De crash van 2018
TIP
Re: De crash van 2018
Dit is interessant: youtube com/watch?v=uPufLidhftI
Je moet ook naar "2018: Things To Come for Stocks, Cryptocurrencies, Gold & Silver - Mike Maloney" luisteren (Youtube)
Je moet ook naar "2018: Things To Come for Stocks, Cryptocurrencies, Gold & Silver - Mike Maloney" luisteren (Youtube)
Re: De crash van 2018
Je moet ook naar "2018: Things To Come for Stocks, Cryptocurrencies, Gold & Silver - Mike Maloney" luisteren (Youtube).
Re: De crash van 2018
Je moet ook naar "2018: Things To Come for Stocks, Cryptocurrencies, Gold & Silver - Mike Maloney" luisteren (Youtube).
Re: De crash van 2018
Ik ga akkoord met Greenblatt in deze materie. Ik laat in het midden of zijn Magic Formula dé kip met de gouden eieren is, maar ik beaam volmondig dat zulke magische formules nooit voor 100% werken. Als ze dat wel zouden doen, zouden de mensen inderdaad de correlatie zien en deze overnemen, waardoor ze hun werking juist gaan verliezen. Als ze niet héél de tijd werken, gaat een deel van de mensen zeggen: "zie je wel" en blijft de markt dus inefficiënt. Kassandra's voorspellingen konden ook maar uitkomen juist omdat men ze niet geloofde.
Volgens mij is het vooral kwestie van een gezonde beleggingstheorie uit te werken en daar consequent en rotsvast in te geloven, ook al gaat het minder goed. Dat niet alle strategieën in the long run goed zullen blijken te zijn, is duidelijk, maar discipline en vertrouwen zijn wel stevige funderingen.
Re: De crash van 2018
Dat vind ik een straffe uitspraak. Zoals Taleb, Schiller en anderen aantoonden, is het correct waarderen van een optie allesbehalve een exacte bezigheid. De VIX is in feite niet meer dan een reflectie van de momentane optieprijzen en kan dus per definitie niet exact zijn als die optieprijzen niet volledig accuraat te waarderen zijn.
Ik wil daarmee geen uitspraken doen over of VIX nu al dan niet werkt, sommige strategieën kunnen werken zonder enige theoretische onderbouwing (methoden die aanleiding geven tot self fulfilling prophecies).
Persoonlijk geloof ik niet in strategieën die sterke aannames durven doen op basis van beperkte hoeveelheden data. De enige aanname die ik durf doen is dat op lange termijn de koers van een aandeel gemiddeld de fundamenten van het onderliggende bedrijf zal weerspiegelen. Van modellen die sterkere aannames dan dat vereisen (de diverse vormen van TA, VIX, de efficiënte marktenhypothese etc.) blijf ik weg. De teleurstellende prestaties van quant hedge funds en co (toch na aftrek van kosten) sterken me in die filosofie.
Re: De crash van 2018
Na de stijging van de rente als grote thema voor 2018 heeft de grote Trump nu het vooruitzicht op een mogelijke handelsoorlog aan de agenda toegevoegd om een crash teweeg te brengen.
In tegenstelling tot de gangbare economische theorieën beweert Trump dat hij een handelsoorlog gaat winnen. Misschien dat hij al bezig is met zijn herverkiezing, maar ik vrees dat hier niet veel goeds uit kan voortkomen.
In tegenstelling tot de gangbare economische theorieën beweert Trump dat hij een handelsoorlog gaat winnen. Misschien dat hij al bezig is met zijn herverkiezing, maar ik vrees dat hier niet veel goeds uit kan voortkomen.
Re: De crash van 2018
De aangekondigde importheffingen op staal en aluminium zijn vooral gericht tegen China dat veel staal naar de VS uitvoert. Het is wachten op hun reactie in hoeverre we een serieuze handelsoorlog gaan krijgen. Met wat geluk deelt de EU niet te veel in de klappen.
Re: De crash van 2018
Och, ze zullen er wel iets op vinden. Misschien zullen ze plots veel "schroot" invoeren
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Re: De crash van 2018
China dat veel staal uitvoert?
2% van de totale VS-markt, heb ik ergens gelezen.
Re: De crash van 2018
De Chinese staalexport naar de VS is vrij marginaal. Het zijn vooral de EU en Canada die staal naar de VS exporteren en dus getroffen zullen worden door de heffingen. Voor aluminium oogt het plaatje vooral voor Canada nog erger.
https://ichef-1.bbci.co.uk/news/624/cps ... oup-nc.png
Een klein deeltje van die export vanuit de EU is onrechtstreeks Chinese export (de Chinezen verkopen hier staal waardoor onze staalbedrijven meer over hebben om naar de VS te sturen), maar dat gaat om een vrij marginaal volume gelet op de hoge mate van zelfvoorzienendheid in staal van de EU.
De heffing van Trump is in feite een sanctie tegen de Amerikaanse bondgenoten (Canada, EU, Zuid-Korea, Taiwan en Japan) zonder al te veel invloed op rivalen zoals China en Rusland.
Re: De crash van 2018
Dit klopt niet :
1) China is verantwoordelijk voor ongeveer 2% van de staalimport in de VS.
2) Die dreiging met invoerheffingen op Europese auto’s lijkt me toch wél gericht tegen de EU.
Eens kijken wat de auto aandelen gaan doen morgenochtend...
Re: De crash van 2018
Iedereen kijkt naar Trump. Maar het zijn de chinezen die enerzijds staatsteun geven aan die staalbedrijven, die anderzijds niet moeten voldoen aan dezelfde milieunormen.
Dat is ook een deel van waarom Trump uit het klimaatakkoord van Parijs stapte.
En die 3% is gevolg van een hoge importtaks die er voordien al was, dan bekom je inderdaad een lage officiële import vanuit China. Maar het is net omdat deze op allerlei manieren wordt omzeilt dat men tot deze actie overgaat.
Dat is ook een deel van waarom Trump uit het klimaatakkoord van Parijs stapte.
En die 3% is gevolg van een hoge importtaks die er voordien al was, dan bekom je inderdaad een lage officiële import vanuit China. Maar het is net omdat deze op allerlei manieren wordt omzeilt dat men tot deze actie overgaat.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De crash van 2018
Misschien kunnen we de Tesla's voortaan ook belasten als een andere wagen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De crash van 2018
Als die bondgenoten nu eens unaniem beslissen om geen staal en aluminium te exporteren naar de VS zolang die heffing van kracht is, het zal rap gedaan zijn met die heffing of met de VS economie