De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Veel kwijt geraakt op mijn individuele aandelen vandaag: allemaal in het rood, de meeste ergens tussen -3% en -4%.
-1,84 hier 75/25 aandelen/oblis
Hoop dat dit geen paniekreactie veroorzaakt bij beleggers met zwakke zenuwen ...
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
-0,5% op de port alzo 75/25% aandelen/cash verdeling.
AB InBev houd hier de boel recht
AB InBev houd hier de boel recht
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Trump is populair omdat hij zich bezig houdt met dingen die de mensen belangrijk vinden: jobs creëren of beschermen, illegale immigratie indijken, belastingen verlagen. De doorsnee Amerikaan ligt niet wakker van Russische beïnvloeding van de verkiezingen. Dat is een oorlog van de Democraten tegen Trump omdat ze niet kunnen verteren dat Clinton verloren heeft.
Trump is best een clevere kerel. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat veel Amerikanen hem graag hebben.
Hij beschermd iets. Zijn uitspraken kunnen controversieel zijn maar de visie/gedachtegang zijn wel duidelijk. Geen gezever en vooruit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij beschermd iets. Zijn uitspraken kunnen controversieel zijn maar de visie/gedachtegang zijn wel duidelijk. Geen gezever en vooruit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yaris, waarom denk je dat verkiezingen Italie veel invloed zullen hebben op de beurzen? Het wordt daar rechts of rechtser.
Ik dacht vooral aan Duitsland. Maar daar zal het ok zijn want volgens peilingen is een meerderheid van de SPD-leden voor een GroKo.
Wat Trump's tax voor staal en alu betreft, heeft hij daarvoor niet de steun van het congress nodig? Benieuwd als puntje bij paaltje komt of die republikeinen die in de pocket zitten van global big business dat allemaal zomaar zullen doen. Trade wars hebben repercusies weten zij ook.
Europa verontwaardigd over Amerikaanse invoerheffing op staal en aluminium terwijl nog niet zo lang geleden.
- Trump is niet populair. Meer zelfs, hij is sinds zijn aantreden al onafgebroken de minst populaire president sinds het begin van de peilingen in 1945 (enfin, Gerald Ford is enkele weken lang even onder Trump's score gedoken): https://projects.fivethirtyeight.com/tr ... id=rrpromoYaris schreef: ↑2 maart 2018, 17:44 Trump is populair omdat hij zich bezig houdt met dingen die de mensen belangrijk vinden: jobs creëren of beschermen, illegale immigratie indijken, belastingen verlagen. De doorsnee Amerikaan ligt niet wakker van Russische beïnvloeding van de verkiezingen. Dat is een oorlog van de Democraten tegen Trump omdat ze niet kunnen verteren dat Clinton verloren heeft.
- Trump is met veel bezig, maar niet met het beschermen van jobs. Wat denk je dat invoerheffingen op zonnepanelen, aluminium en staal gaan bereiken? Zowel het verkopen, plaatsen en onderhouden van panelen als het verwerken van metalen leveren een tiental maal meer jobs op dan de productie van zonnepanelen, staal en aluminium (drie activiteiten die zelfs in China grotendeels geautomatiseerd verlopen).
Clinton durfde tegen arbeiders in sectoren als staal en steenkool zeggen dat hun job geen toekomst had, maar bood tegelijkertijd meer herscholing en een sterker sociaal vangnet aan. Dat is wat die mensen nodig hebben, of ze het nu willen horen of niet.
- Dat de Russen de Amerikaanse verkiezingen beïnvloedden, wordt aanvaard door de inlichtingendiensten en zelfs door de meeste Republikeinen. Of die invloed groot genoeg was om het verkiezingsresultaat wezenlijk te beïnvloeden is een andere vraag; waarschijnlijk niet. Het is enkel Trump's weigering om die beïnvloeding te erkennen en er maatregelen tegen te nemen die zijn eigen legitimiteit in vraag stelt.
Laatst gewijzigd door dw op 2 maart 2018, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Er is wel een verschil tussen gerichte invoerheffingen tegen specifieke landen en een algemene invoerheffing. Het eerste is een legitiem instrument in internationale handelsrelaties, het tweede is plat protectionisme.vortex schreef: ↑2 maart 2018, 18:43 Europa verontwaardigd over Amerikaanse invoerheffing op staal en aluminium terwijl nog niet zo lang geleden.
Je kan denk ik moeilijk stellen dat Canadese aluminiumsmelters of Europese staalbedrijven, die harder worden getroffen dan Chinese, de Amerikanen oneerlijke concurrentie aandoen. Lagere loonkosten? Meer overheidssteun? Laksere milieunormen? Drie maal neen.
VS vooral Nasdaq eindigen sterk hoger. Toch vreemd gezien het groot risico op handelsoorlog. Als Trump volgende week zijn maatregelen doorvoert zullen de andere landen wel reageren wat altijd een lose-lose situatie is voor de beurzen.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... treet.aspx
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... treet.aspx