kunnen onze effectectenrekening afgesloten worden
Re: kunnen onze effectectenrekening afgesloten worden
De Nationale Bank verzamelt alle info en ze weten beter dan jij hoeveel je op je effectenrekening hebt staan. Als je er nu 2 hebt of 10, wat maakt het uit? Ze kijken naar het totaalbedrag!
De Nationale Bank speelt de gegevens door naar de fiscus, ik zou zelfs niet weten waarom je die dingen moet invullen. Is het de bedoeling om bij de bevolking eens te testen wie onwetend is of een dikke leugenaar? Dat zijn overbodige vragen die niets ter zake doen aangezien ze dit toch kunnen inkijken.
De Nationale Bank speelt de gegevens door naar de fiscus, ik zou zelfs niet weten waarom je die dingen moet invullen. Is het de bedoeling om bij de bevolking eens te testen wie onwetend is of een dikke leugenaar? Dat zijn overbodige vragen die niets ter zake doen aangezien ze dit toch kunnen inkijken.
Ik begrijp ook niet waarom paul zo waarschuwt voor ons aantal effectenrekeningen. Je wordt niet belast op het aantal effectenrekeningen maar op wat erop staat.
De NBB mag NIETS doorspelen, zonder dat een bevoegd ambtenaar van de fiscus de gegevens bij hen opvraagt. Niet elk fiscaal ambtenaar is bevoegd om die gegevens op te vragen, en ze mogen enkel opegvraagd worden bij een vermoeden van fraude.Kevva schreef: ↑4 maart 2018, 03:05 De Nationale Bank verzamelt alle info en ze weten beter dan jij hoeveel je op je effectenrekening hebt staan. Als je er nu 2 hebt of 10, wat maakt het uit? Ze kijken naar het totaalbedrag!
Heerschap van Overtvelt had zelf geschreven dat de fiscus elk jaar in de belastingsaangifte het aantal effectenrekeningen gaat vragen,omdat de fiscus zelf niet automatisch aan die gegevens kan. Wij leven in het apenland Belgie he
De concurrentie schrijft toch ook dat het aantal effectenrekeningen gaat MOETEN vermeld worden, plus een verklaring op EER dat je niet boven de 500 K zit
https://www.mijnkapitaal.be/thema/algem ... vermijden/
opgeven 25 effectenrekeningen en minder dan 500 K, de ambtenaar van de fiscus verslikt zich dan als hij zijn koffie aan het slurpen is
Kalm paul. We zien wel wat ze vragen en dan vullen we het gewoon in. In mijn ogen geen discussie waard.
Wacht totdat ze verschieten hoe weinig de effectentaks opbrengt, dan gaan ze strenge "maatregelen" treffen om degenen die de taks ontlopen op te sporen
Ik denk dat Paul heel veel geld heeft en nu in paniek schiet? Je kan het naar het Aards Paradijs van Jommeke versluizen, daar is het nog fiscaal gunstig.
Bwa, veel geld op een rekening, dat kan snel veranderen als je een appartement koopt voor de kinderen of om te verhuren. Misschien willen ze met die effectentaks de immosector wat stimuleren. Belasting op de effectief geïnde huurgelden, dat zie ik nog niet direct gebeuren.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ik denk niet dat je dan moet betalen, indien gehuwd is het x2, is bij spaarboekje toch ook zo...kaohsiung schreef: ↑3 maart 2018, 19:33Ik begrijp uit uw uitleg dat een getrouwd koppel tot 1.000.000 niet belast wordt.ratpack schreef: ↑8 februari 2018, 19:08 Ik lees hier ook (een gezin moet al 1.000.0000€ op een effectenrekening hebben:
''Heel vreemd dat iedereen zich toch door deze onrechtvaardige belasting aangesproken voelt, terwijl hij nauwelijks iemand treft.''
Met de kleine beleggerstaks werd er minder geklaagd.
Bvb Ik heb een effekten rekening van ongeveer 400.000 euro bij een bepaalde bank.Mijn echtegenote heeft 300.000 euro bij een andere bank.Als wij die sommen zouden moeten samentellen zijn wij beiden nog steeds taksvrij?
Stel i
ndien ik een effektenrekening heb van 600.000 euro en mijn echtgenote een van 300.000 euro komen wij niet aan één miljoen, dus taksvrij.Of moet ik toch taks betalen op mijn 600.000 euro op mijn rekening?
Wij hebben daar sowieso toch geen last van
Ik denk ook niet dat je moet betalen. Broker zal op de effectenrekening van €600.000 0.15% doorstorten. op die van €400.000 niets. Bij je aangifte zal je het bedrag kunnen terugvorderen als je kan bewijzen dat de twee effectenrekeningen behoren tot het gemeenschappelijk vermogen.