De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik las gisteren dat die cijfers eigenlijk niet kloppen omdat veel amerikaanse bedrijven dingen laten assemblen in china, en dan terug importeren naar de us. Er wordt dan de volledige prijs van het geassembleerde goed gebruikt terwijl het gros van de weerwaarde van uit de us zelf komt. Als voorbeeld werd de iPhone gegeven. Als je corrigeert voor added value dan zou het deficiet 36% lager liggen. Nog altijd een groot getal natuurlijk, maar 36% is ook niets om te negeren.
https://www.reuters.com/article/us-usa- ... gy+News%29
Ik hoop stiekem dat Trump straks nog eens een straffe uitspraak doet, of dat maandag de Chinezen tegen maatregelen treffen.
Het begon nu net eens spannend te worden op de beurzen. Straks eindigen de Europese indexen nog groen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het begon nu net eens spannend te worden op de beurzen. Straks eindigen de Europese indexen nog groen
Trump heeft John Bolton aangesteld als nationaal veiligheidsadviseur. John Bolton is een conservatieve hardliner, gekant tegen diplomatie en voorstander van militaire actie om conflicten op te lossen. Daardoor vergroot de kans op het einde van het nucleaire akkoord met Iran, oorlog met Noord-Korea en een harde opstelling tegen Rusland. Vrede en veiligheid zijn in 2018 verder weg dan ooit.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 24 maart 2018, 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dank je Yaris, vroeg mij al af welk volgend land terug naar het stenen tijdperk moet gebombardeerd worden.
Je hebt nu zelf het antwoord gegeven (Iran dus).
Je hebt nu zelf het antwoord gegeven (Iran dus).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Telt dat enkel in je leven? Hopen op nog meer ergs of banenverlies bvb. in toekomstKevva schreef: ↑23 maart 2018, 15:24 Ik hoop stiekem dat Trump straks nog eens een straffe uitspraak doet, of dat maandag de Chinezen tegen maatregelen treffen.
Kevva zei "stiekem" -dus met een beetje goede wil weet iedereen hoe dat te interpreteren. Maar die Tapatalk, die hakt erin! Je kan dat uitschakelen, Kevva! :-)
Nee, ik wil dat niet. Maar het is wel spannender in volatiele tijden. Velen zitten te popelen om koopjes te doen. De momenten breken dan aan. Mijn trackertjes zijn binnen vandaagGroeiaandelenfavoriet2014 schreef:Telt dat enkel in je leven? Hopen op nog meer ergs of banenverlies bvb. in toekomstKevva schreef: ↑23 maart 2018, 15:24 Ik hoop stiekem dat Trump straks nog eens een straffe uitspraak doet, of dat maandag de Chinezen tegen maatregelen treffen.
M’n orders voor aandelen zijn niet uitgevoerd, de koers begon na 11u plots te stijgen.
Vanaf nu ga ik onder al mijn posts zetten: "Verzonden vanaf mijn MacBook met Safari".
@SparSpaar: de groeiende macht en invloed van Iran zijn al lang een doorn in het oog van Israël en Saudi-Arabië, twee goede vrienden van de VS, en van de VS zelf die nog een oude rekening met Iran te vereffenen hebben (de 444 dagen durende gijzeling van Amerikaans ambassadepersoneel in 1979-1981). Die drie landen zouden niets liever doen dan een oorlog tegen Iran te ontketenen. Ze wachten enkel nog op een goede aanleiding.
Verzonden vanaf mijn MacBook met Safari
@SparSpaar: de groeiende macht en invloed van Iran zijn al lang een doorn in het oog van Israël en Saudi-Arabië, twee goede vrienden van de VS, en van de VS zelf die nog een oude rekening met Iran te vereffenen hebben (de 444 dagen durende gijzeling van Amerikaans ambassadepersoneel in 1979-1981). Die drie landen zouden niets liever doen dan een oorlog tegen Iran te ontketenen. Ze wachten enkel nog op een goede aanleiding.
Verzonden vanaf mijn MacBook met Safari
Anderzijds: Iran heeft invloedrijke vrienden in de vorm van Rusland en in mindere mate China en onderhoudt sinds het nucleaire akkoord ook goede banden met de EU. In de eigen regio heeft het land steun van Irak, Turkije en impliciet ook wel van Qatar, allemaal landen waar de VS belangen in heeft.
Bovendien weet het Amerikaanse defensie-establishment maar al te goed dat Iran een sleutelrol speelt in Afghanistan en vooral in Irak, twee buurlanden waar Iran grote religieuze, militaire en economische invloed heeft en waar het een tegenwicht biedt aan het soennitisch extremisme van de Taliban en IS. Oh, en vergeet de impact op de oliemarkten niet van een conflict aan de straat van Hormuz.
Nog los van de geopolitieke implicaties mag men ook niet vergeten dat Iran geen Afghanistan of Irak is; het is een modern, technologisch vooruitstrevend land met een sterke industriële basis en een leger dat ondanks alle sancties toch relatief goed uitgerust is. De VS zal uiteraard winnen, net zoals ze tegen elk land kunnen winnen. Alleen zullen ze niet zo snel in Teheran staan als destijds in Bagdad.
Tot een oorlog zie ik het dus niet komen. Wel tot een nieuw rondje sancties dat de Iraanse bevolking het leven zal zuur maken en het gematigdere, openere regime van Rouhani zal verzwakken ten koste van de anti-westerse hardliners.
Verzonden vanaf mijn zelfgebouwde desktop-PC met Firefox.
Bovendien weet het Amerikaanse defensie-establishment maar al te goed dat Iran een sleutelrol speelt in Afghanistan en vooral in Irak, twee buurlanden waar Iran grote religieuze, militaire en economische invloed heeft en waar het een tegenwicht biedt aan het soennitisch extremisme van de Taliban en IS. Oh, en vergeet de impact op de oliemarkten niet van een conflict aan de straat van Hormuz.
Nog los van de geopolitieke implicaties mag men ook niet vergeten dat Iran geen Afghanistan of Irak is; het is een modern, technologisch vooruitstrevend land met een sterke industriële basis en een leger dat ondanks alle sancties toch relatief goed uitgerust is. De VS zal uiteraard winnen, net zoals ze tegen elk land kunnen winnen. Alleen zullen ze niet zo snel in Teheran staan als destijds in Bagdad.
Tot een oorlog zie ik het dus niet komen. Wel tot een nieuw rondje sancties dat de Iraanse bevolking het leven zal zuur maken en het gematigdere, openere regime van Rouhani zal verzwakken ten koste van de anti-westerse hardliners.
Inderdaad, typfoutje.
Een land waar men mensen aan hijskranen op marktpleinen ophangt noemt men tegenwoordig 'vooruitstrevend en modern'dw schreef: ↑23 maart 2018, 19:40 Anderzijds: Iran heeft invloedrijke vrienden in de vorm van Rusland en in mindere mate China en onderhoudt sinds het nucleaire akkoord ook goede banden met de EU. In de eigen regio heeft het land steun van Irak, Turkije en impliciet ook wel van Qatar, allemaal landen waar de VS belangen in heeft.
Ik heb niet gezegd dat het cultureel vooruitstrevend en modern te noemen valt, dat kan men van geen enkel land met de doodstraf zeggen.
Wat echter niet te ontkennen valt is dat Iran op het gebied van onderwijs, technologie, wetenschap en industrie moderner is dan de rest van de regio (uitgezonderd Israël) en ook verder staat dan de meeste andere landen met een gelijkaardig inkomensniveau. Kijk gewoon even naar buitenlandse doctorandi aan Vlaamse universiteiten: Iraniërs zijn oververtegenwoordigd en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ze qua niveau met kop en schouders uitsteken boven de meeste andere kandidaten uit 'ontwikkelingslanden'.
Na een hogere opening zijn de Amerikaanse beurzen toch weer goed naar beneden gegaan. Er is nog hoop voor Kevva.