Waar kan men het beste goud kopen ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Waar kan men het beste goud kopen ?
Ik ben enkel op zoek naar een antwoord op de vraag of je al eens fysiek goud vanuit dergelijk spaarplan effectief thuis hebt laten leveren.
Is er geen beperking op hoeveel je kan laten leveren per keer?
Houden zij effectief die hoeveel voor 100% en volledig gealloceerd op jouw naam?
Werken zij niet hetzelfde als het fractionele banksysteem?
Lenen zij hun goud niet uit?
Wat jij in feite hebt is niet het fysieke goud zelf want dat heeft GoldRepublic. Jij hebt een claim op het fysieke goud van GoldRepublic (en dus tegenpartijrisico).
Wat ik interessant vind aan goud is dat er juist geen tegenpartijrisico is.
Is er geen beperking op hoeveel je kan laten leveren per keer?
Houden zij effectief die hoeveel voor 100% en volledig gealloceerd op jouw naam?
Werken zij niet hetzelfde als het fractionele banksysteem?
Lenen zij hun goud niet uit?
Wat jij in feite hebt is niet het fysieke goud zelf want dat heeft GoldRepublic. Jij hebt een claim op het fysieke goud van GoldRepublic (en dus tegenpartijrisico).
Wat ik interessant vind aan goud is dat er juist geen tegenpartijrisico is.
Spruitekop schreef:Het is inderdaad wel even schrikken als je voor het eerst goud bestelt. 500g is zoiets als ’n kleine –platte- gsm, 1kg is zoiets als ’n dikke klein GSM. Het blinkt wel, je geeft er ’n pak geld aan en dan kan je d’er verdomme nog niet mee bellen.![]()
Als ik de zo tussen de lijnen lees is het voor Coike vooral te doen om zeker niet z’n volledige kapitaal kwijt te raken mocht het mis gaan met de huidige finaniciële wereld. In dat geval zou ik hem (en ook iedereen die op dit moment een deel van z’n kapitaal in goud zou willen omzetten) ALS hij dan voor goud zou kiezen, aanraden om FYSIEK goud te kopen. Geen “papier-goud” = contracten dat er ergens goud bewaard wordt voor jou, ETF’s (trackers) ed…
Je niet laten ompraten door de “iets” hogere kost door fysiek goud met zich meebrengt, iets wat je in handen hebt kunnen ze je moeilijk afnemen (tenzij dat je verwacht dat de goudconfiscatite die zich in 1933 in de VS voordeed weer zal voorvallen, maar ook toen werd maar 1/3 van het goud van de amerikanen in beslag genomen maw alles wat in de bankkluizen lag)
Om op de vraag terug te komen: Waar kan je goud kopen?
- Bij je huisbank (welliswaar aan ’n hogere premium = premie = winstmarge voor de bank)
- Bij Silvermountain.nl (al heb ik de laatste tijd vernomen dat de levertijd iets langer is als vroeger en dat de verpakking iets minder discreet is, iemand ervaring mee de laatste tijd?)ook kunt www.goldline.be in hasselt
- Bij Eurogold (Bxl): Tel. bestellen – cash/via overschrijving betalen – afhalen.
- Bij Numagold (Bxl) Tel. bestellen (moet een rekening hebben bij Numagold!!) - afhalen.http://www.goldline.be/
- Bij Gold4ex (Bxl) – Tel.bestellen - cash/via overschijving betalen – afhalen.
- Bij The House (Bxl) – Tel. bestellen – cash/via overschrijving ) –afhalen.
--- tekst verwijderd op vraag van aanbieder----
The house heeft volgens mij de laagste premium (winstmarge) zowel in verkoop als aankoop.
Hoe kleiner de staaf hoe hoger de premium (procentueel), maw op 1kg nemen ze bvb 0,60% winst, op 500g kan dat al snel 0.95% of 1% zijn. (Op de site van eurogold heb je d'er 'n goed overzicht bij). Dit geldt zowel bij de aankoop als bij de verkoop. (al kan die soms negatief zijn, dwz dat ze je meer betalen als de effectieve beurswaarde (effectieve waarde ="spotprijs"). Ze betalen je in dat geval meer terug als wat de hoeveelheid goud eigenlijk waard is volgens de beurs (het gaat hem hier dan wel om de stukken waar je al 'n hogere premie betaald hebt bij aankoop)![]()
Voor lagere bedragen kan je ook kiezen voor munten, ga hierbij steeds voor de meest bekende munten (Krugerrand, Maple Leaf). Op munten wordt 'n hogere premium geheven als op staven. (door hun lager gewicht aan goud)
-
- VIP member
- Contacteer:
De vraag die men zich m.i. moet stellen : waarom koop ik het ?
Het antwoord (de toekomst) ligt niet voor de hand.
Zuiver als belegging met hoop op het uitblijven van rampen ? Dan is papieren goud veel beter.
Feit is echter dat Belgie en Europa in snel tempo aan het ontaarden zijn. Het heeft geen zin de kop in het zand te steken. Worden we een 2e Venezuela (binnen enkele jaren wellicht terugkeer naar normale samenleving; goud in elke vorm zeer goed) of een 2e Nabije Oosten (oorlogsgebied; vooral overleven, grote klompen goud onpraktisch) ?
Stof om over na te denken !
Het antwoord (de toekomst) ligt niet voor de hand.
Zuiver als belegging met hoop op het uitblijven van rampen ? Dan is papieren goud veel beter.
Feit is echter dat Belgie en Europa in snel tempo aan het ontaarden zijn. Het heeft geen zin de kop in het zand te steken. Worden we een 2e Venezuela (binnen enkele jaren wellicht terugkeer naar normale samenleving; goud in elke vorm zeer goed) of een 2e Nabije Oosten (oorlogsgebied; vooral overleven, grote klompen goud onpraktisch) ?
Stof om over na te denken !
Kent precies niet veel succes. Maakt het een verschil dat het een jeton is of een munt? Goud is toch goud?JulusCesar schreef:Wist je dat er ook eerlijk goud bestaat ? VERA VALOR eigenlijk is het groen goud.
Het is een munt van hetzelfde gewicht als de andere populaire munten maar gewonnen zonder kinderarbeid en zonder kwik of andere vervuilende stoffen. Goed, zulke fairtrade labels zijn maar wat ze ze zijn, maar je geeft toch een signaal dat het anders kan en moet.
Deze munt kost tussen de 1300 en 1350 euro en is daarmee ongeveer een kleine 10 euro duurder dan zijn broertjes.
Op de achterzijde staat een soort uniek hologram dat je met je smartphone kan inscannen en je zo de echtheid online kunt nagaan.
Er loopt hier ook ergens een draad over fysiek goud....dus kijk ook daar eens. er is er zelfs eentje over fysiek zilver.
https://www.goldforex.be/html/veravalor_nl.html
In 2030 ziet de WB de goudprijs op de 1.000 dollar per ounce staan.....
Ik heb nooit gelooft in voorspellingen . Enkele weken terug stond goud er nog zeer goed voor , de peilingen waren goed voor goud .Waarschijnlijk als gevolg vd bombardementen vd Amerikanen op Syrie en enkele dagen terug nog met een mogelijke winst voor Marie Le Pen , de onrust voor de kust van N-Korea en Russische en Chinese troepen in positie aan de grens met Noord Korea ....maar op enkele dagen is het weer terug naar af voor goud .
In ieder geval ga ik niet tot na 2030 wachten om m'n goud weg te doen , tegen dan heb ik waarschijnlijk Maarten al een tijdje ontmoet.
Ik heb nooit gelooft in voorspellingen . Enkele weken terug stond goud er nog zeer goed voor , de peilingen waren goed voor goud .Waarschijnlijk als gevolg vd bombardementen vd Amerikanen op Syrie en enkele dagen terug nog met een mogelijke winst voor Marie Le Pen , de onrust voor de kust van N-Korea en Russische en Chinese troepen in positie aan de grens met Noord Korea ....maar op enkele dagen is het weer terug naar af voor goud .
In ieder geval ga ik niet tot na 2030 wachten om m'n goud weg te doen , tegen dan heb ik waarschijnlijk Maarten al een tijdje ontmoet.
ik heb al goud gekocht via de KBC en via goud 999
Telkens verliep dat vlekkeloos
Wel fictief goud in mijn kluis , geen goud op papier
Telkens verliep dat vlekkeloos
Wel fictief goud in mijn kluis , geen goud op papier
ik zou op het moment meer voor diamanten gaan, ipv een edel metaal. de vraag neemt gemiddeld %4/5 toe per jaar
en de hoeveelheid wat gewonnen word licht afneemt per jaar. je weet tuurlijk niet of diamant eerlijk gewonnen is
en de hoeveelheid wat gewonnen word licht afneemt per jaar. je weet tuurlijk niet of diamant eerlijk gewonnen is
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
en je moet vertrouwen op een certificaat want het verschil met synthetische is naar het schijnt bijna niet meer te zien.
+ dat als je niet met het grote kapitaal komt aandraven, je niet snel je werkelijke waarde zal weerkrijgen bij verkoop in het gesloten kringetje.
Brussel: goldforex.be
Koers schiet nu weer omhoog. Direct aankopen om te profiteren of afwachten?
een diamantair maakt een gigawinst bij de verkoop van een diamant dacht 30% of zo commissieloon
Kijk eens bij europesegoudstandaard.be
Grootste aanbod en diversiteit in gouden en zilveren munten zowiezo in Europa. Meer dan 2500 verschillende. En als ik de prijzen vergelijk van de meest traditionele munten ook veruit de goedkoopste.
Grootste aanbod en diversiteit in gouden en zilveren munten zowiezo in Europa. Meer dan 2500 verschillende. En als ik de prijzen vergelijk van de meest traditionele munten ook veruit de goedkoopste.
Om nog maar te zwijgen van het fiscale plaatje van het Diamant Stelsel. Ik zou er ook vanaf blijven om redenen hierboven al vernoemd. Hoewel het gemakkelijk mee te nemen en te verstoppen is als je op de vlucht moet. Goud wordt al duizenden jaren gesmolten en geruild voor andere zaken. 1 troy ounce is al rap een klein maandloon op dit moment dus misschien handig om ook wat zilveren munten te hamsteren als je denkt dat het monetair systeem gaat instorten of er hyperinflatie op ons afkomt. Kwestie van toch wat levensnoodzakelijke dingen te kunnen kopen/ruilen zonder teveel 'commissie' bij de tegenpartij achter te laten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ze spreken niet over goud VERkopen ?
Van diamanten zou ik toch afblijven hoor. Natuurlijke nauwelijks te onderscheiden van synthetische, ontbreken van objectieve prijzen en markt, ...