POSTNL
TIP
Re: POSTNL
Nee, toch niet. Hadden zij het ook opgemerkt?
Edit: ah, ik zie het. Ik ben degene die het er nog even inwrijft
Edit: ah, ik zie het. Ik ben degene die het er nog even inwrijft
Mijn gemiddelde is 3.8, en nu ook mijn P3.6's voor maart in the money komen zal dat wellicht ietsje zakken naar 3.73-3.75. Dus van inwrijven is er hier niet veel sprake (voorlopig ) . Ik vind het gewoon grappig dat die Hollanders denken dat ze alles beter kunnen op hun eigen. PostNL is nu maar één voorbeeld, AkzoNobel een ander. Ook zich geweerd als een duivel in een wijwatervat, en dan de eigen beloftes niet kunnen inlossen. Ik lach me een deuk.
Met 'inwrijven' doelde ik op het artikel op IEX
Tja ja. Combinatie met Bpost zou een veel sterker bedrijf hebben opgeleverd. Bpost zag zich ondertussen genoodzaakt om zijn cash anders te besteden
Tja ja. Combinatie met Bpost zou een veel sterker bedrijf hebben opgeleverd. Bpost zag zich ondertussen genoodzaakt om zijn cash anders te besteden
Haaaa, op die manier.
Het zou prachtig zijn mocht Bpost nu terugkeren met een lager bod, en PNL zich genoodzaakt ziet het te aanvaarden wegens toenemend aandeelhoudersgemor. Cash is daarvoor zelfs niet eens nodig. En het zou ze een ferme neus zetten
Het zou prachtig zijn mocht Bpost nu terugkeren met een lager bod, en PNL zich genoodzaakt ziet het te aanvaarden wegens toenemend aandeelhoudersgemor. Cash is daarvoor zelfs niet eens nodig. En het zou ze een ferme neus zetten
Zouden ze beter doen, om eerlijk te zijn. Maar de Nederlandse politiek zal er wel weer een stokje voor steken, veronderstel ik. Misschien dat de grotere aandeelhouders het bod wel meer genegen zijn nu.
Hollanders.. Belgische bedrijven overnemen is geen probleem, maar o-wee als er eens een Belgisch (staats)bedrijf daar iets wil overnemen.
Hollanders.. Belgische bedrijven overnemen is geen probleem, maar o-wee als er eens een Belgisch (staats)bedrijf daar iets wil overnemen.
Of je noemt het gewoon een 'merger' en betaalt geen enkele premie (cf. Ahold).
Ik volg hem hier wel in, zeer aantrekkelijk geprijsd rond 3,20 euro. Goeie dividendbetaler en kan mogelijk overgenomen worden over enkele jaren.
Zouden goedkope langlopende opties iets zijn voor dit aandeel? Denk er aan om een call te kopen
Het is in vele gevallen een goed idee een langlopende diepe call te kopen als alternatief voor het kopen van de aandelen zelf.Denk maar aan -optisch gezien -dure aaandelen met een niet al te hoog of zelfs geen dividend (bvb berkshire hathaway).
In het geval van post nl heeft zeer weinig zin om voor calls te gaan gezien de optisch lage koers.Voor pakweg 320 € koop je 100 aandelen.De lange diepe call post nl 12/18 stike 1.50 kost je ook al 175€ en bovendien mis je het dividend van 5% .Dus waarom zou je een call post nl kopen als je bij wijze van spreken voor''peanuts''de aandelen zelf kan kopen én tegelijkertijd je het dividend zal opstrijken?
Dividend is op 19 april, nog een maand.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
tis een gokje, met sowieso een mooi dividend, zeker in 2019 wanneer de Nederlands RV wegvalt.
ik ga een klein pakketje inslaan een van de dagen.
is voor mij eens wat anders, want ik ben dat soort belegger dat vaak van die mooie dure aandeel koopt, dit is eens wat anders
ik ga een klein pakketje inslaan een van de dagen.
is voor mij eens wat anders, want ik ben dat soort belegger dat vaak van die mooie dure aandeel koopt, dit is eens wat anders
Vorige week werd het aandeel nog als koopadvies naar voor geschoven op KanaalZ. Tom Simonts sprak zelfs over een netto dividend van 5,10%. Geen idee waar hij dat vandaan haalt?
0.23 euro bruto aan een koers van 3.15 euro heeft bruto: 7.3%