kopen in het buitenland, maar waar ???
kopen in het buitenland, maar waar ???
Lees altijd dat het in Nederland en Duitsland stukken goedkoper zou zijn als hier.
In Nederland ben ik al in de C1000 geweest, en dat scheelt wel wat, maar niet echt spectaculair.
Welke zijn de "Colruyts" van Nederland en Duitsland
Volgende week ga ik naar Aachen, waar best inkopen doen ??
In Nederland ben ik al in de C1000 geweest, en dat scheelt wel wat, maar niet echt spectaculair.
Welke zijn de "Colruyts" van Nederland en Duitsland
Volgende week ga ik naar Aachen, waar best inkopen doen ??
Re: kopen in het buitenland, maar waar ???
In NL is de jumbo de goedkoopste.
www.jumbosupermarkten.nl
Kijk op voorhand naar de aanbiedingen van Albert Heijn bijv. Soms scheelt dat zeer veel. www.ah.nl
In Aken kan je winkelen in de Duitse Aldi, is een andere aldi dan hier.
www.aldi.de en doorklikken naar aldi Süd
Verder in aken ga ik altijd winkelen in de Real, een zeer grote supermarkt niet ver van de afrit van de autostrade.
www.real.de
Of de toom in Würsselen, ook een grote supermarkt.
www.toom.de
www.jumbosupermarkten.nl
Kijk op voorhand naar de aanbiedingen van Albert Heijn bijv. Soms scheelt dat zeer veel. www.ah.nl
Verder in aken ga ik altijd winkelen in de Real, een zeer grote supermarkt niet ver van de afrit van de autostrade.
www.real.de
www.toom.de
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik weet niet of altijd alles goedkoper is in het buitenland. Ik dacht dat frisdrank bv. in Nederland veel duurder is dan hier. Als je electronica nodig hebt, dan is Duitsland wel veel goedkoper. Goed uitkijken en vergelijken is de boodschap.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
En bij jumbosupermarken, krijg je de inhoud van je winkelkarretje volledig gratis, alswim74 schreef: In NL is de jumbo de goedkoopste.
www.jumbosupermarkten.nl
www.real.de
www.toom.de
er méér dan 5 wachttenden voor de kassa staan. Een spaargidster die ik jumbo had aangeraden had reeds van de eerste keer prijs een gratis karretje voedingswaren.
( Zelf ben ik er helaas nog nooit geweest, véél te ver voor mij ).
http://www.jumbosupermarkten.nl/page/pa ... jlCode=PAG
Laatst gewijzigd door paul op 30 december 2008, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
voor electronica is het VK op dit moment heel goedkoop dankzij de vaste prijzen op de meeste electronica, de lage GBP en de verlaagde BTW naar 15%. DVDs enzo ook ... zelfs met opsturen nog goedkoper dan hier in belgie te kopen.
Heb geen enkele ervaring met kopen in het buitenland.
Vraag me dan ook af hoe het moet met de garantie als je bv. electronica koopt in het buitenkand.
Vraag me dan ook af hoe het moet met de garantie als je bv. electronica koopt in het buitenkand.
Garantie is toch Europees geregeld?lila schreef: Heb geen enkele ervaring met kopen in het buitenland.
Ik heb vorig jaar in een Nederlandse outletwinkel een uurwerk van Fossil gekocht. Na een paar weken was hij stuk en heb hem gewoon kunnen binnen doen in de Fossilwinkel in Antwerpen.
Ja dacht daar ook aan. Nu de pond zo laag staat zal wel veel goedkoper zijn, daarom dat ik dacht eens wat meer via Engelse webshops te kopen. Wie heeft daar ervaring mee en kent er goeie?SilverX schreef: voor electronica is het VK op dit moment heel goedkoop dankzij de vaste prijzen op de meeste electronica, de lage GBP en de verlaagde BTW naar 15%. DVDs enzo ook ... zelfs met opsturen nog goedkoper dan hier in belgie te kopen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wel altijd 'n beetje opletten met buitenlandse aankopen. Een collega van mij was in wolken want haar man was 'n laptop gaan kopen in den Aldi in Nederland, die stond toen 'n kleine 100 € goedkoper ('t is al 'n klein jaar geleden) als hier in België. De dag daarna kwam ze al af met 'n probleem, Nederland verkoopt pc's en laptops met het Qwerty-klavier terwijl wij Azerty gebruiken. Ze hadden zelfs al geprobeerd of ze het zelf konden oplossen met toetsen los te peuteren en te verplaatsen.Vaganzza schreef: Ik weet niet of altijd alles goedkoper is in het buitenland. Ik dacht dat frisdrank bv. in Nederland veel duurder is dan hier. Als je electronica nodig hebt, dan is Duitsland wel veel goedkoper. Goed uitkijken en vergelijken is de boodschap.
Voor wie graag in Frankrijk gaat shoppen en de wagen wil volladen is "Auchan" een aanrader, vooral voor wijn, frisdranken, mineraalwater, etc.. (ik concentreer mij vooral op de wijn, de rest volg ik minder ), zij richten zich ook tot de vlaamse klanten met 'n zelfs vlaamse nieuwsbrieven en keuze op de site voor Nederlandstalige webpagina's.
Voor electro durf ik al eens 'n bestelling te plaatsen via internet bij Pixmania. Ook Misco heeft soms (Net als Pixmania) leuke aanbiedingen via de nieuwsbrief.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Onlangs heb ik een 2e DVD/HDD recorder gekocht en (zoals altijd) ben ik op zoek gegaan naar de goedkoopste prijs voor het toestel dat ik wou (LG RH-387, door de consumentengids als beste koop bestempeld).
Groot was mijn verbazing dat de beste prijs te vinden was in... België bij Alternate (voor 149 euro). Zelfs in Nederland betaal je bij Mediamarkt 199 euro voor dit toestel (bij de Collishop van Colruyt trouwens ook).
Bij Alternate kan je online bestellen en afhalen in hun winkel aan de Boomsesteenweg in Aartselaar (dichtbij A'pen).
Groot was mijn verbazing dat de beste prijs te vinden was in... België bij Alternate (voor 149 euro). Zelfs in Nederland betaal je bij Mediamarkt 199 euro voor dit toestel (bij de Collishop van Colruyt trouwens ook).
Bij Alternate kan je online bestellen en afhalen in hun winkel aan de Boomsesteenweg in Aartselaar (dichtbij A'pen).
Wat ik ooit in het buitenland ( Nederland om precies te zijn )heb gekocht en idd een stuk goedkoper is/was
- Canon eos 400 D
- Oven en dampkap ==> dit hebben we gekocht via een internetshop ,dus wel
zelf af te halen,maar dat was pakken goedkoper dan gelijk welke winkel bij
ons.
Wat we heel recent ook nog gaan bestellen is een centrale verwarming voor in de badkamer,ook vele goedkoper dan bij ons.
http://www.badkamermarkt.nl/badkamermar ... andje.html
- Canon eos 400 D
ons.
Wat we heel recent ook nog gaan bestellen is een centrale verwarming voor in de badkamer,ook vele goedkoper dan bij ons.
Dit laatste heb ik ook al van verschillende mensen gehoord (uit ervaring) dat dit absoluut de moeite loont! Het scheelde hen een serieuze hoop!amber schreef: Wat ik ooit in het buitenland ( Nederland om precies te zijn )heb gekocht en idd een stuk goedkoper is/was
- Canon eos 400 D
ons.
Wel één zaak onthouden wat elektrotoestellen, laptops, DVD-toestellen en dergelijke betreft!
Soms zijn deze idd een pak goedkoper, maar heb je er dan ook maar 1 jaar garantie op (en wat dan bij ev. gebreken...) ipv van in België waar de garantieregeling van 2 jaar geldt.
Dus steeds kosten/baten afwegen!
Soms zijn deze idd een pak goedkoper, maar heb je er dan ook maar 1 jaar garantie op (en wat dan bij ev. gebreken...) ipv van in België waar de garantieregeling van 2 jaar geldt.
Je kunt goedkoop sterke dranken kopen in KNAUF, Luxemburg
In België is de minimum garantie op electro-artikelen 2 jaar (zelfs als de verkoper of fabrikant minder zetten in hun voorwaarden).Ranter schreef: Wel één zaak onthouden wat elektrotoestellen, laptops, DVD-toestellen en dergelijke betreft!
Er bestaan ook Europese richtlijnen die gelden voor winkelen binnen Europa.
Deze is ook minimum 2 jaar en de Nederlandse wetgeving gaat nog verder.
Dit kunt u vinden op :
http://www.consumenteninformatiepunt.nl ... n-in-de-EU