Keuze effectenrekening anno 2018
TIP
Re: Keuze effectenrekening anno 2018
Kijk ook eens verder dan bewaarloon en transactietarieven : inningskosten voor coupons (bij Bolero 2% voor buitenlandse aandelen), kosten voor corporate actions, kosten voor deelname aan AV, reductie van bronheffing bij dubbele belasting, ...
Effectenrekeningen zijn niet meer van deze tijd
Alles op naam laten zetten is in tegenwoordig
bij bolero zou je dat reeds voor 50 euro kunnen
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... ten-zetten
Alles op naam laten zetten is in tegenwoordig
bij bolero zou je dat reeds voor 50 euro kunnen
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... ten-zetten
Wel, Keytrade is nogal duur qua kosten. Voor beleggingen op Amerikaanse exchanges ongeveer dubbel zoveel transactiekosten als Bolero/Binck/MeDirect.
Ik heb een effectenrekening geopend bij Binck en vind het platform behoorlijk. Keytrade is nog een heel stuk beter imo, maar de kosten liggen een stuk hoger (te hoog om de leukere software te rechtvaardigen). Bolero is echter ook nog steeds een te overwegen optie: enkel bij Amerikaanse beurzen voor orders onder de € 5.000,- zijn zij merkbaar duurder. Nog eventjes verder bekijken...
Ondertussen wel volgende vraag. Ik heb bij KBC op een effectenrekening nog enkele Ageas aandelen; restanten van het Fortis debacle. Kan ik aan mijn definitieve nieuwe broker - weze het Binck, weze het Bolero - vragen om mij de kosten voor het overplaatsen terug te betalen? Of hoe werkt dit praktisch?
Ondertussen wel volgende vraag. Ik heb bij KBC op een effectenrekening nog enkele Ageas aandelen; restanten van het Fortis debacle. Kan ik aan mijn definitieve nieuwe broker - weze het Binck, weze het Bolero - vragen om mij de kosten voor het overplaatsen terug te betalen? Of hoe werkt dit praktisch?
Laatst gewijzigd door VincentGT op 19 maart 2018, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Keytrade volledig tevreden.
Behalve voor de dienst van Keytrade voor het recupereren van 50 % van de betaalde R.V. op Franse aandelen.
(met indienen van form.5000+5001)
60 Euro per lijn .... dan heb je al een groot bedrag nodig aan uitgekeerde dividenden voor het de moeite loont.
Vooral dat jij zelf al het voorbereidende werk moet uitvoeren: alle paperassen moet invullen, indienen bij Min. Fin. , en opsturen naar Keytrade, etc....
Behalve voor de dienst van Keytrade voor het recupereren van 50 % van de betaalde R.V. op Franse aandelen.
(met indienen van form.5000+5001)
60 Euro per lijn .... dan heb je al een groot bedrag nodig aan uitgekeerde dividenden voor het de moeite loont.
Vooral dat jij zelf al het voorbereidende werk moet uitvoeren: alle paperassen moet invullen, indienen bij Min. Fin. , en opsturen naar Keytrade, etc....
Oei, nee, geen nieuwe berichten, annetje?
Keytrade wordt het voor alle duidelijkheid niet. Topbank, Keyplan is leuk, etc. Maar de kosten voor aandelentransacties zijn té hoog imo (beleggen op NASDAQ, etc.).
Keytrade wordt het voor alle duidelijkheid niet. Topbank, Keyplan is leuk, etc. Maar de kosten voor aandelentransacties zijn té hoog imo (beleggen op NASDAQ, etc.).
zo PB's waar een aantal klant-brengt-klant aan voordelen worden vermeld ?
(kan goed zijn dat de computer van spaargids die verwijderd omdat het eigenlijk niet mag-overtreding van de forumregels, de computers van de FBI sturen die gegevens naar spaargids door )
Dat zou het kunnen zijn, maar dat was hier niet het geval
-
- Newbie
Beleggen is centenn... in mijn ogen. Als je bank of je broker je iets aanrekent zegt hij ook niet rond maar af naar beneden maar ontvangt hij de laatste centiem, omgekeerd zou dat net zo moeten zijn. Dus kosten zeker in het oog houden bij de verschillende brokers. Als ik al die kleintjes van de afgelopen +20j bij mekaar optel kom ik aan een meer dan behoorlijk bedrag, allemaal minder kapitaal dat ik niet opnieuw kan beleggen, tel dat maar eens uit aan samengestelde intrest. Dus het gaat m.i. niet op van te redeneren dat 2% maar peanuts is voor de lange termijn belegger en +8% erover zou zijn, iedere cent is erover zou de redenering moeten zijn.
Waarom open je niet gewoon bij verschillende brokers? De rekeningen zijn (voorlopig toch nog) gratis en zo kan je het zaakje in het oog houden, waardevolle informatie sprokkelen en vermijden dat je je blind staart op bv. 2,65 bij de ene en 2,95 bij de andere. Ik kan je een voorbeeld geven binck vs keytrade, dat ik hier al eens ergens anders aangehaald heb, binck rekent op het eerste zicht minder kosten aan. Op een gegeven moment rechten gekregen ivm een stocksplit, toevallig bij beide brokers evenveel aandelen in portefeuille. Rechten heb ik nog nooit uitgeoefend maar verkoop ik standaard, bij beiden dezelfde limiet gesteld, meer voor gekregen bij keytrade dan bij binck. En nu komt het, kosten bij keytrade 14,95€ en bij binck 25% van de transactie. Als ik hier mijn kosten/baten excelletje open doe kom ik er bij binck beschoren uit, want dit was maar 1 vb van meerdere berovingen die ik heb mogen ondervinden.
Mijn punt is, open meerdere rekeningen, koop (en verkoop) met zo min mogelijk kosten, als je om 1 of andere reden aandelen van de ene naar de andere wil transfereren: bij keytrade krijg je bv. cash per lijn terug (te gebruiken naar goeddunken), bij binck krijg je je bedrag per lijn terug waar je je transactiekosten mee kan betalen en bij lynx krijg je niets terug van de transferkosten.
Waarom open je niet gewoon bij verschillende brokers? De rekeningen zijn (voorlopig toch nog) gratis en zo kan je het zaakje in het oog houden, waardevolle informatie sprokkelen en vermijden dat je je blind staart op bv. 2,65 bij de ene en 2,95 bij de andere. Ik kan je een voorbeeld geven binck vs keytrade, dat ik hier al eens ergens anders aangehaald heb, binck rekent op het eerste zicht minder kosten aan. Op een gegeven moment rechten gekregen ivm een stocksplit, toevallig bij beide brokers evenveel aandelen in portefeuille. Rechten heb ik nog nooit uitgeoefend maar verkoop ik standaard, bij beiden dezelfde limiet gesteld, meer voor gekregen bij keytrade dan bij binck. En nu komt het, kosten bij keytrade 14,95€ en bij binck 25% van de transactie. Als ik hier mijn kosten/baten excelletje open doe kom ik er bij binck beschoren uit, want dit was maar 1 vb van meerdere berovingen die ik heb mogen ondervinden.
Mijn punt is, open meerdere rekeningen, koop (en verkoop) met zo min mogelijk kosten, als je om 1 of andere reden aandelen van de ene naar de andere wil transfereren: bij keytrade krijg je bv. cash per lijn terug (te gebruiken naar goeddunken), bij binck krijg je je bedrag per lijn terug waar je je transactiekosten mee kan betalen en bij lynx krijg je niets terug van de transferkosten.
in sommige gevallen is het omgekeerd, en word je meer bij Keytrade beroofd dan bij binck
bv bij de uitoefening van een optie-order kan het verschil enorm zijn
bv bij de uitoefening van een optie-order kan het verschil enorm zijn
Laatst gewijzigd door paul op 19 maart 2018, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
Helemaal juist.
Het hangt dus af van wat je doet.
Ik ben vooral allergisch aan kosten als percentage, en het verschil tussen 14 of 24€ op een transactie van 10k neem ik er bij. Sowieso doe ik weinig transacties.
Ik werk dus enkel met Keytrade tot grote tevredenheid.
Ik heb er aandelen, fondsen, trackers twee Keyplannen voor mijn kinderen en een Keyprivate plan.
Ik ben vooral allergisch aan kosten als percentage, en het verschil tussen 14 of 24€ op een transactie van 10k neem ik er bij. Sowieso doe ik weinig transacties.
Ik werk dus enkel met Keytrade tot grote tevredenheid.
Ik heb er aandelen, fondsen, trackers twee Keyplannen voor mijn kinderen en een Keyprivate plan.
Ja, heb je zeker gelijk in.
Ik heb nu een Bolero effectenrekening geopend en het platform biedt zeker enkele voordelen:
+ gebruiksvriendelijk;
+ vrij goedkoop vergeleken met andere in België gevestigde brokers;
+ overzichtelijk wat aandelen betreft;
+ duidelijke info, verhandeladviezen en legio gratis info te vinden;
- wat ETF's en fondsen betreft, vind ik het overzicht vrij pover.
Ik heb nu een Bolero effectenrekening geopend en het platform biedt zeker enkele voordelen:
+ gebruiksvriendelijk;
+ vrij goedkoop vergeleken met andere in België gevestigde brokers;
+ overzichtelijk wat aandelen betreft;
+ duidelijke info, verhandeladviezen en legio gratis info te vinden;
- wat ETF's en fondsen betreft, vind ik het overzicht vrij pover.
Bij Binck in nederland zijn ze blijkbaar een andere weg ingeslagen:
Je betaald voor je effectenrekening: zoveel forfetair + zeer klein percentage (ik meen te herinneren 0,01% ) , maar krijgt korting, of het vervalt als de nederlanders via bink aan sparen doen, of hun geld laten beleggen ipv zelf te beleggen.
De transactie kosten zijn verlaagd, en in sommige gevallen zelfs gratis.
De denkpiste zou zijn om de actieve handelaars aan te trekken, en degenen die enkel klant zijn om de tools te gebruiken maar niets ondernemen eruit te flikkeren.
Ik vraag me af als ze dit zouden doorvoeren naar België met de tijd?
Je betaald voor je effectenrekening: zoveel forfetair + zeer klein percentage (ik meen te herinneren 0,01% ) , maar krijgt korting, of het vervalt als de nederlanders via bink aan sparen doen, of hun geld laten beleggen ipv zelf te beleggen.
De transactie kosten zijn verlaagd, en in sommige gevallen zelfs gratis.
De denkpiste zou zijn om de actieve handelaars aan te trekken, en degenen die enkel klant zijn om de tools te gebruiken maar niets ondernemen eruit te flikkeren.
Ik vraag me af als ze dit zouden doorvoeren naar België met de tijd?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor