kunnen onze effectectenrekening afgesloten worden
Re: kunnen onze effectectenrekening afgesloten worden
Mijn effectenrekening bij Rabo was in een flits afgesloten !
kunnen wij geen groepsvordering doen dat rabobank al onze effectenrekeningen mag afsluiten ?
Kwestie van op een schoon blaadje bij de fiscus te staan, dat men niet vedacht veel effectenrekeningen-zonder-takseffect heeft
Kwestie van op een schoon blaadje bij de fiscus te staan, dat men niet vedacht veel effectenrekeningen-zonder-takseffect heeft
Paul, zie het antwoord van de moderator van Rabobank:
Zo simpel is het.Rabobank.be schreef: ↑8 februari 2018, 16:04 Wij hebben de (ondertussen lege) effectenrekeningen nog niet verwijderd zodat klanten hun aankoop- en verkoophistoriek online kunnen raadplegen.
U wenst dat we uw rekeningen afsluiten? Stuur ons hiervoor uw aanvraag via de beveiligde omgeving (wanneer u ingelogd bent met uw digipass).
ik weet het, maar het zou ook kunnen dat vele onschuldige mensen zich gaan vergissen van aantal effectenrekeningen bij de fiscale aangifte
en dan kan de fiscus daar een fout inzien, waardoor ze een paar jaar extra hebben om een aanslag te plegen (dan telt 30-06 van het jaar nadien niet meer )
en dan kan de fiscus daar een fout inzien, waardoor ze een paar jaar extra hebben om een aanslag te plegen (dan telt 30-06 van het jaar nadien niet meer )
Zoals ik al eerder opmerkte: er zijn een aantal banken waarbij je automatisch een effectenrekening erbij krijgt, als je er een gewone zicht- en/of spaar-rekening opent.
Zo zullen er talloze effectenrekeningen bestaan die nooit gebruikt werden en eigenlijk geen reden van bestaan hebben.
Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat die allemaal worden aangegeven aan de fiscus.
Die is alleen geïnteresseerd in wat er op een effectenrekening stond gedurende het aangiftejaar.
Zo zullen er talloze effectenrekeningen bestaan die nooit gebruikt werden en eigenlijk geen reden van bestaan hebben.
Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat die allemaal worden aangegeven aan de fiscus.
Die is alleen geïnteresseerd in wat er op een effectenrekening stond gedurende het aangiftejaar.
We zullen zien wat er op de belastingsaangifte wordt gevraagd
als ze het aantal vragen, en je antwoord daar fout op, dan heb je een foutieve aangifte gedaan , waardoor de
aanslagtermijn kan en wordt verlengd, ook al staat er niks op
als ze het aantal vragen, en je antwoord daar fout op, dan heb je een foutieve aangifte gedaan , waardoor de
aanslagtermijn kan en wordt verlengd, ook al staat er niks op
Vind het wel raar dat je je effectenrekening kan afsluiten via beveiligde omgeving.
Bij kbc voor een gewone spaarrekening moet ik deze altijd telefonisch afsluiten vanwege identiteit...
Bij kbc voor een gewone spaarrekening moet ik deze altijd telefonisch afsluiten vanwege identiteit...
Ik begrijp uit uw uitleg dat een getrouwd koppel tot 1.000.000 niet belast wordt.ratpack schreef: ↑8 februari 2018, 19:08 Ik lees hier ook (een gezin moet al 1.000.0000€ op een effectenrekening hebben:
''Heel vreemd dat iedereen zich toch door deze onrechtvaardige belasting aangesproken voelt, terwijl hij nauwelijks iemand treft.''
Met de kleine beleggerstaks werd er minder geklaagd.
Bvb Ik heb een effekten rekening van ongeveer 400.000 euro bij een bepaalde bank.Mijn echtegenote heeft 300.000 euro bij een andere bank.Als wij die sommen zouden moeten samentellen zijn wij beiden nog steeds taksvrij?
Stel i
ndien ik een effektenrekening heb van 600.000 euro en mijn echtgenote een van 300.000 euro komen wij niet aan één miljoen, dus taksvrij.Of moet ik toch taks betalen op mijn 600.000 euro op mijn rekening?
Volgens mij heb je gelijk in het geval het gaat om rekeningen die niet op beide namen maar op één naam staan. Als je individueel over de 500.000 zit, dan mag je afdragen zodat de regering sinterklaas kan spelen.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Heb je zoveel schrik Paul? Als je 5 effectenrekeningen hebt met telkens 10.000 euro op ga je heus geen boete oplopen hoor? Je zal ook niet extra belast worden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kan hier iemand op antwoorden.
Bij MeDirect alleen al heb ik er 3.
je kan het eens proberen
wie wEet wat voor antwoord je van de nationale Ramp van Belgie gaat krijgen ?
Je mag ons het antwoord hier melden ( niet het aantal rekeningen natuurlijk,dat mag je geheim houden )
wie wEet wat voor antwoord je van de nationale Ramp van Belgie gaat krijgen ?
Je mag ons het antwoord hier melden ( niet het aantal rekeningen natuurlijk,dat mag je geheim houden )