Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Eigen selectie aandelen en enkele trackers. (brederode, elia, gbl, solvay, qfg, wdp, sof, gimv, iwda, emim, cemu)
Volgens grafiekje keytr:
YTD: 4,73%
12M: 8,94%
Volgens grafiekje keytr:
YTD: 4,73%
12M: 8,94%
Je moet enorm oppassen met rendementen die de brokers u voorspiegelen. Zo had ik volgens Binck bv. in 2017 een rendement van 32% terwijl het in werkelijkheid maar 0,5% was (excl. dividenden). In 2014 volgens Binck +50%; in werkelijkheid +30%. In 2013 volgens Binck +14%; in werkelijkheid +36%. Mijn advies: hou uw beleggingen zelf bij.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Misschien telde binck er uw cash inflows bij?
Neen want mijn wisselingen in cashflows zijn volstrekt miniem, daar hecht ik veel belang aan.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
- 22% aanndelen kleine tegenslag met amg op optie gebied maar lopen nog tot sept.
+ 6,5 met keyprivate
+ 6,5 met keyprivate
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
5.1% met nog 24% cash achter de hand.realisticview schreef: ↑20 februari 2018, 09:47 0.6% op de aandelenportefeuille waarvan nog 30% cash.
De laatste dagen een dropje gehad maar geen reden van klachten zegt
YTD -0.48% (over de hele portefeuille, excl dividenden).
YTD + 0,21 excl. dividenden
YTD +0,85% volgens Keytrade.
YTD -1,1% (incl. kosten & dividenden)
De port met enkel Umicore's doet het wel goed (ong. +14% YTD)
De port met enkel Umicore's doet het wel goed (ong. +14% YTD)
-
- Hero Member
- Contacteer:
YTD: - 9,6%, gehele port in het rood behalve Ageas, VW, Colruyt en Ahold. Ik heb bijna de 3 slechtst presterende BEL 20 aandelen denk ik (Bpost, Bekaert, ABI).
Als kers op de taart komt Ahold maar niet van de grond, keer op keer goede cijfers, betere herfinanciering, agressief inkoopbeleid, dividend, maar winst beperkt tot 2-3%. Shell blijft me ook verbazen - laatste tijd vrij sterk dalend onder stijgende olieprijzen, gas -afdeling die goede resultaten boekt, verkoop diverse onderdelen, chemie -afdeling die groeit, inkoop eigen aandelen, dividend, ....
Geduld oefenen is de boodschap zeker
Als kers op de taart komt Ahold maar niet van de grond, keer op keer goede cijfers, betere herfinanciering, agressief inkoopbeleid, dividend, maar winst beperkt tot 2-3%. Shell blijft me ook verbazen - laatste tijd vrij sterk dalend onder stijgende olieprijzen, gas -afdeling die goede resultaten boekt, verkoop diverse onderdelen, chemie -afdeling die groeit, inkoop eigen aandelen, dividend, ....
Geduld oefenen is de boodschap zeker
Haha, als het helpt ik herken helemaal het gevoel.
Voornamelijk ook met bpost als klapper qua negativiteit.
ABI van hetzelfde hoewel daar terug wat bemoedigende signalen kwamen. AD dat af en toe met goed nieuws komt en wat aansterkt maar nooit echt opstijgt. Solvay waar ik eerst mooi vetrokken was dan achteruitviel en nu blijft anmodderen.
Ik hoop dat de uitsptaak rond AG positief is en het aandeel nog wat vleugels geeft. Maar durf even niet te veel meer te hopen
Ach afwachten en geduld uitoefenen é.
Voornamelijk ook met bpost als klapper qua negativiteit.
ABI van hetzelfde hoewel daar terug wat bemoedigende signalen kwamen. AD dat af en toe met goed nieuws komt en wat aansterkt maar nooit echt opstijgt. Solvay waar ik eerst mooi vetrokken was dan achteruitviel en nu blijft anmodderen.
Ik hoop dat de uitsptaak rond AG positief is en het aandeel nog wat vleugels geeft. Maar durf even niet te veel meer te hopen
Ach afwachten en geduld uitoefenen é.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.