De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Op die manier zul je natuurlijk wel de handelsoorlog verliezen: de export van belangrijke producten (zoals staal) daalt, waardoor belastingsinkomsten dalen, en daar tegenover staan geen noemenswaardige inkomsten om de getroffen sectoren te ondersteunen of andere initiatieven te starten. De taks op Harley Davidssons gaat echt niet de schade compenseren aan Daimler Benz, BMW etc.
Iemand een idee of de Franse bronheffing al verlaagd is naar 12,8% bij de Belgische brokers?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Daimler -5%. Komt door ex-dividend vandaag. Vraag mij dan wel vaak af hoe koop orders op zo'n ex dag worden ingegeven. Gaat iedereen dan braafjes lagere koop orders ingeven die exact dat dividend bedrag zijn of hoe werkt dat op een beurs die zo vlug op en neer kan gaan door andere events die dag.
Trump heeft nu ook al de oorlog aan Poetin verklaard.
Het bedrag van het dividend is gekend. De ex-dividend datum ook.
De meeste beleggers die vandaag een order plaatsten houden hiermee rekening. Zij die dit niet deden riskeren het aandeel duur te hebben gekocht vandaag :-)
De meeste beleggers die vandaag een order plaatsten houden hiermee rekening. Zij die dit niet deden riskeren het aandeel duur te hebben gekocht vandaag :-)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bij bepaalde brokers worden op event-rijke dagen de orders voorbeurs geannuleerd.omega6 schreef: ↑6 april 2018, 13:57 Daimler -5%. Komt door ex-dividend vandaag. Vraag mij dan wel vaak af hoe koop orders op zo'n ex dag worden ingegeven. Gaat iedereen dan braafjes lagere koop orders ingeven die exact dat dividend bedrag zijn of hoe werkt dat op een beurs die zo vlug op en neer kan gaan door andere events die dag.
Stel dat je een kooporder hebt inliggen, zou je bij het sluiten van de beurs de dag voor ex-dividend je kooporder kunnen verlagen met het bruto dividend.
Dan heb je bij opening op de ex-dividend dag een order inliggen equivalent aan voorheen.
Verder wordt de koers gevormd net zoals op alle andere dagen. Ergens in het midden van de spread tussen vraag en aanbod.
Daimler zit ook in veel indices en ETFs zoals die op de DAX. Iedere keer er geld vloeit in een DAX ETF, gaat die automatisch ook voor een stuk kooporders ingeven voor Daimler. Die kooporders van die ETF zijn vermoedelijk markt orders dus die zouden toch die opening van Daimler zoveel % lager op ex-div dag moeten verstoren?
Waarom? Een marktorder vormt dan koers met de beschikbare verkoop- of kooporders gewoon.
Daimler opende dus 5% lager. Indien een ETF bij opening Daimler koopt met markt orders en er staan in Daimler's orderboek nog gewoon verkoop orders met de hogere prijs van gisteren, dan zouden die orders toch aan die hogere prijs worden uitgevoerd?
Ik dacht dat de EU jaren geleden al sancties had genomen tegen de oligarchen in Rusland naar aanleiding van Oekraïne? Al die sancties leiden tot niets. Ze verzuren de relaties tussen landen, snijden evengoed in eigen vlees (België kan geen peren meer uitvoeren naar Rusland) en houden de machthebbers in het andere land in het zadel: Poetin kan zich opwerpen als de behoeder van een land dat belaagd wordt door de rest van de wereld.
In Iran dwongen sancties het regime aan tafel en zorgde de wortel van het geleidelijk opheffen van sancties voor de naleving van het akkoord. Ook in Myanmar gebeurde iets gelijkaardig, al aarzelt men nu te veel om de sancties terug in te voeren n.a.v. de Rohingya-situatie. Ook Noord-Korea milderde zijn toon stevig toen China olie-sancties oplegde. Er treden nu al Zuid-Koreaanse popsterretjes op in Pyongyang.
Sancties werken wel degelijk, als ze voldoende bijten, lang worden aangehouden en door alle betrokken partijen worden eerbiedigd. De Amerikaanse Magnitsky-sancties deden de oligarchen wel degelijk pijn, maar netto hadden de sancties niet zoveel effect omdat landen zoals het VK Russisch geld een uitweg bleven bieden.
En over die perentelers: tuinbouwers zijn nog steedsd de meest succesvolle Belgische landbouwers, daar heb ik geen compassie mee. Komt nog bij dat ze plots 'toevallig' relatief veel naar Belarus begonnen uit te voeren
Sancties werken wel degelijk, als ze voldoende bijten, lang worden aangehouden en door alle betrokken partijen worden eerbiedigd. De Amerikaanse Magnitsky-sancties deden de oligarchen wel degelijk pijn, maar netto hadden de sancties niet zoveel effect omdat landen zoals het VK Russisch geld een uitweg bleven bieden.
En over die perentelers: tuinbouwers zijn nog steedsd de meest succesvolle Belgische landbouwers, daar heb ik geen compassie mee. Komt nog bij dat ze plots 'toevallig' relatief veel naar Belarus begonnen uit te voeren
Ik zou zeggen probeer er eens van te profiteren door verkooporders op het slot van de dag ervoor te leggen en zie of ze ooit uitgevoerd worden
en als de ETF nu een verkooporder aan marktprijs ingeeft wat gebeurt er dan ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes