 100 € meer krijgen.
Zolang de ouders geheimen hebben voor sommige kids , de verkopers roepen hoera.
Vorig jaar eens naar een sessie geweest , overdracht binnen kbc naar bolero.
Stelde daar een vraag over nieuwe mifid , als 63 jarige de jongste daar aanwezig, en men ging aan vraag gewoon voorbij.
Precies of die gingen ( gaan op de beurs gaan handelen)
Ja verkopers he , en een lastige met vragen ( de rest hoorde het donderen) zou toch verwachten dat men bij een presentatie eerst begint over de te volgen regels.
Estate Guru believer.
Hallo,
Inderdaad het ging over een priviliged porfolio may kap 95......dus ge zie maar dat mijn moeder niet alleen was....een reden te meer dat ik er werk van ga maken , al hetgeen dat ik kan doen... Nu eerst zien wat de KBC ga zeggen.... aangezien mijn moeder ook nog per jaar kosten betaalde voor haar portefeuille te beheren, en dat is totaal niet gebeurd.....
Het is een schande!!!! het is en blijft een ongeloofelijke oplichterij!!!!!
Ik laat jullie weten wat de KBC gaat zeggen, en nadien ga ik nog verdere stappen zetten, ik laat het hier niet bij.....
Misschien kunnen we samen iets ondernemen, diegene die ook zo iets meegemaakt hebben!!!!!
Inderdaad het ging over een priviliged porfolio may kap 95......dus ge zie maar dat mijn moeder niet alleen was....een reden te meer dat ik er werk van ga maken , al hetgeen dat ik kan doen... Nu eerst zien wat de KBC ga zeggen.... aangezien mijn moeder ook nog per jaar kosten betaalde voor haar portefeuille te beheren, en dat is totaal niet gebeurd.....
Het is een schande!!!! het is en blijft een ongeloofelijke oplichterij!!!!!
Ik laat jullie weten wat de KBC gaat zeggen, en nadien ga ik nog verdere stappen zetten, ik laat het hier niet bij.....
Misschien kunnen we samen iets ondernemen, diegene die ook zo iets meegemaakt hebben!!!!!
Het fijne weet ik er ook niet van, maar in 2015 zou kbc verschillende klanten hebben willen overhalen om in te tekenen.
Test Aankoop Invest zou daar een artikel aan gewijd hebben (ook in 2015), maar dat artikel zelf heb ik nooit gezien. Ik wou dat toen opzoeken voor mijn vader, maar aangezien er geen bib in de buurt dat blaadje had/heeft ...
Misschien dat iemand hier meer over weet of kan terugvinden?
https://www.test-aankoop.be/invest/sear ... 2095%20may geeft echter geen resultaten ??
Ik heb zichtrekeningen bij de alle vier grote banken ( BNPPF, KBC, ING en Belfius) en test af en toe welke is de snelste: op dit moment is het ING - als je voor 8 uur ochtends een overschrijving doet naar BNPPF/KBC/Belfius, staat geld na 12 uur dezelfde dag op de andere rekening. De traagste is Belfius.
Heb je bij ING een professionele zichtrekening ? Of een Oranje gratis rekening voor particulieren ?
Ik heb er nog niets van gemerkt dat zij hun overschrijvingen zo snel zouden doen maar ik weet wel dat bepaalde bedrijven die service genieten bij hun bank.
Ik heb er nog niets van gemerkt dat zij hun overschrijvingen zo snel zouden doen maar ik weet wel dat bepaalde bedrijven die service genieten bij hun bank.
Zelf geen rekening meer bij ING, maar een inkomende overschrijving van ING en uitgevoerd in de voormiddag stond tot mijn verbazing nog voor de dezelfde middag op mijn rekening.
het is een gratis rekening, Lion denk ik. Vroeger was dat niet zo snel maar nu iets veranderd bij ING, wss hun system werd vernieuwd of zo.
Thanks ... We gaan dat eens proberen een van dezer .. Want ik gebruik ING nogal weinig de laatste tijd.
Ik kreeg deze week nog een betaling al dezelfde dag aan van een rekening van BNP (bedrijf) naar Belfius.
Idem ook voor Moneyou. Als je daar geld van ontvangt staat het bij iedere ontvangende bank al zeer snel op de rekening.
Ik denk dat ik binnenkort eens wat testjes ga doen en de resultaten in het passende deel van het forum publiceren.
Ik kreeg deze week nog een betaling al dezelfde dag aan van een rekening van BNP (bedrijf) naar Belfius.
Idem ook voor Moneyou. Als je daar geld van ontvangt staat het bij iedere ontvangende bank al zeer snel op de rekening.
Ik denk dat ik binnenkort eens wat testjes ga doen en de resultaten in het passende deel van het forum publiceren.
Hallo,Sara51 schreef: ↑12 februari 2018, 09:30 Hallo,
Wat er met mijn moeder gebeurd is.... op 87 jarige leeftijd (mijn moeder) heeft een bediende van de KBC nog een fonds aan haar verkocht voor 75.000€ als het op een moment was dat het fonds nog nooit zo hoog had gestaan, ze moest dan ook 3,5% kosten betalen, met gevolg dat dit fonds nu al twee jaar ferm in het min staat en dat ik het heb moeten verkopen daar ik hier nog misschien 10 jaar moet op wachten eer het recht gezet wordt. Dit is echt misbruik van vertrouwen van zoiets te doen met een 87 jarige dame.....Dan betaalde mijn moeder speciaal kosten voor het beheer van haar portefeuille, het resultaat er is nooit naar omgezien sommige fondsen stonden zo onder nul dat ik er ook heb moeten uitstappen...want die komen nooit niet meer naar boven!!!!!
Dit wil ik zeggen dat als jullie ouders hebben die al op een zekere leeftijd zijn jullie bij de KBC goed moeten oppassen, want daar zien ze alleen naar un eigen profit.....vandaar mijn klacht dit kan gewoon niet !!!!!Er zou een wet moeten zijn dat verbied van zulke praktijken te doen met oudere mensen......voor mij is dit echt oplichterij!! geen andere woorden voor!!!!
Zoals ik gezegd had heb ik een klacht ingediend bij de KBC, vandaag antwoord gekregen, en natuurlijk vinden ze dat ze gelijk hebben, ik ga dus dit niet niet zo laten.
Iedereen die ook zulke praktijken heeft meegemaakt contact opnemen met mij aub.....
Danku voor jullie antwoorden....
Sara
Hallo,J Lawieck schreef: ↑16 februari 2018, 12:25Het fijne weet ik er ook niet van, maar in 2015 zou kbc verschillende klanten hebben willen overhalen om in te tekenen.
Test Aankoop Invest zou daar een artikel aan gewijd hebben (ook in 2015), maar dat artikel zelf heb ik nooit gezien. Ik wou dat toen opzoeken voor mijn vader, maar aangezien er geen bib in de buurt dat blaadje had/heeft ...
Misschien dat iemand hier meer over weet of kan terugvinden?
https://www.test-aankoop.be/invest/sear ... 2095%20may geeft echter geen resultaten ??
Ik heb dus antwoord gekregen van de KBC en natuurlijk zeggen dat ze gelijk heben.
Ik wil dit dus niet zo laten..... ik ga nog verdere stappen zetten.
J Lawiek wat denkt u hiervan???
Sara
Is zeer spijtige zaak,maar Strikt juridisch ga je geen poot hebben om op te staan. Tenzij je moeder op het moment van intekenen niet toerekeningsvatbaar was, en of tekenen van dementie vertoonde en of onder een bewindvoerder werd geplaatst en je daar bewijzen van hebt. Het stond je moeder vrij om iemand vooraf te consulteren of haar dochter het beheer mee te laten opvolgen.Sara51 schreef: ↑15 maart 2018, 10:49Hallo,Sara51 schreef: ↑12 februari 2018, 09:30 Hallo,
Wat er met mijn moeder gebeurd is.... op 87 jarige leeftijd (mijn moeder) heeft een bediende van de KBC nog een fonds aan haar verkocht voor 75.000€ als het op een moment was dat het fonds nog nooit zo hoog had gestaan, ze moest dan ook 3,5% kosten betalen, met gevolg dat dit fonds nu al twee jaar ferm in het min staat en dat ik het heb moeten verkopen daar ik hier nog misschien 10 jaar moet op wachten eer het recht gezet wordt. Dit is echt misbruik van vertrouwen van zoiets te doen met een 87 jarige dame.....Dan betaalde mijn moeder speciaal kosten voor het beheer van haar portefeuille, het resultaat er is nooit naar omgezien sommige fondsen stonden zo onder nul dat ik er ook heb moeten uitstappen...want die komen nooit niet meer naar boven!!!!!
Dit wil ik zeggen dat als jullie ouders hebben die al op een zekere leeftijd zijn jullie bij de KBC goed moeten oppassen, want daar zien ze alleen naar un eigen profit.....vandaar mijn klacht dit kan gewoon niet !!!!!Er zou een wet moeten zijn dat verbied van zulke praktijken te doen met oudere mensen......voor mij is dit echt oplichterij!! geen andere woorden voor!!!!
Zoals ik gezegd had heb ik een klacht ingediend bij de KBC, vandaag antwoord gekregen, en natuurlijk vinden ze dat ze gelijk hebben, ik ga dus dit niet niet zo laten.
Iedereen die ook zulke praktijken heeft meegemaakt contact opnemen met mij aub.....
Sara
Danku voor uw antwoord.....uiteindelijk komt er op neer dat er sommige banken echte oplichters zijn niet meer of minder!!!!! inderdaad mijn moeder had mij kunnen consulteren maar dat deed ze niet. en niet alléén dat er waren al fondsen die ze jaren had en die zo gezakt waren en niemand heeft niets gezegd , alhoewel dat mijn moeder er per jaar geld voor betaalde!!!!ik vind dit niet kunnen, ik persoonlijk werk met banken die wel heel professsioneel en eerlijk zijn!!!! KBC is dat niet!!!!!!!het is niet voor niets dat ze zoveel winst maken!!!!!! op de kosten van de burger ja!!!!!!ludo schreef: ↑15 maart 2018, 11:04Is zeer spijtige zaak,maar Strikt juridisch ga je geen poot hebben om op te staan. Tenzij je moeder op het moment van intekenen niet toerekeningsvatbaar was, en of tekenen van dementie vertoonde en of onder een bewindvoerder werd geplaatst en je daar bewijzen van hebt. Het stond je moeder vrij om iemand vooraf te consulteren of haar dochter het beheer mee te laten opvolgen.Sara51 schreef: ↑15 maart 2018, 10:49
Hallo,
Sara
Het is altijd goed te herinneren wat de rol is van de tegenpartij in een aankoop.
Als je aankopen bij de bank doet dan is de tegenpartij een verkoper (ook al is zijn titel adviseur, relatiemanager, ... );
ook zo als je een verzekering, een auto, een huis of iets anders koopt.
Als je aankopen bij de bank doet dan is de tegenpartij een verkoper (ook al is zijn titel adviseur, relatiemanager, ... );
ook zo als je een verzekering, een auto, een huis of iets anders koopt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Danku voor uw antwoord.....uiteindelijk komt er op neer dat er sommige banken echte oplichters zijn niet meer of minder!!!!!
[/quote]
Laat het voor velen onder ons een heel goei les zijn.
Namelijk niks geheimzinnig doen ten overstaan van de kinderen die het huis uit zijn.
Open zijn wat bvb inkomsten aangaat op de ouden dag , de spaarcentjes enz.
En anderzijds als kind niet te hebberig worden als er iets is.
En dat laatste zal gegarandeerd het grootste probleem zijn.
Vandaar dat de plastronnekes nog steeds kunnen graaien bij de oudjes.
[/quote]
Laat het voor velen onder ons een heel goei les zijn.
Namelijk niks geheimzinnig doen ten overstaan van de kinderen die het huis uit zijn.
Open zijn wat bvb inkomsten aangaat op de ouden dag , de spaarcentjes enz.
En anderzijds als kind niet te hebberig worden als er iets is.
En dat laatste zal gegarandeerd het grootste probleem zijn.
Vandaar dat de plastronnekes nog steeds kunnen graaien bij de oudjes.
Estate Guru believer.