Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
YTD -0.5% excl. dividend (uitsluitend aandelen, ongeveer - 0.25 % met cash erbij).
Benieuwd wat het omega mixerfonds heeft gepresteeerd tot nu en het MK mixer.
M'n braaf gedeelte komt op +1,29% met de slechtste op -1,35% en de beste op +6,43%. Dit zijn echter geen mixfondsen.
De rest van de port doet het beduidend beter.
M'n braaf gedeelte komt op +1,29% met de slechtste op -1,35% en de beste op +6,43%. Dit zijn echter geen mixfondsen.
De rest van de port doet het beduidend beter.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
de JHN-flexer, want ik bezit geen mixfonden, dus is het volgens mijn kapitaal eerder een flexer (what's in the name )
heeft met 6 fondsen een YTD van +2.62% en 1 jaar +10,69%
ben daar wel content mee.
heeft met 6 fondsen een YTD van +2.62% en 1 jaar +10,69%
ben daar wel content mee.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
3.7% op aandelen die ik had voor 01/01/18.
Sterkste stijgers: Amazon, Campine, Umicore, Alibaba, Tencent
Sterkste dalers: Ontex, AMG
0.7% op aandelen gekocht in 2018
Vooral bijgekocht in bestaande posities (IWDA, VUSA, Berkshire, AB Inbev, AMG)
1 nieuwe positie: Deceuninck
Blended (gewogen): 2.6%
Algemene strategie:
ca. 50% in trackers (IWDA, VUSA) en holdings (Ackermans, Berkshire, Sofina)
50% in losse aandelen
Sterkste stijgers: Amazon, Campine, Umicore, Alibaba, Tencent
Sterkste dalers: Ontex, AMG
0.7% op aandelen gekocht in 2018
Vooral bijgekocht in bestaande posities (IWDA, VUSA, Berkshire, AB Inbev, AMG)
1 nieuwe positie: Deceuninck
Blended (gewogen): 2.6%
Algemene strategie:
ca. 50% in trackers (IWDA, VUSA) en holdings (Ackermans, Berkshire, Sofina)
50% in losse aandelen
Portfolio: -0.22%
Keyplan: -0.29%
Keyplan: -0.29%
jammer genoeg , en ik ben er niet trots op : +/- -10% . Ik denk dat ik iets verkeerd doe :-(
Zeg eens, wat doe je dan?
De verschillende aandelenmarkten hebben de laatste twee maanden een korrektie (-10%) ondergaan.
Een goed gediversifieerde aandelenportefeuille zal dus hetzelfde resultaat hebben.
Indien jij dus 100% in aandelen bent dan heb je ongeveer een "marktconform" resultaat gehaald.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Groeigedeelte (aandelen) -3.35%
Stabiele gedeelte (obligaties + cash) +0.31%
Volledige portefeuille: bijna -2%
Stabiele gedeelte (obligaties + cash) +0.31%
Volledige portefeuille: bijna -2%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
De indices dicht bij huis deden toch minder slecht dan dat. Brussel, Amsterdam en Parijs staan YTD elk op ongeveer -4%.
Een YTD van - 10% is dus een grotere daling van je zou verwachten voor een klassieke Europese aandelenbelegger. Misschien heeft tooQt een paar domme keuzes gemaakt, of misschien heeft hij gewoon gekozen voor zeer volatiele aandelen(sectoren). In dat laatste geval is er niets aan de hand, in het eerste moet er misschien bijgestuurd worden. Zonder meer info gaan we hem/haar niet kunnen helpen.
Voor alle duidelijkheid, en ik beperkt me hier nu gewoon tot de eurozone-beurzen excl. dividenden:
YTD:
Large: -4,79%
Mid: -2,47%
Small: -1,97%
YTD:
Large: -4,79%
Mid: -2,47%
Small: -1,97%
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Nog een paar YTD's
Code: Selecteer alles
BEL20 -4.09%
Eurostoxx 50 -5.50%
Eurostoxx 600 -5.80%
Top5 spaargids 2018 4.08%
Top5 spaargids zonder Ablynx -1.81%
Ja , in de Ytd resultaten spelen de stijging van de eerste 3 weken van het jaar gelukkig nog mee.
Vele beurzen bereikten hun hoogtepunt ongeveer 2 maanden geleden.
Voor MSCI Europe: Ytd -5.61%, sinds de top op 23 januari deed deze index -8.1%.
Het is wachten op tooQt om ons te vertellen welke beleggingen hij heeft.
Het is mogelijk dat hij enkel in de loop van januari instapte en dit met een paar % instapkosten. Of misschien had hij de verkeerde keuzes in zijn portefeuille; een niet gediversifieerde portefeuille kan sterker gezakt zijn dan de index.
Of misschien was hij erger een speculeerden dan een belegger. Sommige van de meer exotische mogelijkheden zijn enorm gedaald dit jaar.
Vele beurzen bereikten hun hoogtepunt ongeveer 2 maanden geleden.
Voor MSCI Europe: Ytd -5.61%, sinds de top op 23 januari deed deze index -8.1%.
Het is wachten op tooQt om ons te vertellen welke beleggingen hij heeft.
Het is mogelijk dat hij enkel in de loop van januari instapte en dit met een paar % instapkosten. Of misschien had hij de verkeerde keuzes in zijn portefeuille; een niet gediversifieerde portefeuille kan sterker gezakt zijn dan de index.
Of misschien was hij erger een speculeerden dan een belegger. Sommige van de meer exotische mogelijkheden zijn enorm gedaald dit jaar.
Mijn fondsenportefeuille heeft op dit moment een geannualiseerd rendement van 0,40%, serieus terug gevallen als je weet dat die van 3,50% komt.
Ik heb ook een 'dividend'-portefeuille, met als doel om op regelmatige basis wat inkomsten te genereren. Dat is tot nu toe geen succes -5% op jaarbasis. Daar pas ik nu ook mijn tactiek op aan. Ik koop hier pas nieuwe deelbewijzen bij van zodra de huidige koers gezakt is tot onder de laagste koers waar ik ooit ben ingestapt.
Ik koop momenteel iets minder fondsen, geld kun je maar één keer uitgeven. En ik denk dat bepaalde aandelen op dit moment iets interessanter zijn om een meerwaarde op te boeken.
Ik heb ook een 'dividend'-portefeuille, met als doel om op regelmatige basis wat inkomsten te genereren. Dat is tot nu toe geen succes -5% op jaarbasis. Daar pas ik nu ook mijn tactiek op aan. Ik koop hier pas nieuwe deelbewijzen bij van zodra de huidige koers gezakt is tot onder de laagste koers waar ik ooit ben ingestapt.
Ik koop momenteel iets minder fondsen, geld kun je maar één keer uitgeven. En ik denk dat bepaalde aandelen op dit moment iets interessanter zijn om een meerwaarde op te boeken.
Vorig jaar halfweg het jaar begonnen met aandelen , zoals velen in het begin wat te veel handelen/verhandelen zodat kosten ook wel wat opliepen , ik reken dit als leergeld :-)
Ik beleg trouwens via bolero.
Huidige portefeuille (alle cijfers zijn +/-) :
aandelen 85 % , beleggingsfonds 15 %
Fonds : Wells fargo income opportunity fund
aandelen :
Balta group 20%
Bekaert 20%
Bpost 15%
Proximus 15%
Metro AG 10%
Kraft/heinz 20%
't kon beter :-)
Weet ook wel dat alle begin moeilijk is , maar k bekijk het op lange termijn :-)
Alle tips/tricks zijn welkom trouwens :-)
zoals voordien gezegd een serieuze negatieve opbrengst :-(
Ik beleg trouwens via bolero.
Huidige portefeuille (alle cijfers zijn +/-) :
aandelen 85 % , beleggingsfonds 15 %
Fonds : Wells fargo income opportunity fund
aandelen :
Balta group 20%
Bekaert 20%
Bpost 15%
Proximus 15%
Metro AG 10%
Kraft/heinz 20%
't kon beter :-)
Weet ook wel dat alle begin moeilijk is , maar k bekijk het op lange termijn :-)
Alle tips/tricks zijn welkom trouwens :-)
zoals voordien gezegd een serieuze negatieve opbrengst :-(