Uitbetaling dividend
Uitbetaling dividend
Op 31/1/2018 stuurde ik jullie een email waarin ik vroeg waarom er voor 2 ETFs geen dividend werd uitbetaald, het gaat over DE000A0Q4R36 (dividend van 0.0615 op 2/01/2018 volgens ishares website) en DE000A0F5UH1 (dividend van 0.1568 op 2/01/2018 volgens ishares website).
Op 2/02 stuurde jullie de volgende email:
Hierbij informeren wij u dat wij op de hoogte zijn dat het dividend nog niet uitgekeerd is.
Op dit moment zijn wij dit aan het onderzoeken, zodra wij meer informatie hierover hebben zullen wij u op de hoogte brengen.
Op 1/03 stuurde ik u een herinnerings email waarop ik tot op heden nog geen antwoord kreeg.
Duurt dit onderzoek nu echt meer dan 1 maand?
Op 2/02 stuurde jullie de volgende email:
Hierbij informeren wij u dat wij op de hoogte zijn dat het dividend nog niet uitgekeerd is.
Op dit moment zijn wij dit aan het onderzoeken, zodra wij meer informatie hierover hebben zullen wij u op de hoogte brengen.
Op 1/03 stuurde ik u een herinnerings email waarop ik tot op heden nog geen antwoord kreeg.
Duurt dit onderzoek nu echt meer dan 1 maand?
Re: Uitbetaling dividend
Blijkbaar komt de 'moderator' van Medirect hier ook niet meer langs.
Ondertussen zijn er weeral 8 dagen verstreken sinds mijn laatste email in de beveiligde omgeving! Dit geeft mij toch een onwennig gevoel
Ondertussen zijn er weeral 8 dagen verstreken sinds mijn laatste email in de beveiligde omgeving! Dit geeft mij toch een onwennig gevoel
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De webmaster zou die rubrieken “Vraag het aan de financiële instelling” beter opruimen.
Vroeger waren ze allemaal snel om hier te antwoorden maar de dag van vandaag .....
Het is triestig als je ziet wanneer die bankmoderators voor het laatst hier geweest zijn.
Correct en op tijd (2 werkdagen) op emails van klanten antwoorden lijkt mij het minimum, al is het maar om te zeggen dat ze er mee bezig zijn. Geen antwoord krijgen van een bank geeft mij de creeps, zeker bij Internetbanken.
Troost je eddyl, zelfs een (groot)bank als Bolero is in hetzelfde bedje ziek. Sign of the times. Zucht.
Ondertussen telefonisch contact gehaden blijkbaar waren zelfs iemand in het call-center op de hoogte. Het probleem is nog altijd 'in onderzoek' maar zodra ze nieuws hadden gaan ze mij contacteren. Ik houd jullie verder op de hoogte ....
En nu ook een degelijk antwoord gekregen van Medirect per email. Misschien heeft de post hier toch geholpen of heeft mijn telefoontje een mirakel gedaan 'who knows'. Hieronder het nuttige gedeelte van hun antwoord.
Deze gebeurtenis van het niet uitbetalen hield verband met de Duitse hervorming van de investeringsbelasting die op 01/01/2018 in werking trad. Op 31/12/2017 vond er een bijzonder fiscaal jaareinde plaats. Dit is door de Duitse wetgever geïntroduceerd om vanaf 01/01/18 een overgang naar het nieuwe belastingstelsel mogelijk te maken. Tengevolge daarvan zal er een belastbaar feit plaats vinden op alle iShares Duitse ETF's met eigen domiciliëring (de fondsen). Alle belastbare inkomsten die zijn opgebouwd door een in Duitsland gevestigd fonds vanaf het begin van het boekjaar op 01/03/17, 01/04/17, 01/05/17 en 01/06/17 respectievelijk tot 31/12/17 die niet is uitgekeerd in de reguliere driemaandelijkse distributiecyclus, werd in het fonds gecumuleerd. Volgens de huidige regelgeving moeten Duitse fondsen na het einde van het belastingjaar de belasting betalen over het onverdeelde inkomen.Dit geldt voor alle meerdere ISIN-code van iShares.
Deze gebeurtenis van het niet uitbetalen hield verband met de Duitse hervorming van de investeringsbelasting die op 01/01/2018 in werking trad. Op 31/12/2017 vond er een bijzonder fiscaal jaareinde plaats. Dit is door de Duitse wetgever geïntroduceerd om vanaf 01/01/18 een overgang naar het nieuwe belastingstelsel mogelijk te maken. Tengevolge daarvan zal er een belastbaar feit plaats vinden op alle iShares Duitse ETF's met eigen domiciliëring (de fondsen). Alle belastbare inkomsten die zijn opgebouwd door een in Duitsland gevestigd fonds vanaf het begin van het boekjaar op 01/03/17, 01/04/17, 01/05/17 en 01/06/17 respectievelijk tot 31/12/17 die niet is uitgekeerd in de reguliere driemaandelijkse distributiecyclus, werd in het fonds gecumuleerd. Volgens de huidige regelgeving moeten Duitse fondsen na het einde van het belastingjaar de belasting betalen over het onverdeelde inkomen.Dit geldt voor alle meerdere ISIN-code van iShares.
Kleine vraag, waarvoor ik geen afzonderlijke thread wil aanmaken. Maar ik heb aandelen waarbij er een keuzedividend is. Ik kan kiezen uit cash ofwel in een uitkering in de vorm van aandelen. Maar waar stel je dat in? Bij MeDirect heb je toch geen zone waar je instellingen voor dividend kan kiezen?
Ik kies meestal voor dividend omdat je toch de 30%RV en beurstaks moet betalen als je voor aandelen kiest.
Voor Wereldhave koos ik uitzonderlijk voor nieuwe aandelen omdat de voorgestelde prijs van zo'n 89.5 euro aantrekkelijk was ten opzichte van de huidige koers.
Voor PostNl koos ik voor dividend omdat de ratio waartegen ik de dividenden kon omruilen voor x aandelen nog niet was medegedeeld.
Voor Wereldhave koos ik uitzonderlijk voor nieuwe aandelen omdat de voorgestelde prijs van zo'n 89.5 euro aantrekkelijk was ten opzichte van de huidige koers.
Voor PostNl koos ik voor dividend omdat de ratio waartegen ik de dividenden kon omruilen voor x aandelen nog niet was medegedeeld.
Bij DB/Belfius kan je het keuzedividend ook niet instellen. Men stuurt je daar een brief voor.Kevva schreef: ↑21 april 2018, 07:59 Kleine vraag, waarvoor ik geen afzonderlijke thread wil aanmaken. Maar ik heb aandelen waarbij er een keuzedividend is. Ik kan kiezen uit cash ofwel in een uitkering in de vorm van aandelen. Maar waar stel je dat in? Bij MeDirect heb je toch geen zone waar je instellingen voor dividend kan kiezen?
Welke procedure hiervoor gevolgd wordt bij MeDirect weet ik ook niet. Je kan best hiervoor contact opnemen met MeDirect en hun antwoord hier plaatsen, dan weten wij het ook.
Alvast bedankt!